• 11.519 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 9 september 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Stowaway

"Millions of miles from home, survival comes with sacrifice."

Een kleine groep, bestaande uit een bioloog, een medisch onderzoeker en de gezagvoerder, vertrekt op missie naar Mars. Tijdens de reis wordt het levenssysteem van het schip behoorlijk schade toegebracht door een onvoorziene gast die met de bende meereist. Terwijl hun grondstoffen slinken moeten de teamleden een oplossing vinden en het onderling eens geraken om hier levend uit te komen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Je zou de film kunnen vergelijken me Gravity als rampenfilm in de ruimte, maar Gravity zat wat dat betreft toch dichter op de huid. Stowaway is eerder te vergelijken met de reeks B-rampenfilms van de laatste decennia die het toch elke keer beter doen dan je zou verwachten. Het verhaal van 3 astronauten die naar Mars worden gestuurd, maar plots moeten omgaan met een mannetje extra.

Het vervolg is vooral een ethisch debat, maar gelukkig wordt het ook snel vooral een thriller. Vrij standaard acteerwerk en nodige clichés, maar de spanning werkt op zich wel en de beelden zijn mooi gefilmd. Een topfilm is het zeker niet, maar het is best wel goed onderhouden.

avatar van John Milton

John Milton

Ik vond Arctic ook al niet geweldig (3*), maar ik rond deze na enige twijfel toch af naar beneden. Wat mij betreft kan dit totaal niet in de schaduw staan van Gravity, die enkelen noemen. Die zag ik in Imax en deze thuis, dus dat is misschien niet helemaal eerlijk. Maar Arctic van Penna zag ik ook op een vrij groot scherm in de bios, en die greep me evenmin. Het ziet er best fraai uit, maar echt meegaan in het drama gebeurde op de een of andere manier niet. Wanneer ook het einde je zo onbevredigd achterlaat is dat toch wel erg jammer.

Onderhond

• 12087 stemmen

John Milton schreef:

Wat mij betreft kan dit totaal niet in de schaduw staan van Gravity

Vind ik een unfaire vergelijking. Extreem goed uitgevoerd blockbuster spektakel vs klein genrefilmpje. Als je deze gaat kijken in de hoop een nieuwe Gravity te zien, dan kan het niet anders dan slecht uitdraaien.

Al ben ik het verder wel eens dat aan deze film wat hapert, zeker op dramatisch gebied. Einde vond ik dat wel weer oké.

avatar van John Milton

John Milton

Onderhond schreef:

Deed ik niet hoor, didn't even cross my mind

Dacht er pas aan toen hij af was omdat ik hem hier genoemd zag worden. Of ik het helemaal met je eens ben weet ik niet, het zijn allebei films over overleven in de ruimte wanneer iets mis gaat. Dat bij de ene het drama je wel grijpt en bij de ander niet mag best worden vergeleken, dat zou los moeten staan van spektakel en budget.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Ik heb me er goed mee vermaakt, ik heb ook echt iets met space in films en games. Het heeft echt iets. Hoe dan ook, ligt het aan mij of is de reden van de extra bemanning wel nogal vergezocht? niemand merkte op dat deze man ineens foetsie was? Of überhaupt hij zelf nog dik vóór de launch?

avatar van weerwolf79

weerwolf79

De zoveelste lange missin fe ruimte film. Weinig boeiend, matig verhaal en matig acteurs.

avatar van nightbreed

nightbreed

Veel te weinig spanning.

avatar van Doom4

Doom4

Vond het een boeiende film, alleen het einde weer te abrupt....

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

echt de grootste boutfilm ooit die ik heb gezien. Dan was zelfs Killertomatoes nog beter

avatar van amenmalek

amenmalek

Ik vond dit toch wel een hele sterke film. Minpunten: ietwat langdradig, zwaartekrachtfouten her en der. Aanlijndingen tijdens ruimtewandelingen.

Het psychologische effect van strootje trekken wordt hier fijn weergegeven. Best heel aardig... Je wordt er minder ingezogen als een film als Gravity, maar dan nog: behoorlijk onderhoudend..

avatar van SimonV

SimonV

Tegenvallende Netflix-productie. Grafisch ziet het er allemaal redelijk goed uit. Verhaal zelf is het probleem: een verstekeling aan boord van een ruimteschip zorgt voor zuurstofgebrek. Het gegeven dat iemand heelhuids een lancering overleeft én door iedereen over het hoofd is gezien is té ver gezocht. Net als de oplossing die uiteindelijk uitgevoerd wordt.

avatar van nadrin

nadrin

Leuke maar trage sf film. De eenvoud vd film is volgens mij wel net de sterkte.

avatar van Mel12345

Mel12345

Zeer slechte film. Saai en langzaam verhaal en ongeloofwaardig. Werd niet uitgelegd hoe de verstekeling aan boord was gekomen. Een klein ding aan apparatuur gaat stuk en ze hebben gelijk zuurstoftekort. Verstekeling kon helemaal niets waardoor iemand anders zich moest opofferen. Slap verhaal.

avatar van teigertje

teigertje

• 2091 berichten

Goede en kalme opgebouwde film.

Niet spectaculair maar bij vlagen een beetje spannend en met enige ontroering.

Maar zeker de moeite waard.

avatar van Noodless

Noodless

Zonder meer oerdegelijk !

Wat ik in deze film kan appreciëren is dat de film ondanks de bijna twee uur en zijn trage opbouw toch voldoende weet te vermaken zonder al te veel clichés en vooral zonder plottwisten of overdreven actiemomenten. Daarbij een degelijke cast en mooie beelden. Het eenvoudig verhaal spreekt ook wel aan, want wat doe je ermee als kapitein, dokter en wetenschapper om tot een menselijke oplossing te komen. Het ruimteschip ziet er fantastisch uit dankzij het prima camerawerk. 7/10

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardig wegkijkende Sci-Fi film, die hier en daar best een beklemmend momentje heeft te bieden. Natuurlijk is de vergelijking met een Gravity snel gemaakt, al is deze op geen enkele vlakte van hetzelfde niveau. Desalniettemin is het prima kijkvoer om eens gezien te hebben. Met het visuele aspect en het acteerwerk zit het verder ook wel goed. Een puntje van kritiek is voor mij toch wel het einde, dat wat te kort door de bocht is. 2,5 Ster.

avatar van Waverick

Waverick

Niet slecht, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Het ziet er over het algemeen wel mooi uit, maar het verhaal vind ik niet echt geloofwaardig.

Wat ik me afvraag, naast de al eerder gehoorde opmerking over het over het hoofd zien van deze verstekeling, is hoe het kwam dat hij in het plafond zat, achter een paneel dat zat vastgeschroefd... Maar misschien dat ik die logica heb gemist.