Criminal Activities (2015)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jackie Earle Haley
met Dan Stevens, John Travolta en Michael Pitt

Vier jonge jongens komen weer bij elkaar tijdens de begrafenis van een voormalige klasgenoot. Een van hen geeft de anderen gevoelige informatie over aandelen waarmee ze direct miljonair kunnen worden. Helaas voor hen loopt de deal niet zoals ze verwacht hadden en zijn ze hun investering kwijt. De zaken worden echter nog erger wanneer blijkt dat één van hen het geld heeft geleend van de maffia.

Vanaf 19 november in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer geplaatst.

avatar van jarno1975
Na het zien van de trailer verwacht ik hier niet heel veel van. Is het nu een comedy of thriller? De comedy werkt in ieder geval niet bij mij.

avatar van deRappe
Met veel moeite de film uitgekeken....steeds weer in de hoop dat er eindelijk eens wat sensationeels zou gebeuren.....maar nee hoor.....één rommelige en onsamenhangende misere.....voor de paar leuke fragmenten zal ik nog anderhalve ster geven......oftewel niet veel bijzonders!

Een gestileerde zwarte kidnap-komedie, die enigszins achterhaald overkwam omdat ie het bekende stramien van de jaren negentig en de producties van Tarantino volgde. Het verhaal was onoverzichtelijk, de dialogen overtuigden niet, echter er waren een paar leuke subplots. Eigenlijk had John Travolta een bijrol: hij speelde een maffiabaas, gehuld in onberispelijk zittende, opzichtige kleding. Alles bij elkaar wel aardig, maar wanneer je 'm gezien hebt ben je 'm snel weer vergeten.

avatar van Brother Grimm
Kom op zeg, kan een mens niet zien dat hier heel veel humor in zit? Oh sorry was moviemeter vergeten te vermelden? Dacht eerst ook ojee stond nog op 1,8 maar travolta toch ff uit respect kijken. Heerlijk, heb mijn 5 meter brede bank gebruikt om aan alle kanten dubbel te liggen van het lachen. Kom op mensen...als er staat misdaad/thriller mag je er zelf ook wel comedy achter zetten. Want hoort er zeker bij. Cheers genoten!

avatar van opa-ben
prima film, veel grappige momenten en absoluut een onverwacht einde.

avatar van macrobody
Aardige film. Veel dialoog en verschillende verhalen door elkaar. Wel blijven opletten anders ga je dingen schrijven als onsamenhangend.

avatar van fred1946
Wat een lelijke poster.
Lijk wel een masker van travolta.

avatar van hannes64
Ongelooflijk hoe ze met Travolta bezig zijn geweest, je ziet echt dat de make up zeer erg gefaald heeft.
Doe dan gewoon de toupet af, en speel zoals Bruce Willis, schaam je niet.
Enfin, de film?
Ja hoor, wel een leuke film..............Pitt mag ik niet, die kan gewoon niet acteren.
Haley`s regiedebuut, en toch nog goed gelukt.
Best wel een leuk filmpje als je em gelijk weer wilt vergeten.

avatar van Petina
Doorsnee filmpje maar de laatste 15 minuten deden mijn wenkbrauwen omhoog gaan.
Zo!, dat had ik niet verwacht!!!
De film deed mij denken aan The Usual Suspects. Niet tijdens de film maar daarna...

Goede, spannende film...
En inderdaad het plot maakt de film beter, ziet niemand aankomen ☺ daarom 3,5⭐

zo slech ook weer niet hoor.
met de nodige humor met een goede ontknoping

avatar van bjerik76
de film duurt vrij lang 103 minuten.
echter begint de film vrij rap, en na 10 minuten is de deal al mislukt en zitten ze aan de tafel met de maffia die het geleende geld terug wil, dus een erg lange intro heeft de film )gelukkig) ook weer niet.

Vervolgens de manier om weer schuldvrij te zijn levert een goede film op, alleen komen er dan ook de stukjes komedie/zwarte komedie in het script en dat maakt de film eigenlijk een stuk minder.
Ik ging er vanuit dat het een thriller zou zijn, maar door de zogenaamde komische opmerkingen/teksten en gebeurtenissen (o.a. de schoen die uitvalt, wie betaald het ijs, een kogel door je kop maar niet dood te krijgen ect) maken de film minder en word alles ook langdradig en maakt het een lange zit.
hierdoor heb ik denk ik iets gemist, want ik begreep ineens ook helemaal niet de twist op het eind hoe alles nou in elkaar zat, en wie bij wie in het complot hoorde en de relaties onderling.

