Bad Girls (1994)

Actie / Western

geregisseerd door Jonathan Kaplan
met Madeleine Stowe, Andie MacDowell en Drew Barrymore

Vier voormalige prostituees slaan op de vlucht, wanneer een van hen, Cody, de doodstraf ontloopt. Met het gespaarde geld van Cody willen de vier een nieuw leven opbouwen in Oregon. Maar dan overvalt de ex-partner van Cody, Kid Jarrett, de bank en gaat er met al het geld vandoor. De vier proberen hun geld terug te krijgen, met twee detectives op hun hielen.

avatar van geronimo
Een vermakelijke film.

vind ik eigenlijk niet.

urrrr grrrlll-power!!! maar eigenlijk niet een echt interessante film

avatar van aburefan
film is niet zo bijzonder maar damn, drew barrymore zag er wel erg aangenaam uit, iets wat ik van haar niet gewend ben.

neo (crew)
voor de tweede keer gezien.ik vind em nog steeds erg leuk ,maar ik begon me wel een beetje te ergeren aan dat 'wie zullen we nou weer eens redden' verhaal.

avatar van Purmerend
Ik heb hem nu ook 2 keer gezien. En hij verveelt inderdaad niet. Lekkere "Girl Power" film.

Half mislukte poging om een echte feministische western te maken. Het verhaal komt niet helemaal uit de verf, magische 'westernmuziek' a la Once Upon as Time... mistte ik erg en ook de weinig bedekte vrouwen kunnen niet écht overtuigen als stoere cowgirls.

djelle
Die vrouwen deden me eerlijk gezegd ook niet veel. Echte sfeer miste ik ook een beetje (waartoe de muziek erg bijdraagd) en ook de actiemomenten zijn al beter verfilmd geweest in een western... 1,5*

dttom schreef:
vind ik eigenlijk niet.

weer zoiets. Stemt maar 2*, geen inhoudelijke mening, niks. Vergelijk deze film niet met geweldige films zoals once upon a time in the west, en je kunt hier ook nog plezier aan beleven!!!!

3,5*,want zo bar slecht was hij nou ook weer niet. redelijk tot goed geacteerd, goed gefilmd enz.

kArIzMa_TuRk
redelijk leuke film maar 'Bad Boys' is zeker wel leuker..

avatar van matthijs_013
Alsof de twee films vergelijkbaar zijn

kArIzMa_TuRk
titels toch..

ik me echt te pletter gelachen! vette cast ook
en ich liebe westerns

Deze film vind ik echt geweldig !
maar daar moet je vast een vrouw voor zijn om dat te begrijpen =P

avatar van notorious_kim
Ik ben normaal niet voor westerns, maar hier en daar is er de uitzondering die de regel bevestigd. Dit is niet zo eentje. De hele film kwam heel ongeloofwaardig over, het verhaal hing maar met haken en brokken aan elkaar en was niet interessant genoeg om mijn aandacht te vatten. De cast vond ik maar zus en zo, enkel Drew Barrymore kon mijn goedkeuring krijgen, en dan nog was het kantje boordje.
Een film die je niet speciaal moet gaan opzoeken! Goed genoeg als ge hem zoals ik tegenkomt op tv en er niets beter op is.
3/10

Goede film het moeten niet altijd de mannen zijn die de held spelen.

avatar van movie acteurs
Vermaakbare actie/western. Grappig bedacht, aardig verhaal en wat leuke actie scene's. De vrouwen stonden ook goed in hun acteerspel. Leuk om eens een keer gezien te hebben . 3,0.

Simpel verhaaltje, maar wel leuke film.
Niet te veel bij nadenken en genieten van deze film, meer hoeft dat niet te zijn.
Toch leuk om eens de dames in de heldenrollen te zien, en Drew Barrymore zorgt wel voor de erotische tint.

avatar van Sergio Leone
Te doen.

Ik had een soort Bandidas verwacht, maar Bad Girls blijkt veel serieuzer. Tuurlijk, zo'n Andie McDowell-snol die van haar paard valt tijdens het opstijgen kenmerkt de paar poginkjes tot humor, maar taferelen zoals verkrachtigen (hoewel niet in beeld gebracht) en het in de rug neerschieten van helden had ik niet meteen verwacht. Het zorgt evenwel voor een toon die ik wel kan smaken.

Ook te smaken is het merendeel van de cast. Drew Barrymore is hartverwarmend, maar Madeleine Stowe zuigt de aandacht naar haar toe. Het is alleen een beetje spijtig van haar lage Jodie Foster-stem, maar een mens kan niet alles hebben, natuurlijk.
De andere castleden zijn niet zo boeiend. Andie McDowell en Mary Stuart Masterson hadden best geschrapt mogen worden. James Russo als slechterik is oké, Dermont Mulroney is te gelikt.

Een echte westernsfeer heeft Bad Girls niet. Daarvoor ligt het tempo te hoog en ontbreken de sfeershots, waarin beeld, muziek en in mindere karakterkoppen al het werk doen. De regisseur heeft in dat opzicht maar half werk afgeleverd. Maar dat mag niet verbazen. Ook tijdens de shoot-out toont hij weinig westerntalent.

Nu niet dat ik dat verwacht had...

vond er ook niet veel aan, dat is als een vrouw begrijpen, gewoon niet aan beginnen

Redelijke film over vier prostituees die met hun geld een nieuw leven willen opbouwen. Een mager verhaaltje, maar de film is onderhoudend genoeg. Dit is vooral te danken aan het prima tempo, aardig wat actie en ook zeker aan de fijne casting van de vier vrouwen in de hoofdrol. Leuk om een keer gezien te hebben, maar meer ook niet.