ad

Genre: Thriller / Misdaad

Geregisseerd door: John Lee Hancock

Met onder meer: Denzel Washington, Jared Leto en Rami Malek

Over The Little Things

"Some things never let us go."

De uitgebluste hulpsheriff Deke heeft een oog voor details en sleept een geheim met zich mee. Tijdens zijn onderzoek naar een seriemoordenaar werkt hij samen met Baxter, een topinspecteur uit Los Angeles. Deke werkt niet volgens het boekje waardoor Baxter voor moeilijke keuzes wordt gesteld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Sergeant Rogers

Captain Henry Davis

avatar van coumi

coumi

Wil wel een lansje breken voor deze film. Zeker niet de standaard misdaadfilm waardoor de gemiddelde kijker waarschijnlijk teleurgesteld zal zijn, maar gaandeweg kreeg ik wel respect van Hancock's poging het eens op een wat andere manier te proberen. De regisseur zoekt het niet zozeer in spanning en snelheid maar meer in sfeer en karakterisering en kiest er lekker eigenzinnig voor geen hapklare brokken aan te bieden, waardoor het einde, waarin veel vragen open blijven als een anti climax kan aanvoelen. Kon er mijn aandacht goed bij houden, ondanks de trage verteltrant, maar die langzaam aan stijl heeft een duidelijke functie binnen het geheel. Je zou The Little Things kunnen zien als de realistischere versie van het meesterwerk se7en, waar ik bij het laatste half uur onherroepelijk aan werd herinnerd(een uitgebluste en zeer ambitieuze cop die de onvoorspelbare confrontatie aangaan met een seriemoordenaar). Zo goed als zijn mogelijke inspiratiebron uit 1995 is dit zeker niet, maar de moeite waard is het alleszins. Goede acteurs ook met Denzel die ouder lijkt als ooit en Malek met een continue heerlijk intense oogopslag. Ook Jared Leto overtuigt als de engerd van dienst, maar moet wel oppassen dat iemand met zijn talent niet steeds in dezelfde rollen terecht komt.

avatar van Tetterovic

Tetterovic

Begrijp niet dat er veel onder ons deze film als slaapverwekkend beschouwen, ik vond dit echt niet.

De film komt wat langzaam op gang maar hoefde mijn inziens geen 2 uur te duren.

Heb mij verder wel mee laten slepen door de spanning, en hem in één keer uitgekeken.

Verassend einde, leuk bedacht!

avatar van Rodger

Rodger

pff.. lange zit, met een einde wat ook niet echt helemaal top ie.

2.5 **

avatar van Brabants

Brabants

The Little Things was voor mij als thriller zeker de moeite waard. De opbouw kent de nodige spanning en vraagtekens waarbij de climax waarschijnlijk niet bij iedereen bevredigend werkt. Toch vond ik het vrij vernieuwend want zo een climax wordt niet vaak voor gekozen. De drie oscar winnaars deden het zeer goed. Puike film.

avatar van joeychim_

joeychim_

Bioscooprelease is helaas komen te vervallen.

avatar van Flitskikker

Flitskikker

joeychim_ schreef:

Bioscooprelease is helaas komen te vervallen.

Wanneer komt hij dan officieel in NL uit?

avatar van joeychim_

joeychim_

Flitskikker schreef:

Wanneer komt hij dan officieel in NL uit?

Hij stond aanvankelijk gepland voor 11 maart, maar de bioscooprelease is dus helaas vervallen.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Psychologische thriller die fijn in elkaar steekt een sterke afloop kent. Een oudere deputy, Deacon, (Washington) en een beloftevolle jonge detective, Baxter, werken samen om een serial killer te vangen die het op jonge meisjes munt. Dit klinkt zeker niet nieuw, maar de karakterontwikkelingen van beide flikken vond ik een flinke troef en brengen de film naar een niet alledaagse conclusie. De onvoorspelbaarheid in het tweede uur maakte de film wel spannend voor mij. Knap einde iig dat me bij zal blijven. Ik bleef er wel even op doorkauwen. Een film die ik hier persoonlijk dicht bij vond aanleunen is Memories of Murder van Bong Joon-Ho (4*). Het belachelijk lage gemiddelde op MM liegt.

avatar van stekman

stekman

Rustig verlopende spannende film. Tweede uur wordt de spanning wat opgebouwd.

Zoals anderen ook al zeiden deed hij me aan Se7en denken.

