Anywhere but Here (1999)

Drama / Komedie

geregisseerd door Wayne Wang
met Susan Sarandon, Natalie Portman en Hart Bochner

Buitenbeentje Adele is haar saaie leven in het dorp behoorlijk beu en neemt haar tienerdochter Ann mee naar Beverly Hills om daar nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ann vindt het verschrikkelijk om haar familie en vrienden te verlaten en gaat met tegenzin mee.

avatar van U-96
De film begon redelijk boeiend, maar daarna zakte het dat niveau steeds meer af.. Susan Sarandon wist wel een beetje een parg neer te zetten, maar dat is ook echt alles.. Zelfs Natalie Portman vond ik niet al te best.. Verder vind ik het verhaal ook niet goed, en de film als geheel vond ik nogal langdradig.. Helaas geen herkijk waard voor mij..

*2.0*

Linda
Meer een film voor tuttebelletjes dit. Hij begon best leuk maar die ruzies tussen moeder en dochter iedere keer gaan je na een tijd behoorlijk de strot uithangen. Bovendien wordt de film rond het einde veels te sentimenteel. Wel een leuke rol van Sarandon (itt de oerslechte Portman). 2 sterren.

Sorry Linda, maar ik vond Susan en Nathalie geweldig spelen. Het kwam zo echt over. Ik hem de film een paar keer gezien en hij blijft goed. Het zijn gewone problemen over van alles en nog wat die realistisch zijn.

Helemaal mee eens, echt een geweldige film en hij komt mijn strot niet uit....

Een topper! 5

Hij komt weer op tv, de geweldige film!!!

Klopt het dat hij toen maar half op tv was of heeft mijn video iets verkeerds gedaan?

Ik heb heb hem niet opgenomen of bekeken, maar ik denk het niet

avatar van E V
E V
LEuke muziek zit er in de film.

Dustyfan
Volgens IMDb heeft deze film in 2000 in de bioscopen in Nederland gedraaid. Volgens het Filmjaarboek 2000 heeft deze film helemaal niet in Nederland gedraaid.

Heeft iemand van jullie deze film ooit in de bioscoop in Nederland gezien? Of, herinnert iemand van jullie zich, dat deze film toen in de bioscopen draaide?

Nee, maar als hij in 2000 bioscopen gedraaid heeft dan móet hij toch bekend zijn bij het Filmjaarboek?

FisherKing
Maar het is nét de vraag of deze film uberhaupt in Nederland in de bioscoop heeft gedraaid. (IMDB maakt wel meer fouten)

neo (crew)
Sarandon was wel weer goed, maar het wordt nu wel een beetje vervelend om haar voor de zoveelste keer in zo'n soort rol als deze te zien. Portman was wel lief

(ivp van zaterdag had rtl 4 deze beter op hun woensdag kunnen uitzenden)

avatar van BlueJudaskiss
Alweer echt een hele lange tijd geleden dat ik deze film gezien heb, maar in mijn herinnering vond ik deze film echt schitterend. Als ik m ooit eens op DVD zie zal ik m echt kopen. 3,5*

avatar van Gehenna
Sarandon en Portman in een drama zou een fantastische film kunnen opleveren, helaas mist de film zijn doel.
Slecht uitgewerkt script wat nergens de juiste noot raakt. Hier had meer in gezeten. 2.5*

BlueJudaskiss schreef:
Als ik m ooit eens op DVD zie zal ik m echt kopen. 3,5*

Dat had ik mezelf ook belooft, en toen ik hem zag was ik ook erg blij, maar heb het om een voor nu onbegrijpelijke reden niet gedaan.

avatar van BlueJudaskiss
Angrod_Pallanén schreef:

Heb ik ook zo vaak.

