Anywhere but Here (1999)

Drama / Komedie

geregisseerd door Wayne Wang
met Susan Sarandon, Natalie Portman en Hart Bochner

Buitenbeentje Adele is haar saaie leven in het dorp behoorlijk beu en neemt haar tienerdochter Ann mee naar Beverly Hills om daar nieuwe uitdagingen aan te gaan. Ann vindt het verschrikkelijk om haar familie en vrienden te verlaten en gaat met tegenzin mee.

avatar van Fran
Een mooi dramatisch verhaal waarbij eerlijk gezegd Nathalie Portman de show steelt. Hoe ze aan de ene kant heel hard en ongenaakbaar wil overkomen naar haar moeder en de buitenwereld toe en hoe kwetsbaar ze af en toe blijkt te zijn. Vooral bij de scène's waarin haar moeder haar even achterlaat aan de kant van de weg en de scène waarin haar moeder op het laatste moment niet meegaat naar een kerstfeest. Ik kon zo goed meeleven met haar als ze die gekwetste blik had.

Sterk drama met heel goed acteerwerk. Niet echt één waar je nog een tijdje mee in je hoofd rondloopt maar hij is zeker wel goed.

Aardige film waarin een moeder en dochter verhuizen naar Beverly Hills om daar een nieuw leven op te bouwen. En ondanks dat moeder en dochter van elkaar houden, is hun relatie wat moeizaam omdat ze zo verschillend zijn. Het verhaal heeft verder te weinig om het lijf, om de hele lengte te blijven boeien. Susan Sarandon en Natalie Portman zijn goed gecast samen en stellen zeker niet teleur. Ook een mooi einde.