• 8.227.795 stemmen

Met onder meer: Mariel Hemingway, Eric Roberts en Cliff Robertson

Releasedatum: 8 maart 1984

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Star 80

"The price of stardom was more than she bargained for."

Paul Snider biedt, als partner en manager, Dorothy Stratten de kans aan om playmate van het jaar te worden. Hiermee lanceert hij de tragische carriere van Stratten. Hij laat toe dat andere haar misbruiken, waarmee hij veel geld verdient. Maar wat hij niet beseft is dat dit uiteindelijk zijn ondergang zal gaan worden.

imageimageimage

Nightclub Owner

Photographer

avatar van TerryA

TerryA

Bob Fosse (bekend van o.a. All That Jazz) heeft hier een redelijk poging gedaan met een drama - de tragisch element wordt uiteindelijk voortgezet met het echt leven van Mariel Hemingway!

avatar van Sergio

Sergio

De rol van Eric Roberts als Paul Snider (ontdekt Stratten bij toeval en eist haar volledig op), is indrukwekkend.

Dit verhaal is ook verfilmd als Death of a Centerfold:The Dorothy Stratten Story met Jamie Lee Curtis in de hoofdrol.

Persoonlijk vond ik Star 80 veel beter.

avatar van The Last

The Last

Damn, dat meisje op de poster.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Vraag me af waar deze film op DVD te vinden is.Ben een groot liefhebber van Bob Fosse.

avatar van foxeinstein

foxeinstein

Heb deze film net gezien en vond er geen bal aan.

Het acteren van Eric Robberts was over de top en totaal onrealistisch (wat een suffe zielige en jaloerse persoonlijkheid speelde hij hier). Ook de vrouwelijke tegenspeelster had in haar rol geen enkelen backbone om zich maar enig sinds tegen hem te verzetten, wat ook best onrealistisch was.

Het verhaal stelt al niet heel veel voor, maar de film word voornamelijk verpest door het zeer over-gedramatiseerde acteerwerk van Eric Robberts met ook een belachelijk overdreven rol.

Waarschijnlijkheid zou niemand zover gaan in een dergelijke werkelijke situatie (of zo diep zinken) zoals in deze film de rol van eric word voor geschreven, en dus onrealistisch.

Geef de film een 1,5 voor de moeite en de hier en daar mooie naakt foto's van de mooie dames(maar die zullen inmiddels tegenwoordig wel behoorlijk gerimpeld zijn).

Maar ik vond de film erg slecht en niet de moeite waard. enige reden waarom ik de film was gaan zien is omdat ik de acteur Eric Robberts in een interview had horen vertellen dat hij na uitgave van deze film 2 jaar lang geen date meer kon krijgen. Gezien de rol logisch maar ook weer niet want ik vond de film dus maar een onrealistisch niet boeiend zooitje, dus ik snap ook niet waarom vrouwen dit niet kunnen onderscheiden van realiteit. maar goed dat snappen al die acteurs van GTST ook niet wanneer ze in de supermarkt met de naam van GTST worden aangesproken en daar ook naar worden behandelt. Blijkbaar lopen er nogal wat rare debielen rond in Nederland die in een soort van droom wereld wonen waarin fictie en realitiet niet te onderscheiden zijn

avatar van Mr_White

Mr_White

• 2067 berichten

Grappige recensie foxeinstein want de film is dus waar gebeurd en juist behoorlijk hard in zijn realisme. De echte Paul Snider was precies zo'n foute gladjakker die gedreven werd door een ongezonde drang naar sterrendom. Je moet ook maar eens deze foto van hem bekijken waarop dat meteen duidelijk wordt:

Het feit dat je zegt dat Roberts hier een suffe zielige en jaloerse persoonlijkheid speelt, is daarom ook juist bijzonder sterk. Dat soort figuren bestaan echt en Roberts weet die rol met zo'n verve te spelen dat je inderdaad met plaatsvervangende schaamte zit te kijken naar zijn zielige uitbarstingen. Dorothy wordt ook tragisch neergezet door Mariel Hemingway, inderdaad een behoorlijk onschuldig meisje die uit misplaatste loyaliteit en zwakheid zich niet verzette tegen Snider.

Het sterke aan deze film is dan ook dat regisseur Bob Fosse geen moment het probeert te verheerlijken. Vanaf de eerste scène is de uitkomst bekend en Fosse suggereert geen moment dat er ook fijne momenten waren, of dat het anders had kunnen aflopen. Het is gitzwart drama, en daarom greep de film me zo. Met name op het einde wil je soms wegkijken want de beelden zijn zo hard. Indrukwekkend.

avatar van Nephilim

Nephilim

zojuist gezien (op aanraden van Brad Jones en Josh Hadley in de podcast Radiodrome) en goeie film. Eric Roberts vooral is erg goed in de film.

BBarbie

Het hoeft niet per se een nadeel te zijn dat de ontknoping van een film genoegzaam bekend is. Bob Fosse toont dat aan met deze film over de tragische, laatste levensjaren van playmate Dorothy Stratten. Zijn minutieuze opbouw naar de gewelddadige climax maken de film tot een boeiend geheel. Dat is mede te danken aan de prima vertolkingen van Eric Robert en Mariel Hemingway. Daarbij valt vooral de scherpe tegenstelling op tussen enerzijds de rustige uitstraling van de centerfold en anderzijds het liederlijke karakter van haar obsessieve echtgenoot. Goed gedaan.

scorsese

Goeie film over een Playboy-centerfold die in het huwelijksboodje treed met de man die de potentie in haar zag. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het wereldje waarin de film zich afspeelt en vooral de tijdsperiode worden goed neergezet. Mariel Hemingway en Eric Roberts zijn beiden uitstekend gecast en acteren ook prima. Ook al wordt er te vroeg gehint naar de ontknopping, de film blijft onderhoudend.