Goede film duurt wel iets te lang. Maar een verrassend eind

Prima film, tot het laatste kwartier. Wow die zag ik niet aankomen.
Ga deze zeker nog een keer kijken!

avatar van Brabants
Deze film van en met Jackie Earle Haley was op zich best aardig, maar met een betere setup en dito acteurs had het toch wat beters kunnen worden dan wat het nu is geworden. De 'The Usual Suspects' stijl twist op het einde was best een leuke poging, maar verre van briljant. Het deed me allemaal weinig, want het was niet echt verrassend c.q. bevredigend.

avatar van filmkul
Gemiddelde Tarantinokloon. Het verhaal is best aardig maar wordt wat plat en zielloos uitgewerkt. Het tempo is goed en de film wordt op een soms komische wijze en met nutteloze dialogen uitgewerkt. Best aardig en grappig. De acteurs weten echter niet te overtuigen. Het komt allemaal wat geforceerd over. De plottwists op het einde zijn wel erg vergezocht en onnodig complex. Verdér heeft de film een aardige soundtrack. 2.5

avatar van Pazmaster
Niet slecht, het verhaal is redelijk onderhoudend en heeft zo z'n momenten. Er zitten best wat grappige scènes in waar ik om heb gelachen. De twist aan het einde vond ik dan weer niet zo origineel. Er wordt wisselend gespeeld, soms goed en soms wat minder maar ik heb me er wel mee vermaakt.

Wat een verschrikkelijke vervelende film.
De totaal mislukte combinatie van komedie en misdaad vermoord de film.
Saaie dialogen onderbroken soms door wat geweld maken van "Criminal Activities" een lange zit.
En daar kan de verschijning van Travolta en Pitt ( Boardwalk Empire) niets aan veranderen.
1.5*/2*

helemaal mee eens, wat een slechte film B B B B all over it

avatar van schumacher
In den beginne dacht ik van hm, dit kan nog goed worden en tot het beginstuk met Travolta is het nog goed te noemen maar dan als het begint, hetgeen ze dan moeten doen van Travolta, boem, die film zakt volledig in, als ne pudding en het begon idd ook te vervelen en vervelend te worden.
Het ging ook te traag vanaf dat moment en er was teveel geleuter en te weinig spanning.
En dan die muziekskes derbij rot irritant me dat was, ik vond daar niks aan ze.

Ik ben teleurgesteld, een film met Travolta erbij daar verwacht je toch heel wat van; ik denk maar aan swordfish; wat een toppertje dat was zeg.
Al die goeie acteurs die altijd maar meedoen aan die flutfilms, ik snap het niet, krijgen die dan geen aanbiedingen meer voor goeie films?
De laatste minuten waren dan wel weer beter.
Het enige leuke nog was het einde vd film die idd verrassend was en daarom toch nog iets meer punten gegeven.

avatar van Berthil
Veel geklets om niks met veel teveel het woord f*ck, sommige scenes zijn pulp fiction wannabee. Het einde maakt de saaie 1,5 uur ervoor niet goed.

avatar van tattoobob
Eentonige film zonder uitschieters.....jammer genoeg is het acteerwerk ook niet heel opvallend.
De twist in de film zorg voor een klein lichtpuntje maar het mag de film helaas niet redden.
Een film die snel vergeten zal worden.

John Travolta komt precies uit een wassenbeelden museum. De film valt wel nog mee en je blijft kijken. Maar het slot! Ik heb daar eigenlijk niet veel van gesnapt. Toch geen film die blijft plakken. Het waren voor mij ook onbekende acteurs, daar niet van, maar het was wel grappig bij momenten.

avatar van nadrin
Verspilde tijd zowel van de makers als van mezelf door het kijken

avatar van Pim1993
Een film die verschillende stijlen probeert samen te voegen. Zo probeert het de allure van de Tarantino's en de Ocean's-reeks na te bootsen. Zeer gewaagd en niet erg geslaagd.

Traag en standaard begin. Het plot lijkt ook niet heel interessant en vooral niet origineel maar de film blijft gelukkig wel boeien. Met hier en daar wat vermakelijke momenten lijkt het af te stevenen op een wegkijk filmpje die je inderdaad snel kan vergeten na afloop.

Gelukkig zit er een verrassingselement in dat veel goed maakt.

Prima voldoende.

avatar van ikkegoemikke
“Are you sure he said he wanted to talk to all of us?
Actually he said he wanted to talk to everyone but the black guy…..
Yes! He wants to talk to ALL of us!”

John Travolta centraal op de cover in een “Pulp fiction”-achtige pose en volgens de korte beschrijving heeft hij iets te maken met de maffia. Hij wordt geflankeerd door enerzijds Michael Pitt die ik nog recent zag schitteren in de grandioze films “I origins” en “Rob the mob”. En anderzijds door de geënerveerde Dan Stevens. En dit alles geregisseerd door de veelzijdige acteur Jackie Earle Haley. Dat zag er allemaal veelbelovend uit. Het eindresultaat is echter zo afschrikwekkend als Freddy Krueger zelf. Een pseudo misdaadverhaal vol irriterende dialogen, nerveuze personages en een ingewikkelde ontknoping. Geen paniek echter. Alles wordt op het einde van naald tot draad uitgelegd. Een soort beknopte handleiding voor diegenen die het niet begrepen met als titel “How to screw your friends for dummies”.

