• 8.663.037 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Lakewood

"Time is running out."

Terwijl in het dorp een lockdown wordt afgekondigd, is een moeder in alle staten. Op de school van haar zoon is een schutter aanwezig. De vrouw snelt tegen de tijd en doet er alles aan om het leven van haar zoon te redden.

Alle Media

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Tijd dat Watts haar boekingsagent ontslaat, de laatste paar jaren van haar carrière gaan nergens meer over. Als ik niet beter zou weten zou ik bijna denken dat dit een Daily Wire productie is, en dan kun je net zo goed de handdoek in de ring gooien.

avatar van Sepiroth

Sepiroth

Wat een tenenkrommende film zeg. Je zit meer dan een uur naar iemand te kijken die met een verstuikte enkel aan het rennen en bellen is

Doe jezelf een plezier en laat de film ver links liggen. Het was een marteling.

avatar van marsie

marsie

Wat een flutfilm, film draait alleen maar om het paniekerig telefoneren van een bange moeder tijdens het joggen in een bos. Ik erger me niet snel aan een film, maar dit was echt helemaal niks.

avatar van AniSter

AniSter

Bedankt voor de berichten! Deze sla ik dus over.

avatar van Mr Grey

Mr Grey

Slechte film. 90% opgenomen in het bos terwijl ze aan het bellen is. slap. Is veel meer van te maken, mede gezien in de veel voorkomende shootouts in de US on high schools.

avatar van schumacher

schumacher

Wat een ramp dit.

avatar van Collins

Collins

Naomi Watts geeft alles in deze matige thriller. Regisseur Philip Noyce laat zijn ster een uurtje hardlopen en buiten adem allerlei telefoongesprekken voeren en chats beantwoorden. Om de verschrikkelijke hectiek en paniek die zich in het hoofd van Watts afspeelt te vangen, laat Noyce de camerman wild rondjes om haar heen lopen en krijgt het sound department opdracht om opzwepende muziek met het ritme van een schietende mitrailleur te produceren. Het ligt er allemaal een beetje te dik op.

Het plot klinkt niet slecht. Tijdens het joggen wordt Watts middels diverse telefonische boodschappen opmerkzaam gemaakt op een schietincident in de school van haar zoon. Watts wil natuurlijk zo snel mogelijk naar de plek waar het gebeurt, maar ze is in haar enthousiasme heel ver van de bewoonde wereld gejogt en niet in staat om zich heel snel te melden. En dat is reden voor veel nerveuze handelingen en paniekerige acties.

De film focust op Watts. Ze is alleen in het bos en heeft slechts haar telefoon ter beschikking om te communiceren met deze en gene. Chaotisch telefoonverkeer, halfslachtige informatievoorziening, een geschokte Watts en natuurlijk de harde ritmiek van de muziek zorgen voor veel opgelegde spanning. Veel gelegenheid om te ervaren of het nu wel echt zo spannend is, krijgt de kijker niet. Hij wordt veel te veel afgeleid door de hectische omlijsting die uitschreeuwt dat de film heel erg spannend is.

Maar gelukkig. Op een enkel moment permitteert de camera het zich om middels drone opnamen de kijker te trakteren op een bovenaanzicht van het prachtig gekleurde herfstwoud waarin Watts zich bevindt. De rust keert even weder. Dan realiseer ik mij dat het met de spanning wel meevalt. Het is de omlijsting die overprikkelt. Inhoudelijk is de film nogal betekenisloos.

Watts is goed. Het plot veelbelovend. Verder rest er veel geschreeuw en maar weinig wol.

avatar van mrklm

mrklm

Weduwe Amy [Naomi Watts] neemt een dagje vrij om te ontsnappen aan de werkdruk en gaat een eindje hardlopen in de bossen. Ze vergeet niet alleen haar telefoon op stil te zetten, waardoor ze het ene na het andere telefoontje krijgt, maar blijkbaar ook hoe laat ze thuis moet zijn om wat reparaties te laten verrichten. De wanhoop slaat toe wanneer ze ontdekt dat de school waar haar kinderen op zitten is omsingeld door politie. Terwijl Amy probeert zo snel mogelijk thuis te komen belt ze zich een ongeluk om te achterhalen of haar kinderen veilig zijn. Watts hoeft weinig meer te doen dan hardlopen in een bos en paniekerig kijken in deze voorspelbare en visueel oninteressante thriller die wellicht inspiratie haalde uit Searching, maar daar op geen enkel front aan kan tippen. Naomi, kies je scenario’s eens wat beter uit!

avatar van josjansen

josjansen

Slechtste film ooit.

avatar van Noodless

Noodless

Om meteen tot de orde te komen, Watts is hier weer keigoed. Ze weet met haar performance de kijker te overtuigen op allerlei vlakken : het fysieke aspect ( constant lopen ) in combinatie met paniek, wanhoop, hectiek en de vele oproepen en telefoontjes tijdens het joggen gekaderd in een prachtig mooi bos vol met herfstkleuren. Als ik de recensies zo eens doorneem, heb ik de indruk dat de titel blijkbaar misleidend is want het gaat niet zozeer over de gang van zaken op de school, maar wat in het hoofd van Watts zich allemaal afspeelt tijdens het drama op school. En daarin is de film zeker geslaagd. Het verhaal zelf is wat voorspelbaar en niet echt spannend, maar dat heeft ook wel te maken met de voorkeur en invulling van de regisseur die hier duidelijk niet kiest voor actie of overdreven plottwisten. 6,5/10

stinissen (crew films & series)

Je moet hier van houden en dat doe ik. Naomi Watts draagt de hele film en doet dit met verve misschien moet je kinderen hebben om deze film te waarderen mij heeft de film me anderhalf uur gepakt.

avatar van frans123

frans123

Hoge waarderingen hier , ik ga zeker kijken Lijkt mij boeiend om Watts anderhalf uur strompelend en bellend door een bos te zien gaan. Can't wait.

avatar van Daan258

Daan258

Toch nog wel een oké thriller.

Heb me best vermaakt van begin tot eind. Niks mega bijzonder hier, maar een toch een redelijke wegkijker.

scorsese

Tegenvallende film over een moeder die al joggend krijgt te horen dat haar zoon op school is tijdens schietpartij. Een film die ongetwijfeld gemakkelijk te produceren was tijdens corona (overgrote gedeelte is namelijk Naomi Watts in haar eentje in de bossen). De hectiek en de spanning zijn te geforceerd. Ook het verhaal zelf is geforceerd en vaak ver gezocht.

avatar van stratmans

stratmans

heel slappe film, geen verhaal, bellen en strompelend lopen, treurig

avatar van janpacino64

janpacino64