Niet supergoed, maar ook niet slecht

Vanavond weer op tv, heb de video-recorder (ja die bestaan nog) al ingesteld

avatar van soom
. Ik werd diep emotioneel van deze film. Mijn eigen ervaringen met verlies lieten me na 1 uur en wat minuten met een groot brok in mijn keel zitten, en tranen, allemachtig. Dit is dan ook uiteraard dé jankfilm bij uitstek lijkt me. Natuurlijk heerlijk vals Amerikaans, maar ik schoot vol bij een bepaald moment in deze film. De reden daarvoor ligt bij hetgeen ik beschreef bij één van de 3 (..) recensies van Untamed Heart. En juist nu ik deze recensie schrijf komt het liedje Tom's Dinner voorbij op m'n Media Speler, die ook gebruikt word bij Untamed Heart. Wat een toeval (of niet).
Ik vind Natalie Portman altijd schattig. Ze speelt van die heerlijke meisjes achtige meisjes die erg volwassen zijn. Niet dat ik zelf ooit volwassen zal worden, maar toch vind ik de rollen van haar altijd erg volwassen, sterk overkomen.
En er zitten wel echt goede momenten in met Susan Sarandon. Beetje op hetzelfde niveau van Mermaids ook, qua moeder-dochter.

avatar van notorious_kim
Hele mooie emotionele film!

avatar van rick*
Destijds vond ik dit een hele rare film. Dat was een paar jaar geleden. Maar er ging iets niet goed bij de TV zender en daardoor liep ik een stuk mis van het einde. Ik had nooit meer de puf om 'm helemaal nog een keer te zien alhoewel het me wel frustreert dat ik het einde nooit gezien heb. Wie weet als ik 'm een keer op DVD tegenkom, dat ik 'm dan koop. Het zijn namelijk wel twee goede actrices die hier in zitten en inmiddels ben ik een paar jaartjes verder.

avatar van TragieStar.*
Leuk verhaal met een goede cast, wat wil ik deze film toch graag zien

avatar van Fran
Een mooi dramatisch verhaal waarbij eerlijk gezegd Nathalie Portman de show steelt. Hoe ze aan de ene kant heel hard en ongenaakbaar wil overkomen naar haar moeder en de buitenwereld toe en hoe kwetsbaar ze af en toe blijkt te zijn. Vooral bij de scène's waarin haar moeder haar even achterlaat aan de kant van de weg en de scène waarin haar moeder op het laatste moment niet meegaat naar een kerstfeest. Ik kon zo goed meeleven met haar als ze die gekwetste blik had.

Sterk drama met heel goed acteerwerk. Niet echt één waar je nog een tijdje mee in je hoofd rondloopt maar hij is zeker wel goed.

avatar van DBTim
Typisch RTL 8 filmpje.. Het verhaal valt steeds in herhaling en er gebeurt vrij weinig. Bij het overlijden van de neef dacht ik dat er meer schot in zou komen, maar dat bleek niet zo te zijn. Toch gaat de film ondanks dat niet vervelen. Niet heel slecht, maar ook niet bijster goed.

avatar van stipstap
Sterk pyschologisch drama. De band tussen moeder en dochter wordt flink getest. Hoe loyaal blijf je als kind ten opzichte van je ouder? Kan je loskomen van je ouder, of blijf je plakken uit schuldgevoel? Allemaal vragen die in mij opkwamen tijdens de film. Ik ben blij dat het de dochter toch lukt om haar hectische moeder op een of andere manier "los te laten" om te groeien tot volwassene. Boeiend thema, en twee geweldige hoofdrolspelers. Deze film blijft je bij zodra ie je emotioneel weet te raken.

Aardige film waarin een moeder en dochter verhuizen naar Beverly Hills om daar een nieuw leven op te bouwen. En ondanks dat moeder en dochter van elkaar houden, is hun relatie wat moeizaam omdat ze zo verschillend zijn. Het verhaal heeft verder te weinig om het lijf, om de hele lengte te blijven boeien. Susan Sarandon en Natalie Portman zijn goed gecast samen en stellen zeker niet teleur. Ook een mooi einde.

avatar van Gish
Sympathieke moeder-dochter film die zich afspeelt in Beverley Hills. De excentrieke Suzan Sarandon en de wat introverte Natalie Portman hebben samen een mooie chemistry. Een herkenbaar Amerikaans verhaal maar wel een met een hart.