• 8.662.668 stemmen

Scrooge: A Christmas Carol (2022)

Animatie / Avontuur | 96 minuten

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Scrooge: A Christmas Carol

Ebenezer Scrooge is een financier en geldwisselaar die zich zijn leven lang heeft gericht op het verkrijgen van meer geld en verder niets. Hij is een grote, verbitterde vrek. Hij veracht andere zaken dan geld, inclusief vriendschap, liefde en de gedachte van het kerstfeest. Op een koude kerstavond wordt Scrooge geconfronteerd met zijn verleden. Hij heeft één nacht om zijn toekomst te veranderen, voordat het te laat is.

Ebenezer Scrooge (stemrol)

Ghost of Christmas Past (stemrol)

Isabel Fezziwig (stemrol)

Bob Cratchit (stemrol)

Harry Huffam (stemrol)

Tom Jenkins (stemrol)

Ghost of Christmas Present (stemrol)

Mr. Fezziwig (stemrol)

Jacob Marley (stemrol)

avatar van mcdaktari

mcdaktari

De stem van Luke Evans die Ebenezer Scrooge in spreekt is echt helemaal de verkeerde stem. Die past nou net totaal niet bij het karakter Scrooge. Of het moet zijn dat ze het een beetje vriendelijk hebben willen houden voor de kleintjes. Om ze niet te bang te maken.

Maar buiten dat is dit de slechtste Scrooge versie die ik ooit gezien heb, zelfs voor een animatie.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Waarom kiezen ze een animatiestijl met 0 sfeer? Echt jammer.

avatar van robertinho

robertinho

Mr. Chiel schreef:

Waarom kiezen ze een animatiestijl met 0 sfeer? Echt jammer.

Goedkoop?

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Wat een lelijke trailer zeg. Ziet er niet uit. Ik denk dat je beter de Scrooge animatieversie van Mickey Mouse of de Muppets op kan zetten. Dat zijn ook nog eens leuke films.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Oei verschrikkelijke versie. Er wordt veel tijd besteed aan liedjes en kleurrijke effecten waardoor er weinig tijd overblijft om Scrooge langzaam van gedachte te zien veranderen. Ik kan met niet voorstellen dat kinderen hier ook maar iets van begrijpen.

avatar van stokvis

stokvis

Vreselijke verkeerde invulling van dit klassieke kerstverhaal. Niet het bekijken waard want echt iedere andere versie is beter.

avatar van teigertje

teigertje

De trailer lijkt deze animatie verfilming,een tegenvaller.

Echter schijn bedriegt.

De makers hebben echt hun best gedaan.

En een licht en kleuren palet,van deze Scrooge versie gemaakt.

Deze animatie verdient, zoveel meer credits.

Hij is erg vrolijk en met ontroering, en met een aantal prachtige songs.

Waaronder het liedje Goodbye, wat aandoenlijk is.

En hierin is Luke Evans de stemrol van Scrooge behalve, een fantastische acteur.

Vooral bekend als The Bart in The Hobbit movies trilogie.

Ook een zeer verdienstelijk zanger.

Wat goed te horen is.

De hond Prudence is wel erg leuk en zelfs aandoenlijk naarmate de film vordert.

Een verassende outsider van een animatie.

Prachtige animatie voor de feestdagen.

Voor jong en oud.

avatar van mrklm

mrklm

Gebaseerd op de musicalversie uit 1970 met de liedjes die Leslie Bricusse daarvoor schreef. Live action vervangen door animatie is altijd gevaarlijk, maar de animatie is zo vlak en de regie zo fantasieloos dat deze vertelling van het geliefde verhaal van Charles Dickens tot de slechtste versies behoort. Ebeneezer Scrooge [Luke Evans] is kleurloos, het optimisme van Bob Chratchit [Johnny Flynn] ronduit irritant. Een waardeloze toevoeging aan de Dickenscatalogus.