• 8.303.597 stemmen

Geregisseerd door: Matt Angel en Suzanne Coote

Met onder meer: Kate Siegel, Jason O'Mara en Dulé Hill

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Hypnotic

"His wish is her command."

Om zichzelf verder te ontwikkelen, klopt Jenn aan de deur van de gerenommeerde hypnotherapeut Collin Meade. Samen beginnen ze aan de sessies, maar dat blijkt niet zonder gevaar. Door de intense therapieën draagt Jenn de duistere en dodelijke gevolgen op haar leven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van RebbelDebbel

RebbelDebbel

Ik vond m de moeite waard om af te kijken. Niet meer en niet minder

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Kijkt lekker weg, heb er eigenlijk best wel van genoten. Aansprekend thema

avatar van umbra

umbra

Best boeiende psychologische thriller, misschien niet allemaal bijster origineel fzo, maar film kon me wel vermaken. Ben ook wel fan van films met psycho's.

avatar van lang pee

lang pee

Afschuwelijke saaie, matig geacteerde film, met een voorspelbaar verhaal, en zeer ongeloofwaardig. Het einde van de film was dramatisch slecht, ik wil niets zeggen maar dat zat helemaal fout, snel vergeten deze ellende....

avatar van frans123

frans123

(Zie lang pee)..Ongelooflijk saaie zouteloze thriller waar je alles van te voren aan ziet komen. Lekker gezapt.

avatar van pvl63

pvl63

Aardig niemandalletje. Het verhaal steekt niet bijster goed in elkaar maar kijkt wel redelijk makkelijk weg.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Was die rechercheur nu bang voor dwergen of wat moest dat voorstellen?

avatar van Waku

Waku

Friday the 13 th schreef:

Was die rechercheur nu bang voor dwergen of wat moest dat voorstellen?

avatar van Waku

Waku

Voospelbaar maar vermakelijke thriller waarin

"Mindfuck" en hypnose een rode draad spelen . Best een spooky gegeven. Verhaaltje is nogal standaard en vergezocht. Zoals zovaak bij Netflix films is dit ook weer niet al te bijzonder maar omdat "Hypnotic" verder niet te lang duurt en de film wel soepeltjes loopt is de thriller goed te behappen als tussendoortje. 3*

avatar van Collins

Collins

Spirituele onzin of niet. Sinds wetenschapper Franz Anton Messner in de 18e eeuw met behulp van magneten probeerde om mensen in een andere bewustzijnstoestand te brengen, is er discussie over het waarheidsgehalte van hypnose. Ik geloof dat hypnose bestaat en dat hypnose een hulpmiddel kan zijn bij het oplossen van angststoornissen of verslavingsdriften. Ik geloof niet in de agressieve vorm van hypnose die de uitoefenaar in staat stelt de volledige controle over iemands geest te verkrijgen. De film Hypnotic baseert zijn plot op de agressieve vorm. Daarin wil ik omwille van het vermaak best meegaan. Het idee is fascinerend en jaagt schrik aan en is een prima uitgangspunt voor een spannende film.

Helaas is de film totaal niet spannend. Vanaf het begin is al duidelijk hoe de vork in de steel zit. Pogingen om middels ‘raadselachtige’ gebeurtenissen een geheimzinnige sfeer rondom slachtoffer Jenn te creëren, rekken de film nodeloos en zijn slaapverwekkend. De fotografie is bovendien erg statisch en genereert niets extra’s. Het is een sfeerloze bedoening.

Het acteerwerk is daarbij ook nog eens van matig niveau. Kate Siegel die vooral bekendheid geniet door haar optredens in de films van manlief Mike Flanagan, slaagt er niet in om haar personage van enige allure te voorzien. Haar hypnotiserende en rechercherende tegenspelers zijn zelfs lachwekkend slecht in hun optreden. Ik geef meteen toe dat het ook niet zal meevallen om met oninteressant geconstrueerd verhalend materiaal en plat uitgewerkte personages te midden van een fantasieloos set design, de hartstocht te vinden om het beste uit jezelf te halen. Maar toch. Zelfs dergelijke inspiratieloze omstandigheden zijn geen excuus om zo tenenkrommend slecht je werk te doen.

