• 8.303.601 stemmen

W Lesie Dzis Nie Zasnie Nikt 2 (2021)

Horror / Thriller | 96 minuten

Met onder meer: Zofia Wichłacz, Julia Wieniawa-Narkiewicz en Mateusz Więcławek

Oorspronkelijke taal: Pools

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot W Lesie Dzis Nie Zasnie Nikt 2

Adas is een jonge politieagent uit een klein dorpje in Podlachië. Hij is eenzaam en ongelukkig omdat hij genegeerd wordt door zijn collega's, en afgewezen wordt door leeftijdsgenoten, waaronder de mooie en zelfverzekerde Wanessa. De verlegen Adas is op zoek naar zijn plek in de wereld wanneer hij Zosia, de enige overlevende van een bloedbad, in de gevangenis ontmoet. Hij zal zijn angsten moeten overwinnen om verdere moordpartijen tegen te gaan.

image

avatar van umbra

umbra

Eerste deel was roch ondermaats en zelfs nogal amateuristisch, als deze dezelfde toer opgaat ist dus nu al een njet.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Geloof me, het kan nog slechter

avatar van Noodless

Noodless

Een vervolg kon natuurlijk niet uitblijven, maar helaas is dit een afknapper geworden. Waar het eerste deel nog verfrissend weet te werken met leuke personages en gave horrorelementen verloopt deze film geleidelijk van matig naar zwak waarbij op een bepaald moment ( wanneer Adas ook een slachtoffer wordt ) de film wel heel flauw wordt. Gelukkig zijn er hier en daar nog wat toffe gore momenten die het nog enigszins wat leuk maken. 4/10

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Daar waar de eerste film nog enigszins kon leunen op het sfeerwerk, de omstandigheden én vooral het bos, verliest de regisseur hier compleet de pedalen. Geen bos meer te bespeuren, maar was het dat maar. Hemeltergend slechte vervolgfilm. Zo goed al geen positieve punten. Beetje meer gore hier dat nog redelijk uit de verf kwam, maar dat was het dan ook.

Er wordt vaak gesproken van een lame plot, wel, dit was er écht één. Word je uiteindelijk ook nog geconfronteerd met een liefdesscène tussen twee van die dingen. Kwestie van wat diepgang te creëren waarschijnlijk. Vroeg ik me uiteindelijk ook af wat die twee dikkerds in de cel bleven te doen. Het sloeg op niets.

En die slangachtige tong? Tja, het zag er niet uit. Het lachen stond me nader dan het bibberen. Zelfs geen B-niveau waard dit.

Onderhond

Fisico schreef:

Kwestie van wat diepgang te creëren waarschijnlijk.

Fisico schreef:

Het lachen stond me nader dan het bibberen.

De pastiche ligt er nochthans echt vingerdik op. Kowalski gaat weer lekker aan de slag met horror clichés en maakt er dan uiteraard geen tweede slasher parodie van.

avatar van slam1975

slam1975

Wel vermakelijk. Lekker veel gore.

avatar van joolstein

joolstein

Vorig jaar scoorde Netflix een aangename verrassing met een Poolse zomerkampslachtfilm! En na succes van een slasher volgt er altijd een tweede film! Dat is dus geen verrassing! Wat wel verrassend is, is de richting van het verhaal van het vervolg. Je volgt namelijk Aspirant-agent en loopjongen van het politiebureau Adas. De Zosia uit de eerste film zit blijkbaar in de cel. De twee moordenaars (waarvan we dachten dat ze dood waren) uit diezelfde film zitten in de cel ernaast. Daarmee is zeker in de eerste helft een typisch vervolg, Helaas bezit dit ook minder de energie van de eerste film. Wat die tot een plezierige hommage maakte lijkt hier wat minder aanwezig. Gelukkig werkte de gore nog wel!! Het bloed spat rond, hoofden ontploffen, lichamen worden in tweeën gescheurd, ledematen worden afgesneden, enz. Het is allemaal heel goed gedaan en met praktische effecten, afgezien van een paar shotgun-to-the-head-effecten in het begin. Maar dan komt de tweede helft en gaat het in een richting die ik niet zag aankomen...! Het is een beetje vreemder en zeker meer geïnspireerd dan het eerste deel van de film. Die wending maakt ook dat het meer werd dan een standaard vervolg. Ja ben benieuwd want ook nu is er weer een hint naar een derde film...nou ik ben hier nog niet op uit gekeken dus laat maar komen!

avatar van horizons

horizons

• 2040 stemmen

Best wel wat 'gore' een origineel laatste half uur met een hele gore kill nog op die agente.

avatar van huiguh

huiguh

• 2035 stemmen

Het eerste uur was net als deel 1 prima kijkvoer.
Maar vanaf het moment dat Adam transformeert wordt het tenenkrommend slecht. Het enige lichtpuntje op het einde is dat de agente nog even onder handen wordt genomen.

avatar van Doom4

Doom4

deel 1 kreeg nog een voldoende, deze niet. Gore ok maar veel te amateuristisch.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2021 stemmen

“Adrenaline!”

