Beverly Hills Ninja (1997)

geregisseerd door Dennis Dugan
met Chris Farley, Nicollette Sheridan en Chris Rock

Al honderden jaren leeft er in Japan een clan die zich toelegt op de geheime kunsten van zelfverdediging en overlevingskunde. Hun vechtkunst is zo dodelijk dat de clan steeds onoverwinnelijk is gebleven. Ze staan bekend als 'ninjas'. Vijfentwintig jaar geleden werd een aloude legende omgezet in realiteit. De legende sprak over een buitenlands kind dat als geen ander de ninjakunsten zou leren beheersen. Wanneer na een schipbreuk enkel een kleine baby levend wordt teruggevonden, denken de ninjas dat het jongetje voorbestemd is om hun traditie verder te zetten. Haru groeit op tot een flinke en moedige krijger. Maar hoe zeer hij ook zijn best doet, toch past hij niet echt bij zijn familie. Hij bezit een aantal goede kwaliteiten zoals begrijpendheid en volharding, maar hij is vrij onhandig.

avatar van Horrordude
Voor als je zin hebt in een film waarbij je je verstand even op nul kan zetten... dan is het wel leuk en grappig, wil je dese serieus beoordelen? dan is het inderdaad een stuk stront Ik heb voor de eerste optie gekozen en geef dese film dus een

Movie_fan#
Ik vind hem altijd erg grappig keer op keer... Alles is klote in de film en dat is juist zo leuk eraan, al moet ik zeggen: de humor is geslaagd !

Verlaag wel naar 3,0* door het te vaak zien...

avatar van JTV-kijker
aangename film om eens te bekijken als je eens echt niks te doen hebt, ik heb er toen echt van genoten
3.5sterren voor mij

avatar van tieske!
hele komische film leuk om vaker te zien en heel tof!! geslaagde humor!! vrolijkt je humeur op!! echt tof!....
een 5

avatar van DragQueen
Erg komische film, met een hilarische chris farley. deze haalt in de film nogal de reputatie van de ninja's door het slijk. een hoop komische grappen, en erg leuke situaties. wat mij betreft een geslaagde komedie, die mij verschillende malen aan het lachen heeft gebracht. 3,5 sterren.

avatar van Minotaures
Geweldige film naar mijn mening. Blijft lachen, die Chris Farley kan wel erg grappig zijn !

avatar van jumpstylemovie
't is maar wat je een geweldige film noemt.
't is maar wat je een komedie film noemt

avatar van JTV-kijker
zeer goed geamuseerd met deze film, kvind toch wel dat hij wat ondergewaardeerd is

avatar van VierkanteOogjes
10 jaar geleden (19 jaar) knetterstoned gekeken; heb dubbel gelegen! 3,5*.

avatar van gizmo_o
Flauwe film met een nog flauwer verhaal.
Af en toe wat grappige momenten en leuke scenes.

Bedroevend ik zag misschien 2leuke stukjes in de hele film

avatar van JohnWilliams
Vandaag weer gekeken, hij blijft echt geweldig!

avatar van JohnWilliams
Stem verhoogd naar 4****

avatar van Die Hard,Willis
Niet echt geweldig,maar sommige scene's kon ik wel om lachen en voor de rest een irritante film..2,0*

avatar van tommykonijn
Ik vind dit dus totaal geen Leuke Film, Erg matig geacteerd allemaal en ik heb heel weinig hiermee gelachen, Alleen de Poster al ziet er naar mijn mening uit alsof dit een Film van niks is, Nee dit is absoluut niet mijn Komedie .

avatar van Eny
Eny
Ik ben verbaasd hier te zien wat voor goede cijfers deze film heeft gekregen. Ik heb echt geen seconde gelachen. Heb er juist de hele tijd aan geirriteerd... 1 ster

avatar van Defective
Dit is een van de weinige komedies die ik op herhaling kijk als hij op tv komt! Ik kan de grappen inmiddels dromen maar toch blijven ze hilarish! Een van de leukere parodieen!

avatar van Iron Maiden
einde was geniaal!
You don't touch my brother!

Alleen door Chris Farley nog enigszins te bekijken maar de rest is gewoon triest. Met veel pijn en moeite kunnen uitkijken. Het eerste gedeelte van de film waar hij getraind wordt is nog het leukste daarna gaat het snel bergafwaarts met deze film.

avatar van Timothyvdmeer
Zeer irritante Farley, heb zijn humor nooit kunnen waarderen.

Farley Rocks..!!!!

Oke ieder zijn eigen mening maar farley was echt wel een hele goede acteur ik ga dan ook niemand zijn mening afkraken of iets derfelijks maar toch dit is echt zoon film die moet je gewoon 1 keer gezien hebben ik vind hem persoonlijk echt wel leuk maar goed zoals ik al zei ieder zijn eigen mening

avatar van dave
Bij wijlen leuke komedie die in essentie weinig om het lijf heeft.

Het is duidelijk dat deze film op geen enkele manier serieus kan worden genomen. Het compleet absurde verhaalverloop staat namelijk alles wat deze film enigszins goed kan maken in de weg.

