• 8.555.784 stemmen

Alternatieve titel: All In

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Will Koopman

Met onder meer: Linda de Mol, Peter Paul Muller en Lies Visschedijk

IMDb beoordeling: 6,6 (862)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 4 november 2021

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Alles op Tafel

"One dinner. Seven phones. How many secrets?"

Zeven goede vrienden komen samen voor een gezellig etentje. Wat begint als een leuke avond, verandert als iemand voorstelt een spel te spelen: iedereen legt zijn telefoon op tafel en alles wat die avond binnenkomt moet met de hele groep worden gedeeld. Als de berichten binnenkomen, leren ze elkaar van een hele andere kant kennen. De onderlinge spanning stijgt. Wat hebben ze te verbergen en hoe goed kennen de vrienden elkaar eigenlijk?

imageimage

De zoveelste remake van Perfetti Sconosciuti (2016)

kappeuter (crew films)

Vanaf 4 november in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Apster

Apster

Weer zo'n Linda de Mol schijtproductie. In elk land al een remake gemaakt, behalve in Nederland. Ga zo door Nederlands Filmfonds.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

Vierde versie die ik zie, en toch werkt deze voor mij het beste. Ligt dat dan aan de taal?

avatar van ideihsarag

ideihsarag

Gewoon echt een leuke film, goed voor een ontspannen avond. Verhaal zit goed in elkaar!

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Linda de Mol begint steeds meer op d'r eigen wassen beeld te lijken.

avatar van wvernooij

Ziet Linda De Mol

Denkt : Laat maar.

avatar van shimai

shimai

Geweldig leuke film, remake of niet, we hebben ons kostelijk vermaakt.

avatar van bart007bond

bart007bond

Je moet toch volslagen geschift zijn om dat spel te gaan doen.

Kan nooit zonder gevolgen blijven.

Raar einde overigens.

Thomas zijn karakter, is de grootste loser in relatie met Fenna.

Dan ben je toch de domste man op de planeet.

Zonder overdrijven, ik zou Eva Crutzen echt als een cadeautje behandelen.

Wat een opwindende vrouw ❤❤

avatar van jorrit3

jorrit3

Verrassend.

Wel doet de reactie tegen een uit-de-kast komende LGBTI+ -er wat gedateerd uit in deze gesofisticeerde kringen wat on-Nederlands en gedateerd aan.

En hebben we nu echt alleen maar affaires voor elkaar te verbergen? Waarom is er niemand betrokken in smerig onethisch zaakje, handel met voorkennis of lichaamsdelen uit de derde wereld ofzo?

Of iemand die afgeperst of bedreigd wordt? Ook niet de tijd om je telefoon op tafel te laten slingeren.

Of, gewoon een ex die je voor rotte vis uitmaakt, een werkgever die heel ontevreden over is, terwijl je altijd zit op te snijden hoe goed je wel niet doet, de arts die vraagt of je nu echt die chemo niet wil, iets wat je voor iedereen verborgen hebt willen houden, of gewoon.. ach er valt zoveel meer te verzinnen.

Dus: overnieuw maar weer, maar nu beter

scorsese

Aardige film waarin een stel vrienden tijdens een etentje besluiten alle inkomende berichten op hun telefoons te delen. Niet de eerste remake van Perfetti Sconosciuti, maar wel gewoon een prima Nederlandse versie. Het blijft natuurlijk een sterk en boeiend uitgangspunt, ondanks dat het niet altijd even geloofwaardig is. Het samenspel van de cast is goed en de film kijkt gemakkelijk weg.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Het is puur vanwege de Nederlandse acteurs dat ik dit een voldoende geef en omdat het lekker weg keek .
Maar richting het einde vond ik het allemaal te . En logischerwijs zou het zijn dat men wil aanvoelde dat het zo genoeg was , maar ondanks de ellende gaan ze vrolijk door met het “ spel “ .
Iedereen zou stoppen , maar ze gaan maar door .
En wat ik erg bezwaarlijk vind is dat het in eerste instantiegewoon eens allemaal witte hollande cis gender hetero stelletjes zijn , wat ik eigenlijk pas echt woke vind inmiddels , want dat kan en mag vaak niet meer .
maar ja , het mocht niet zo zijn , een mede speler is homo , zucht .
je kan daar door duidelijk zien dat het een remake is want dat is totaal geen issue meer , zeker niet bij zo'n vrienden club .jammer .
Net aan 3*

[quote]

avatar van coumi

coumi

Prima productie uit eigen land. Tussen al het fantasieloze romcom geweld en nostalgische tweede wereldoorlog films door, eindelijk weer eens wat anders uit ons kikkerlandje. Schijnt een remake te zijn van een origineel welk ik nog niet heb gezien, dus de originaliteitsprijs zal Alles op Tafel niet mogen winnen, maar op zichzelf een intrigerende zit, met een aantal zweet op mijn voorhoofd momenten. BIj de laatste 10 minuten sprong helaas spontaan het glazuur van mijn tanden(waarom toch die neiging om er een onwaarschijnlijk happy end aan te breien?). Het thema van die maansverduistering voegt eigenlijk ook weinig toe, maar driekwart van de lengte vooral een enigszins herkenbaar en daardoor steeds intenser wordend verhaal. Redelijk tot goed spel voorkomt dat het wat al te toneelmatig oogt, alleen De Mol(die succesvol lijkt te poseren voor madame tussaud) valt negatief uit de toon, wat mij betreft. Maar over het algemeen: hopelijk een voorbode van meer intelligent Nederlands drama.

avatar van jester

jester

Aardige film, alleen jammer van het einde, dat wat mij betreft echt afbreuk doet aan de rest van de film.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Leuke film, en goed vermaakt

einde had ik liever anders gezien

avatar van Marcske

Marcske

Leuke film, heerlijk ongemakkelijk. Van het einde had net iets meer gemaakt kunnen worden....

avatar van fred1946_mm

fred1946_mm

Was echt een leuke film van begin tot het einde.

