• 8.232.950 stemmen

Geregisseerd door: Richard Lang

Met onder meer: Charlton Heston, Brian Keith en David Ackroyd

Releasedatum: 14 augustus 1980

Over The Mountain Men

Bill Tyler en Henry Frapp zijn pelsjagers die occasioneel met elkaar optrekken in de bergachtige gebieden van Oregon. Op een dag worden ze aangevallen door een horde Blackfeet, aangevoerd door de bloeddorstige Heavy Eagle, en nemen daarna diens vrouw, Running Moon gevangen.

imageimageimageimage

avatar van EmDee

EmDee

Opgenomen in oa Yellowstone en Grand Teton NP.

Aan de plaatjes zal het dus wel niet liggen.

avatar van Icer

Icer

Dat dacht ik ook. De film was hier alleen niet te huur op te koop. Alleen maar regio 1.... Tot gisteren, bij de frs zag ik 'm liggen. Hebbes, gekocht, geen koopje, maar je kent dat gevoel wel..lange tijd gewacht en..gevonden! Naar huis met een gedachte aan Jeremiah Johnsson, black rope, a man called horse, de eerste afleveringen van centennial etc...echte indianenfilms!

De teleurstelling is enorm. Klukkluk achtige indianen die Engels praten...met een 'indiaans' accent? Een totaal niet overtuigende Charlton Heston.

De film kon ik niet uitkijken. De ergenis werd mij teveel..

Jammer van het geld, mijn tijd en nog erger, van mijn verwachtingen.

avatar van mr rumson

mr rumson

Met de verkeerde verwachtingen ben ik deze film gaan zien .

Ik had meer een western verwacht in de sfeer van Jeremiah Johnsson of a man called horse.

Maar net als Icer viel mij dit ook tegen .

De omgeving mag dan wel heel mooi zijn en doet je denken aan de boven genoemde films .

Maar helaas houden daar de vergelijkingen wel mee op.

De film lijkt wel een mix tussen comedy en actie.

Het komische gedeelte komt van het duo Charlton en Keith die het nog leuk vinden om elkaar in het water te gooien en nog meer van dit soort flauwe humor.

Bovendien komen beide acteurs niet goed uit de verf ook maken ze zich nog belachelijk met die pruiken op hun hoofd.

Ik begrijp dan ook niet goed dat acteurs van naam zich zo laten verleiden om in dit soort films mee te spelen .

Het verhaaltje stelt ook al niet veel voor.

Er zijn dan nog wel een actie scenes die er goed uit zien maar het is te weinig om er een goede western van te maken .

Jammer want zoveel van dit soort films over pelsjagers zijn er niet.

Hier had naar mijn idee ook meer ingezeten om er een boeiende film van te maken en niet een mix van komedie en actie .

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1987 berichten

Ik herzie heel veel films vanuit mijn eigen enorm gigantische videotheek/collectie. Ik kijk gemiddeld elke dag sowieso 2 films of meer.Ik ben een liefhebber van o.a exploitatiefilms, B-Films en oude films wereldwijd en alle genres. Mij oudste film uit mijn collectie is uit 1915. Als de film Engelstalig of Duitstalig is gesproken dan ben ik niet afhankelijk van ondertitels, is de film anderstalig bv. Chinees e.d. dan zijn naast Nederlandse, de Engelse ondertiteling ook prima Ondanks mijn tik van herzieningen, ga ik natuurlijk ook iets nieuws niet uit de weg en hou het aanbod van Netflix in de gaten. Ooit in het verleden The Mountain Men een keer gezien en vanavond met plezier weer herzien. Dit redelijk met actie voorzien westernavontuur met ook wel flinke komische momenten is gefilmd op prachtige locaties en hoewel het verhaal gewoonweg matig is, de film niet verveeld. Er blijft gewoon vaart in de film zitten. Dit is gewoon zo'n 13 in een dozijn film en het is dan ook absurd dat ze zo'n prijskaartje aan de film hangen, 49 euries. Dan ben jij lekker in aap gelogeerd, Icer. Ik heb ook bij andere films prijzen gezien, soms bijna 100 euries. Maar goed. ik heb mij met deze film prima vermaakt en dat telt voor mij. Een 3.0

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Dit is zeker geen komedie zoals de poster mogelijks laat doorschijnen. Mountain Men heeft eigenlijk niet zoveel verhaal; het zijn de avonturen van twee trappers in Oregon die elkaar al lang kennen en bij gelegenheid met elkaar optrekken, steeds op zoek naar rijke jachtgronden. Ook nu dromen ze van een vallei waar het wemelt van de bevers, volgens de vertellingen van een oude Indiaan. Ze worden tijdens hun zwerftochten lastig gevallen door een haatdragende Blackfoot krijger, Heavy Eagle, wiens vrouw, Running Moon, ze meenemen na een aanval, maar die al snel gevoelens ontwikkelt voor Billy. De film is werkelijk op prachtige locaties (Amerikaanse National Parks) geschoten; van begin tot eind een plezier om naar te kijken. Wat me dan wat tegenviel, waren de mooi Engels sprekende Indianen die overduidelijk door blanken vertolkt werden. Voor de rest is deze film voor mij echt beter dan het gemiddelde laat vermoeden. Ik zie me daar mettertijd nog wel een 3,5* voor geven. Iets voor jou Brix?

avatar van Brix

Brix

Dank voor de tip Filmkriebel

Ik heb de film echter al gezien, hoewel te lang geleden om me nog alles goed te herinneren en er een eerlijke waardering aan toe te kennen.

Ik zet hem wel op mijn lijstje van nog te her-bekijken films.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Het was natuurlijk niet mogelijk dat je hem niet had gezien Brix