Alles begint bij een begrafenis van een gemeenschappelijke vriend van Zach (Michael Pitt), Warren (Christopher Abbott) en Bryce (Rob Brown). De drie voormalige schoolkameraden organiseren achteraf een privé koffietafel in één of andere bar waar vervolgens de nogal bedeesde en sullige Noah (Dan Stevens) komt opdagen. Het is algauw duidelijk dat Noah de voormalig pispaal was tijdens hun studententijd. Hij wordt trouwens nogal minachtend “poodles” genoemd. Onder het genot van een joint vertelt Noah dat hij een gouden tip heeft gekregen over een bepaald aandeel van een farmaceutisch bedrijf. Dankzij een beetje voorkennis lijkt dit een lucratief voorstel voor het trio. Gezien de grootmuilen echter niet over de juiste liquiditeiten beschikken, stelt Noah voor om het vereiste geld voor te schieten. En je raad nooit hoe deze deal afloopt. Inderdaad. Het loopt vreselijk verkeerd af. De CFO wordt gearresteerd wegens frauduleuze praktijken. De aandelen zijn waardeloos. En het voorgeschoten geld schijnt van de maffia afkomstig te zijn.

En dat is dan het moment dat Eddie (John Travolta) verschijnt. Het rustige, berekende maffia type die bij het genot van een cactusdrankje de vrolijke bende met de neus op de feiten drukt. Ofwel het verschuldigde bedrag ophoesten. Ofwel een klusje klaren waarbij het woord kidnappen valt. Namelijk het kidnappen van Marques (Edi Gathegi) de broer van een drugsdealer die geld eist van Eddie’s coke snuivende schoonbroer en als drukkingsmiddel een nichtje heeft ontvoerd. De broer zou dan gebruikt worden als ruilmiddel. Kan je nog volgen? Troost je, het wordt naarmate de film vordert nog ingewikkelder.

De sterren in deze in mijn ogen niet echt geslaagde film zijn Travolta en Gathegi, alhoewel Travolta ook last begint te krijgen van het Bruce Willis-fenomeen. Een korte openingsscène, gevolgd door een lange afwezigheid, om dan weer te verschijnen tijdens de ontknoping. En toch was zijn kort optreden excellent. Alhoewel de poging tot dezelfde humor als in “Pulp Fiction” niet echt lukte. Gathegi kreeg dan weer weinig bewegingsruimte daar hij de hele film vastgebonden is aan een stoel. Maar zijn uitdagende toon en manipulatieve plaagstoten zorgen voor enig animo. De rest van de cast vormt echter slechts een neurotisch en paniekerig gezelschap. Langzamerhand komen ze tot het besef dat ze in een shitty situatie terecht zijn gekomen, wat leidt tot veel gevloek, gekibbel en heen en weer geschreeuw, waarbij het f-woord wel enorm kwistig gebruikt wordt.

Wat we te zien krijgen is dus een amateur kidnapping dat zich voltrekt in één gesloten ruimte met geforceerde dialogen. Een redelijk mislukte poging om de chemie in dialogen zoals we ze kennen uit “Pulp Fiction” te imiteren. Alles voelt een beetje vlak en zinloos aan. Naderhand besef je dat dit allemaal in functie staat van de ontknoping die geraffineerd in elkaar zit. Een beetje de stilte voor de storm. De enige les die je kan trekken is dat je andere personen altijd waardig moet behandelen, want het zou wel eens kunnen dat die pesterijen je duur komen te staan naderhand.

PS. Grappigste moment : de losglippende schoenen.

Asw
Dit is een aardige film is de moeite waard om te kijken.

Asw

Voor mij is deze film een beetje een tegenvaller.
Het is zeker en vast geen thriller, eerder een misdaad-komedie.
En daar ik geen fan ben van het genre komedie, is dit dus wel een miskoop en heeft men mij met het genre op het verkeerde spoor gezet.
Hij is wel eens leuk om te bekijken, maar had iets helemaal anders verwacht, pech dus.

Aardige film over vier vrienden die geld lenen om aandelen te kopen om zo hun slag te slaan. Een simpel plot, en ook allemaal al eens eerder gezien, maar het kijkt wel gemakkelijk weg. Vermakelijke dialogen en een fijne cast. De ontknoping is zeker niet voorspelbaar, maar wellicht wel wat geforceerd.

avatar van guchte
matige film met wel mooi plot op het eind.

avatar van dvdcrusher
Matige film met een rommelige verhaalstijl, Vreemd dat iemand als Travolta dit script heeft aanvaard al is hij het enige lichtpunt in deze film. Nipt 3 sterren

avatar van TheManInBlack
Verschrikkelijke saaie film, had een hele andere film verwacht. Plot was wel verrassend.