Die Pyramide des Sonnengottes (1965)

Alternatieve titel: Pyramid of the Sun God

Frankrijk / Italië / West-Duitsland
Western / Avontuur

geregisseerd door Robert Siodmak
met Lex Barker, Michèle Girardon en Gérard Barray

Mexico, 1864. Napoleon III heeft tegen de zin van zijn volk Aartshertog Maximilian Ferdinand van Oostenrijk tot vazalkeizer laten uitroepen. Sindsdien woedt er een genadeloze burgeroorlog, die aan de kant van de tegenstanders aangevoerd wordt door president Benito Juarez, een nakomeling van de met legenden omgeven Azteken. Om zijn strijd te financieren gaat Juarez op zoek naar een verborgen Aztekenschat.

avatar van Dogie_Hogan
Was vanmidddag op de ZDF.

Ralf Wolter was weer de verzieker van deze Karl May Western.
IMDB * 2/10.

avatar van Bombong
Vormt één geheel met Der Schatz der Azteken. Dit is deel 2.

avatar van frolunda
Matig vervolg op het ook al niet al te sterke Der Schatz der Azteken.Eigenlijk maakt alleen de aanwezigheid van Lex Barker en Rik Battaglia deze film nog een beetje de moeite waard.Verder is er niet zoveel te beleven ; het verhaal is zowel zwak als voorspelbaar en oogt door de krakkemikkige montage ook nog vaak onlogisch.Ook zijn de beelden en de muziek bij deze minder als de rest van de serie.Met als onwaarschijnlijk gevolg dat ik Ralf Wolter deze keer zelfs goed kon hebben.
Verder nog een eervolle vermelding voor Michèle Girardon (als Josefa) die net als in de film een aantal jaren later zo tragisch aan haar einde kwam.
Één van de mindere Karl May verfilmingen uit de jaren zestig.