Péril en la Demeure (1985)

Alternatieve titel: Death in a French Garden

Frankrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Michel Deville
met Christophe Malavoy, Nicole Garcia en Richard Bohringer

Een miljonair en zijn jongere vrouw huren David als guitaarleraar in voor hun tienerdochter. David wordt al snel verleid door de vrouw des huizes. Tegelijkertijd maakt hij kennis met de nieuwsgierige buurman. Op een avond wordt David overvallen maar hij wordt gered door Daniel, een huurmoordenaar. De jongens worden vrienden. Dan krijgt David videobanden van zijn affaire met de miljonairsvrouw. Dit is het begin van eer reeks gebeurtenissen vol manipulatie, moord, zelfmoord, steekpenningen, meer video's en een verrassende ontknoping.

Al te complexe en zeker niet echt duidelijke psychologische thriller met een stel bekende en bekwame Franse acteurs die het beste van de film uitmaken. Film blijft wel een hele tijd boeien (dank zij Garcia, Böhringer, Anemone...) maar eindigt niet bepaald logisch en aanvaardbaar.

Een misdaadverhaaltje vol intriges en tegenstrijdigheid verpakt in een mix van klassieke muziek en erotiek met een wat teleurstellend einde.