Ook al gebeurde het binnenshuis het zakte niet in elkaar.

Ieder zet een leuke typetje neer.

Heb vaak moeten lachen om wat er gebeurde.

Voor Nederlandse film vond ik het leuk.

Omdat ik vermaak heb is de film voor mij een 5 waard.

avatar van Superboy

Superboy

Leuke film ! We hebben ons kostelijk vermaakt !!

- Wel een beetje ongeloofwaardig natuurlijk : Als je echt iets te verbergen hebt ga je niet meedoen aan dit spel !

- Hetgeen de mensen te verbergen hadden was nogal eentonig. Dat had gevarieerder gekund (misdaad etc etc)

avatar van filmkul

filmkul

Prima zwarte komedie van eigen bodem. Het verhaal zit leuk in elkaar en wordt ook sterk uitgewerkt door Koopman. De film wordt rustig opgebouwd en langzaam aan worden diverse geheimen blootgelegd. Alles met een redelijke knipoog en met de nodige humor. Dus niet altijd even geloofwaardig en soms ook wat van het zelfde. De acteurs zijn goed op elkaar ingespeeld en de chemie onderling is prima. Het einde is wel wat onverwacht en een klein beetje een dooddoener. Maar al met al best een leuke en vermakelijk film. 3.5/4.0

avatar van Pim1993

Pim1993

Erg leuk conceptje. Daarom ook veel remakes van gemaakt. Deze behoort tot de categorie matig. Er gebeurt niet heel veel, Linda de Mol acteert weer eens zuur en ondermaats, typisch een voorbeeldje waarbij niemand haar durft te zeggen dat ze weinig talent heeft als actrice. De rest compenseert dat ook niet echt. Af en toe gelachen maar bleef vooral met een leeg gevoel van een gemiste kans achter.

avatar van Waku

Waku

Heerlijke tragi komedie.

Hoog "Divorce"en " Gooische Vrouwen" gehalte maar dat is logisch met deze cast.

Film is wel een beetje pijnlijk voor Linda de Mol in deze dagen gezien het verhaal rondom het telefoonspel.

Einde deed eerst mijn wenkbrauwen fronsen maar is eigenlijk eveneens briljant gevonden.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Vermakelijke film waarin humor en drama prima gecombineerd worden. Het acteerwerk was over de gehele linie ook meer dan prima te noemen.

4"

avatar van De wind

De wind

Een goede film met slechte elementen of een slechte film met goede elementen. Ik kan nog niet kiezen. In ieder geval vermakelijk.

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

Tegenvallend. Waarom hebben zo veel filmmakers de behoefte om een remake te maken terwijl er al zo veel goede versie bestaan van dit verhaal? Ook deze Nederlandse remake is wat mij betreft overbodig. Het acteerwerk is individueel niet slecht, maar het geheel is hier minder dan de som der delen. De chemie ontbreekt, de geloofwaardigheid ontbreekt. Al met al toch wel een vermakelijke film, leuk (gejat) thema / script en acteerwerk precies zoals mag verwachten van deze cast. Zou dit normaal 3 sterren geven, maar een halve ster eraf voor het gebrek aan chemie en geloofwaardigheid van het gezelschap.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Om de één of andere reden heb ik alle voorgaande versies van 'Perfetti Sconosciuti' (2016) gemist, dus ging ik redelijk blanco 'Alles op Tafel' (2021) in. Eigenlijk vooral omdat Eva Crutzen en Diederik Ebbinge uit 'Promenade' een rolletje hebben in dit ensembledrama. 'Alles op Tafel' (2021) heeft een sterk concept met één vriendenavond waarin de spanningen oplopen omdat ze besluiten om álle mails, WhatsApp-berichten en SMS'jes met elkaar te delen. Het laat zich raden dat er allerhande liaisons aan de oppervlakte komen en de vrienden zich afvragen of zij elkaar nog wel zo leuk vinden als ze elkaars diepste geheimen kennen. Helaas is het acteerwerk over de gehele linie niet sterk genoeg om zo'n minimale vertelling mee vorm te geven. Zelf stoorde ik me het meest aan het contrast van een overacterende Ramsey Nasr tegenover collega-acteurs die we vooral kennen uit televisieproducties. De één zo duidelijk bezig 'een rol' neer te zetten terwijl de ander gecast is met een personage dat dichtbij diens eigen imago staat. Het maakt dat 'Alles op Tafel' (2021) veel te gekunsteld en te geforceerd voelt voor een productie waar veel afhangt van de chemie tussen de acteurs.

avatar van Cinefiel 1

Cinefiel 1

Leuke film, met een leuk verhaal, en ijzersterke cast. Had ook niet veel anders verwacht, van een van de beste Nederlanse regisseurs Will Koopman.

En een mooie rol voor Diederik Ebbinge.

Het einde is wat jammer, maar ach het verhaal was leuk.

avatar van Jointz

Jointz

Zo'n einde, dat begrijp ik dan werkelijk niet. Verder met plezier gekeken.