• 8.348.275 stemmen

Beverly Hills Ninja (1997)

Komedie | 88 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Dennis Dugan

Met onder meer: Chris Farley, Nicollette Sheridan en Chris Rock

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Beverly Hills Ninja

"He puts the Mortal back in Kombat."

Al honderden jaren leeft er in Japan een clan die zich toelegt op de geheime kunsten van zelfverdediging en overlevingskunde. Hun vechtkunst is zo dodelijk dat de clan steeds onoverwinnelijk is gebleven. Ze staan bekend als 'ninja's'. Vijfentwintig jaar geleden werd een aloude legende omgezet in realiteit. De legende sprak over een buitenlands kind dat als geen ander de ninjakunsten zou leren beheersen. Wanneer na een schipbreuk enkel een kleine baby levend wordt teruggevonden, denken de ninja's dat het jongetje voorbestemd is om hun traditie verder te zetten.

imageimageimageimage

avatar van Wallyuitede

Wallyuitede

Parodieën behoren denk ik tot de moeilijkste filmgenres die er bestaan, want alles moet kloppen. Je moet in de hoofdrol een geloofwaardige komiek hebben, je moet een logisch verhaal met hilarische plotwendingen hebben, je moet een begerenswaardige beeldschone vrouw laten meedoen, je moet er een échte Ninja bij hebben, je moet over voldoende Ninja-kennis beschikken, je moet een goed gevoel voor humor hebben en last but not least: je timing moet perfect zijn! In mijn beleving heeft Beverly Hills Ninja het allemaal, maar uit de zure reacties hiervoor concludeer ik dat zo'n film alleen gewaardeerd wordt door Ninja-liefhebbers met gevoel voor humor. De grappen zijn onvoorstelbaar snel en verrassend en sommige zag ik pas na een tweede keer kijken! Ik hou van dit soort films en kan hem iedereen aanraden, maar je moet wel een béétje gevoel voor humor hebben

avatar van jippie2010

jippie2010

Wallyuitede schreef:

kan hem iedereen aanraden, maar je moet wel een béétje gevoel voor humor hebben

Komt dat even goed uit, ik heb gevoel voor humor. En dit is één van de meest waardeloze 'komedies' die ik ooit gezien heb. Slap, inspiratieloos, ontzettend flauw, en zo kan ik wel even doorgaan. Een irritante Farley in een zaaddodende saaie bedoeling. *1.0

avatar van WW87

WW87

Als jij dit niks vind heb je dus totaal geen gevoel voor humor.

Chris Farley schitterde gewoon en het is echt weer een typische Farley film. Grappen zijn lekker overdreven en over de top. Als je van Farley zijn andere films houd dan ga je deze ook geweldig vinden! Ik geef hem een dikke 4!

avatar van krosnicky

krosnicky

Leuke avond vullend film heb een aantal keer goed moeten lachen erg Jammer dat Chris Farley dat zelfde jaar overleden is ik had wel graag nog een 2de en 3de film van gezien maar helaas

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een parodie of slapstick die het vooral moet hebben van zijn fysieke humor dan van zijn spitsvondigheid. Kolderhumor dus met veel schrammen en builen. Op die manier ook voorspelbaar en eigenlijk meer op maat voor kinderen dan voor volwassenen.

Het plot is uiteraard ongelooflijk bij de haren getrokken. Farley doet het op zich niet slecht als olijke dikkerd, maar het ligt er gewoon te dik op. Iets te voorspelbaar allemaal. Heel absurd, maar dit is nou eenmaal het genre slapstick.

Mij dan eerder geërgerd aan de schreeuwerige rol van Chris Rock. Ook die hemelopnemingen waren echt niet goed. Goh, niet superslecht allemaal, goed als amuse gueule.