Daar waar ik persoonlijk van het eerste deel nog heel erg heb genoten valt mij dit tweede deel toch extreem tegen. ‘Kowalski’ wil te veel en dat is hier te merken waar ik eigenlijk de gehele film oersaai vond. Zeker de eerste veertig minuten gebeurt er geen reet, en dit is een moment waar erg moeilijk door heen te komen is. Helaas waren mijn verwachtingen misschien iets verkeerd en, ik had zeker gehoopt om de twee getransformeerde broers weer aan het werk te zien, dat valt in ieder geval vies tegen!

Er is nergens spanning te vinden, en het word al helemaal nergens echt interessant. De introductie met de sullige politieagent vond ik wel leuk, dit was op een gemaskerd bal van vampieren waar hij droomde een dame te redden die zou worden vermoord door de vampieren, ik vermoedde dat, dat zijn knappe collega was. Daarna werd de film saai en kakte volledig in, toch enige hoop gekregen toen de twee broers weer in beeld waren gekomen maar, ‘Kowalski’ kiest er overduidelijk voor deze personages niet te gebruiken, noch gaat hij wel verder met een ander monster die de zelfde symptomen vertoont, dit keer een dame.

Ik wil er eigenlijk niet al te veel woorden aan vuil gaan maken, dat verdient deze film niet. ‘Kowalski’ heeft duidelijk het verkeerde pad gekozen om in te slaan en komt aankakken met een bedroevende horrorfilm die helaas een leuke slasher-serie had kunnen worden. De seksscène was toch wel één van de meest vreemde scenes die de film kent, en dat is helaas niet goed genoeg. Het einde kent voor mij de leukste gore scene waar de vrouwelijke collega van ‘Adas’ aangepakt wordt nadat ze hem voor de wolven heeft gegooid en er voor heeft gezorgd dat hij ook een monster werd, en de vrouwelijke monster trekt het huid van haar hoofd af, lekker! Was de hele film maar zo.

Flinke tegenvaller, dit had ik ook niet verwacht. Het is geen reet aan, en duurt met zijn kortere speelduur alsnog te lang. Ik had gehoopt op meer doden, meer gore en meer freaky scenes, wellicht iets met de neonazi’s waar het bij het eerste deel mee eindigt.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2005 berichten

Ondanks de sfeervolle settings, muziek en puike special effecten en make-up, blijft dit vervolg qua verhaal achter op deel 1. En dat komt doordat er een onnozele love Story ontstaat tussen 2 hoofdrolspelers ontvlamt en er bijna een relatietherapeut aan te pas moet komen met al dat gekibbel onderling. Dit doet afbreuk aan het vervolg. Een deel 3? Mmmm..., Nee voor mij niet.

avatar van Shadowed

Shadowed

Minder.

Zoals wel vaker bij sequels proberen ze interesse en waardering vanuit de kijker te brengen door het concept een beetje omver te blazen. Het voornaamste probleem van dit vervolg is dat de toevoegingen van zwakke aard zijn. Zeker in het specifiek de tweede helft van dit Poolse vervolg op de populaire slasherfilm afkomstig van Netflix.

De eerste helft weet echter best lekker door te trappen en regisseur Kowalski, die ook het eerste deel voor zijn rekening nam, opent de film nagenoeg direct op een interessante, maar fantasierijke manier. Wat daarna volgt is een redelijk traditioneel vervolg aan het eerste deel met wat verrassingen. Zo zitten de moordenaars uit het vorige deel nu achter de tralies en staan agenten in plaats van tieners centraal. Niettemin is de stijl nagenoeg hetzelfde, alleen wat meer geperfectioneerd.

Acteerwerk blijft verder aardig. Voor Poolse standaarden staan er aardig bekende gezichten in de hoofdrollen, en ze doen het ook aardig. Een echt eigen smoel hebben ze niet, maar dat valt ook niet snel te verwachten binnen dit soort films. Wel worden daar naarmate we in de tweede helft belanden pogingen voor gedaan, maar deze pakken vooral irritant uit.

Als de film het pad van de eerste helft had aangehouden was het makkelijk een 3,0* of misschien 3,5* geweest, helaas wordt het eerder een romantische horrorfilm na de middenstreep. Leuk bedacht en het feit dat ze het over een andere boeg willen gooien respecteer ik, maar het pakt vooral dwaas uit. Het tempo knalt eruit en de horror kan niet meer overeind blijven. Jammer van de best vermakelijke eerste helft.

Dit vervolg bewandelt voor een lange tijd het juiste pad. Eigenlijk gooit het daar overal een schepje bovenop ten opzichte van deel 1. Meer gore, meer spanning en meer sfeer, maar vervolgens wordt het roer omgegooid in de tweede helft en daar gaat de film een beetje teniet. Niet zo dramatisch als de reacties beweren, maar ook zeker niet hoogstaand.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Toch een mindere sequel, dat ik vooral wijt aan de vrij irritante hoofdrol Adas. Jammer, want ik vond het eerste deel best wel goed met de nodige humor en knipogen naar het horrorgenre. De sequel doet in elk geval niet zomaar terug hetzelfde en zoekt een andere weg. Maar het is nogal onsamenhangend en mist de nodige charme. De humor werkt ook niet echt. Jammer.