Death Takes a Holiday (1934)

Romantiek / Fantasy

geregisseerd door Mitchell Leisen
met Fredric March, Evelyn Venable en Guy Standing

De Dood besluit een rustperiode te nemen om eens mee te maken wat het is om een sterveling te zijn. Hij doet zich voor als Prins Sirki en brengt een weekend door in het landhuis van een Hertog. De aanwezige dames zijn van hem gecharmeerd, maar schrikken wanneer ze zijn ware aard vermoeden. De mooie Grazia echter, wordt verliefd op hem, ook al is zij voorbestemd de vrouw van de zoon van de Hertog te worden.

avatar van bioscoopzaal
Op deze film werd later de film "Meet Joe Black" gebaseerd ...

avatar van tovenaar
Ik vrees dat er dan nóg een sterretje afvliegt van Ramon's score bij Meet Joe Black .