Er wordt vooral gefocust op de gekke fratsen van Farley, die bij momenten wel kan doen lachen. De man heeft het uiterlijk van een komiek, en dat is al het halve werk.
De gebruikte humor is eeuwenoud. Mensen die zich pijn doen, en liefst op een zo belachelijk mogelijke manier. Deze humor werkt niet altijd en overal, maar hier komt het toch dicht in de buurt.

Het grootste probleem die deze film kent is dat het verhaal eigenlijk van geen enkel belang is. In plaats van het lekker luchtig te houden implementeren ze een dwaze drugsaffaire die geen hond kan boeien.

Aan acteerprestaties kent de film ook een echt struikelblok. Waarom lijkt het alsof Sheridan haar rol zo ernstig neemt? Dit is hier absoluut misplaatst, en zeker als je al niet kan acteren. Farley daarentegen trekt zich van niets iets aan en doet gewoon zijn zin. Hij is meer bezig met de camera dan met het script, iets wat eigenlijk in zijn voordeel speelt. Verder een volledig overbodige rol van Chris Rock. Geen idee wat hij hier kwam zoeken.

Uiteindelijk een vrij magere prent, omdat je als kijker alleen wat aan de grappen hebt. En echt geslaagde grappen vind je niet veel terug.

1 1/2 (1,75)

avatar van dave
(Geen drugsaffaire natuurlijk, maar wel vervalst geld)

Achja, lekkere flauwekul film. Absoluut geen topper, maar leuk voor een keer tussendoor,,,

avatar van John Lee Hooker
Op een of andere manier kan ik deze film wel waarderen. Heerlijk om gewoon nergens aan te denken en deze gewoon simpel weg te kijken. Het kan ook niet anders met deze combi: Chris Rock, Farley, Japan en... een komedie. Chris Rock heb ik altijd wel gemogen, ik vind 'm grappiger dan Murphy of Martin Lawrence, wat betreft zwarte clowns. Geweldige palmboomscene ook.
-3-

avatar van Pete_033
Geweldige over-the-top Farley film. Zeker niet zijn beste maar een vermakelijke. Jammer dat dit ook een van zijn laatste was.

avatar van Phantasm
Redelijke komedie die lekker wegkijkt.

Oef.

Dugan is ondertussen één van de grootste Happy Madison regisseurs, maar daarvoor had hij ook al aardig wat filmpjes op z'n naam staan. Deze maar eens geprobeerd, maar dat was blijkbaar geen al te best plan.

Everybody Was Kung Fu Fighting. Als je het over ideeënarmoede wil hebben, er is geen betere indicatie dan dit nummer te gebruiken in, rondom of zelfs maar in de buurt van een martial arts scene. Dugan steekt het er twee keer in. De rest van de soundtrack is trouwens ook een hele belevenis. Vage dance-achtige nonens die zo slecht is dat er toch nog enigszins mee te lachen viel.

Verder veel fysieke humor met Farley als lompe dikkerd. Erg hoogstaand is het niet, Dugan doet niet eens veel moeite om er wat van te maken en Farley zelf is te nadrukkelijk om grappig te zijn, al zijn er nog wel een paar momentjes die een kleine glimlach teweeg brachtten.

Eéntje om snel te vergeten wat mij betreft. Dugan maakt tegenwoordig leukere dingen, zal ooit nog wel eens een oudere van hem proberen maar mijn verwachtingen liggen wel érg laag ondertussen.

avatar van tattoobob
Hele flauwe film waar ik op sommige momenten zeker een lach op mijn gezicht had.
Er zijn slechtere in dit genre!

avatar van Gang_Star
Leuke komedie vol met hilarische (zeer flauwe) humor. Type humor waar veel mensen niks mee kunnen, maar ik heb me er meer dan prima mee vermaakt. Toch ondanks alle slechtheid, leuk om eens een keer gezien te hebben.

Parodieën behoren denk ik tot de moeilijkste filmgenres die er bestaan, want alles moet kloppen. Je moet in de hoofdrol een geloofwaardige komiek hebben, je moet een logisch verhaal met hilarische plotwendingen hebben, je moet een begerenswaardige beeldschone vrouw laten meedoen, je moet er een échte Ninja bij hebben, je moet over voldoende Ninja-kennis beschikken, je moet een goed gevoel voor humor hebben en last but not least: je timing moet perfect zijn! In mijn beleving heeft Beverly Hills Ninja het allemaal, maar uit de zure reacties hiervoor concludeer ik dat zo'n film alleen gewaardeerd wordt door Ninja-liefhebbers met gevoel voor humor. De grappen zijn onvoorstelbaar snel en verrassend en sommige zag ik pas na een tweede keer kijken! Ik hou van dit soort films en kan hem iedereen aanraden, maar je moet wel een béétje gevoel voor humor hebben

avatar van jippie2010
Wallyuitede schreef:
kan hem iedereen aanraden, maar je moet wel een béétje gevoel voor humor hebben

Komt dat even goed uit, ik heb gevoel voor humor. En dit is één van de meest waardeloze 'komedies' die ik ooit gezien heb. Slap, inspiratieloos, ontzettend flauw, en zo kan ik wel even doorgaan. Een irritante Farley in een zaaddodende saaie bedoeling. *1.0