Der Schatz der Azteken (1965)

Alternatieve titels: Les Mercenaires du Rio Grande | The Treasure of the Aztecs | I Violenti di Rio Bravo

Frankrijk / Italië / West-Duitsland
Avontuur / Western

geregisseerd door Robert Siodmak
met Lex Barker, Gérard Barray en Rik Battaglia

Ten tijde van de Amerikaanse burgeroorlog woedt ook in Mexico een bloedige strijd. President Benito Juarez probeert keizer Maximilian van Oostenrijk, die door de Franse autoriteiten als heerser over Mexico is geplaatst, van zijn troon te stoten. Dr. Karl Sternau (Lex Barker) vecht aan de kant van de Mexicanen tegen bandieten en Indianen. Verschillende partijen zijn tevens uit op een oude goudschat van de Azteken. Op deze schat van Montezuma lijkt echter een dodelijke vloek te rusten.

avatar van Dogie_Hogan
Vanmiddag op de ZDF!

IMDB *2/10, mede dankzij die altijd maar irritante Ralf Wolter.

avatar van Bombong
Vormt één geheel met Die Pyramide des Sonnengottes. Dit is deel 1.

avatar van frolunda
Niet al te sterke Karl May verfilming ondanks de aanwezigheid van Lex Barker en Rik Battaglia die zoals vrijwel altijd een redelijke schurkenrol neerzet.
Had ook de indruk dat voor deze film minder budget beschikbaar was dan voor de Winnetou films want sommige decors zagen er wel erg armzalig uit.Sommige landschappen waren daarentegen weer wel fraai en ook de muziek kon er mee door.
Het verhaal dat zich afspeelt rond de Mexicaanse burgeroorlog in 1864 kent nog wel enkele aardige momenten maar echt hoogstaand is het allemaal niet.
Misschien dat het vervolg,Die Pyramide des Sonnengottes (die ik nog moet zien) beter is maar Der Schatz der Azteken komt niet boven de middelmaat uit.En dan ben ik nog mild.