C.H.U.D. II - Bud the Chud (1989)

Horror / Komedie

geregisseerd door David Irving
met Brian Robbins, Bill Calvert en Tricia Leigh Fisher

Een groepje tieners breekt in bij een geheim militair laboratorium van de overheid en steelt een bevroren lijk uit de ziekenboeg om er een grap mee uit te halen. Het lijk ontwaakt echter, en blijkt een CHUD te zijn, die al gauw op de moordlustige toer gaat, en die van al zijn slachtoffers kannibalistische CHUD's maakt. Het is nu aan de tieners om hem te stoppen...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Waar de eerste film nog wel als horror door kon gaan, bij het vervolg ging men helemaal op de flauwe komedie- tour. Dit resulteert een beetje in een Return of the Living Dead for kids. Het heeft geen hol met C.H.U.D. te maken, ondanks dat de naam wel wordt gebruikt, gaat het gewoon om zombies. Het is allemaal behoorlijk fout, knullig en flauw, maar - mede daardoor - zijn sommige momenten nog best geestig. Robert Vaughn is heerlijk over de top.

2,5 sterren.

Het eerste deel staat niet op MM?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Wouter schreef:

Het eerste deel staat niet op MM?

Jawel, maar dan moet je op C.H.U.D. zoeken, dus met de puntjes.

avatar van newG
Erg waardeloze film, de totaal niets meer met de 1ste film te maken heeft. De nucleaire mutants die ondergronds leven worden hier vervangen door slecht acterende "zombies" waarbij de regisseur totaal geen blijf bij weet (het waren trouwens niet enkel de zombies die slecht acteerden...). Met een heleboel pogingen tot grapjes en horror zijn er maar 3 scenes die noemenswaardig zijn: de postbode, de biologieleerkracht en het "eindgevecht" met bijhorende "damsel in distress"
Verder zal de film de geschiedenis ingaan met de woorden "Katie JumJum"

1* om nooit meer te zien, of misschien een 8 minuten durende versie ervan...

avatar van PEN15
Amai, die Brian Robbins had toch wel een fantastisch Martin Riggs kapsel in deze film. Klik Jammer dat er momenteel niks meer van over is. De cover van de VHS ken ik nog alsof ik hem vandaag voor het eerst zou zien. Die ze nu voor de DVD hebben gebruikt slaat nergens op (schijnt wel ooit voor een vhs gebruikt te zijn en opnieuw ingekleurd), wie de film heeft gezien weet waarom.

avatar van dutchtuga
Vreselijk vervolg dat werkelijk niets te maken heeft met deel één. Horror heeft plaatsgemaakt voor humor en de CHUD's uit het eerste deel zijn hier nergens terug te vinden. Lekker misleidende poster, dus. In plaats daarvan krijgen we een slechte versie van Day of the Dead's Bubba. Probleem is dat de humor die hij moet brengen nergens werkt en enkel op de zenuwen werkt. De hele jacht op Bud the CHUD is een klucht van het slechtste soort. Nee, dit moet echt één van de slechtste horror vervolgen zijn uit de 80's.