Hypnotic is een prutserige en zeer lachwekkende thriller, die waarschijnlijk alleen onder invloed van zware hypnose serieuze indruk maakt. In nuchtere toestand is de film alleen dankzij de onbedoeld komische werking van serieus bedoelde scènes soms een milde amusementswaarde toe te dichten. De regisseurs heten Matt Angel en Suzanne Coote. Ban die namen onmiddellijk uit je geheugen. “I command you!”, zou de belachelijke hypnotiseur in deze film zeggen.

avatar van Noodless

Noodless

Tja, best wel een aardig fascinerend concept dat op zich al het horrorelement van de film is want voor de rest is dit gewoon een thriller. Hypnose uitgevoerd door iemand met slechte bedoelingen zou zomaar eens kunnen of totaal niet. Dit al of niet staven met wetenschappelijke argumenten laat ik in het midden want uiteindelijk is dit ook maar een film. De film weet voldoende te boeien ondanks dat de richting waar het verhaal naar toe gaat weinig weet te verrassen. 6/10

avatar van princesspeach

princesspeach

Een ok tussendoortje, meer niet. .

Zijn vrouw leek niet eens op de actrice.

avatar van DevilsAngel

DevilsAngel

Zoals al gezegd is: gewoon een lekker weg kijk filmpje. Redelijk voorspelbaar en niet wordt nergens super spannend maar heb mij geen moment verveeld. Verhaal is ok en de acteurs ook. Voor netflix kwaliteit goede film.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Leuk niemand dalletje geworden, het verhaal is redelijk voorspelbaar. Maar ondanks dat toch lekker blijven kijken. Echt spannend of eng wordt het niet, en er wordt redelijk in geacteerd. Geen hoogvlieger dus. Het concept is verre van origineel, maar word wel goed neergezet, zeker als hypnotherapeut Collin Meade met trigger woorden zijn cliënten kan controleren. Aanrader? Jawel, maar wel eentje die je gauw zal vergeten.

avatar van Rickyman

Rickyman

Aardig Netflixfilmpje, lekker standaard en cliché, maar wist toch redelijk mijn aandacht vast te houden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Zwakjes.

Siegel blijft zich storten op interessante maar mak uitgevoerde projecten. Haar toevoegingen in Flanagan-films vond ik ook al niet zo bijzonder, maar met Hypnotic bewijst ze dat ze ook niet zo charmant is in films die Flanagan imiteren. Het is al niet per definitie mijn favoriete regisseur, maar hij doet het wel beter dan dit.

Film kent nog wel een redelijk keurig stijltje. Degelijke architectuur en een aardig gevoel voor timing. Het is zeker professioneel in elkaar gestoken en in dat opzicht valt er weinig te klagen. Wel krijgen regisseurs Angel en Coote er niet echt een spannend of mysterieus sfeertje in. Hypnotic blijft erg tegen de oppervlakte hangen en ondanks dat het concept genoeg ruimte biedt tot innovatie worden de kansen nooit met beide handen aangegrepen.

Verhaaltje wordt verteld in een redelijk rustig opbouwend tempo dat nooit versnelt of vertraagd. In deze redelijk eentonige lijn zet Hypnotic zijn pad voort. Onderweg kennen we wat korte verrassingen, mysteries en antwoorden, verder is het vooral wat saai en terughoudend. Soms gestileerd, maar voornamelijk oninteressant. Als kijker voel je je door een gebrek aan sfeer nooit echt betrokken in het verhaal, en dat is jammer.

Tot slot zijn de personages niet van het soort die de kijker uitnodigen verder te kijken. Ze missen allemaal wat charme en eigenzinnigheid. Zelfs de rollen die bijzonder uit de hoek moeten komen stellen teleur. Voor Netflix is dit best een typerende film. Braafjes geregisseerd en zweverig verteld, maar ik hoop dat ze ondertussen wat meer toezicht gaan houden op hun nieuwe films. Soms zitten er leuke dingen bij, vaak niet.