• 11.253 nieuwsartikelen

Met onder meer: Laure Calamy, Olivia Côte en Kristin Scott Thomas

Gesproken taal: Frans

Releasedatum: 29 juni 2023

Plot Les Cyclades

Als tieners waren Blandine en Magalie onafscheidelijk. De jaren gingen voorbij en ze verloren elkaar uit het oog. Als hun paden elkaar weer kruisen, besluiten ze samen de reis te maken waar ze altijd van gedroomd hebben. Ze trekken naar Griekenland, de zon, de eilanden, maar worden ook geconfronteerd met problemen, want de twee voormalige beste vriendinnen hebben nu een heel andere kijk op vakantie... en op het leven.

logo tmdbimage

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 29 juni 2023 in de bioscoop (Imagine Filmdistributie)

avatar van AngelicV

AngelicV

Coming of age gekoppeld aan de middelbare leeftijd van 2 vrouwen die elkaar uit het oog zijn verloren door een ruzie. De film laat mooi zien hoe door de generaties er wordt omgegaan met de plezierige en minder plezierige kanten van het leven en hoe daar mee om te gaan. Sterk acteerwerk met goede wisselwerking tussen de acteurs. Een dramacomedy van de betere soort. Uiteindelijk gaat het om 1 ding, leef je leven in volle vreugde en geniet van het moment waarin je bent als je het aandurft en daarbij de diepere lagen van het leven tevens durft te ervaren. Goede film in zijn soort. 4*

avatar van mrklm

mrklm

Twee jaar na het scheiden van de enige man met wie ze een relatie heeft gehad, zit laborante Blandine [Olive Côte] vast in een leven zonder uitdaging of plezier. Zoon Benjamin [Alexandre Desrousseaux] probeert Blandine uit de sleur te halen door stiekem contact te zoeken met haar vroegere hartsvriendin Magalie [Laure Calamy]. Ondanks een moeizame eerste ontmoeting gaat Magalie in Benjamins plaats meer op reis naar Griekenland, niet geheel toevallig het land waar ze als tieners van droomden naar aanleiding van de speelfilm Le Grand Bleu. Côte en Calamy zijn goed, maar het eerste uur sleept het verhaal zich voort. Pas wanneer Kristin Scott Thomas ten tonele verschijnt als kunstenaar en vriendin van Magalie op Mikonos, begint het plot zich te ontvouwen en volgt een aantal interessante momenten. Jammer dat het einde wat afgeraffeld is.

avatar van fred1946

fred1946

MM is toch voor een menining te geven over een film.

En niet nogmaals het hele plot opnieuw te beschrijven.

Zie ik jammer genoeg heel vaak.

Vraag me af waarom.

avatar van pampelonne

pampelonne

enorm saai.

er is geen chemie tussen de twee vriendinnen.

ze zitten alleen maar op elkaar te vitten.

nergens wordt het echt leuk.

ook een stupide rol van kristin scott thomas (dat is een hele goeie actrice) maar hier niet.