Er werd goed geacteerd, Denzel is wel wat ouder aan het worden

Kleine dingetjes klopten niet aan de film, zo ging hij de bocht om de snelweg op maar stuurde niet en de auto lag veel voller met zakken bij vertrek dan bij aankomst

Eerste:

Deke is de eigenlijke moordenaar, de prostitué die hij doodschoot in zijn terugblik was er één die hem gezien had tijdens ontvoering en hij schoot haar niet per ongeluk neer maar expres. Niet alleen la Palma was namelijk vertrokken waardoor de moorden stopten, hij zelf ook. Hij wilde de verdachte later als dader aanwijzen en het kwam hem zeer goed uit dat Baxel hem gedood had

Tweede optie:

Hij is vroeger geholpen door zijn per ongeluk doodschieten van de prostitué te verdoezelen door zijn baas en patholoog anatoom. Hij wilde hetzelfde doen voor baxter.

Hij wil hem helpen door de moord te verdoezelen en het geweten van hem sussen door de speld op te sturen alsof hij hem gevonden had in de spullen van la Palma

Optie twee lijkt me eigenlijk de meest voor de hand liggende maar vlak voor het einde bekroop me even dat gevoel dat Deke zelf de moordenaar was, vandaar optie 1

Al met al een goede film, lengte stoorde me totaal niet. Ik geef hem vier sterren

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

stekman schreef:

In mijn ogen zijn er twee uitleggen voor het einde.

Er zijn inderdaad verschillende slotscenario's mogelijk maar ik zie die eerste van jou niet echt zitten. De tweede daarentegen lijkt me ook de correcte.

Deke heeft m.i. niks te maken met die moorden. Lijkt me onmogelijk om dat hard te maken. Albert Sparma kan wel degelijk de killer zijn : Deke vond immers een hele reeks artikels over die moorden onder de vloer. Dat houdt dan ook in dat ze dit laatste meisje Ronda nooit zullen terugvinden. Er zijn ook hints die tegen deze theorie werken : zo leek die Sparma ook wel een gestoorde kerel, maar niet meer dan dat. Op het einde probeert hij Baxter niet te vermoorden of aan te vallen terwijl hij dat wel zou gedaan kunnen hebben.

Tweede is dan dat een andere onbekende die heel de film buiten beeld blijft, de dader is, en ook heel de film buiten vizier is kunnen blijven. En eerlijk gezegd is dit m.i. de meest plausibele theorie. Maar de whodunnit bleek op het einde niet zo belangrijk. De film is vooral bezig met de obsessie uit te werken bij het jagen naar serial killers, en het omgaan met de onmogelijkheid om zo'n case te kunnen oplossen. Jou uitleg past daar volledig in.

avatar van Thomas83

Thomas83

Dit is een film die meer probeert te zijn dan enkel een spannende politiethriller over de zoektocht naar een seriemoordenaar. De focus ligt meer op wat deze zoektocht met de betrokken rechercheurs doet. Het aparte aan deze film is alleen dat deze tegelijk ook zo vervuld van clichés en ongeloofwaardige momenten is. Het eindresultaat is vooral een film die wat ongemakkelijk het midden houdt tussen een serie als True Detective en films als Zodiac en Se7en, zonder ooit een bepaald vlak bijzonder uit te blinken.

Je zou misschien nog kunnen zeggen dat de cast de moeite waard is, maar ik vond Washington af en toe ook wat ongeïnteresseerd ogen, en van Leto ben ik eigenlijk nooit helemaal fan geweest. Zijn personage is een griezel in de film, maar dat komt misschien voor een groot deel omdat Leto in het echt ook een beetje een creep is. En hoe goed Malek ook is als acteur, hij voelt als totaal niet de juiste keuze voor deze rol. 2.5* ruim.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Een rustige, kalm aan misdaadfilm die eigenlijk nergens naar toe gaat door een te lange speelduur. Rami Malek word volledig weg gespeeld door Washington, en het blijkt een zeer beperkte acteur te zijn.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

stekman schreef:

Rustig verlopende spannende film. Tweede uur wordt de spanning wat opgebouwd.

Zoals anderen ook al zeiden deed hij me aan Se7en denken.

Er werd goed geacteerd, Denzel is wel wat ouder aan het worden

Eerste:

Tweede optie:

No way dat het de eerste is, dit komt echt totaal niet overeen met hoe we Deacon in de hele film verder zien. We zien glashelder dat al deze moorden hem niet bepaald in de koude kleren gaat zitten. Wel moet ik zeggen dat ik even bang was dat de film ineens wel de killer van hem zou maken. Dat we bijvoorbeeld een shot hadden gekregen dat hij die laarzen droeg of iets wat echt hem 100% aanwijst als de killer.

Over Se7en gesproken, ik was echt even bang dat dit ging gebeuren in die woestijn. Dat Jimmy zijn eigen vrouw en/of beide dochters ging opgraven zonder dat hij het wist uiteraard. Gelukkig gebeurde dit allemaal niet.

Wat kunnen we concluderen uit dit alles....wat mij betreft dat het niet een feit is dat Sparma de killer is. Hij kan net zo goed een idioot geweest zijn die genoot van het feit dat de twee detectives dachten dat hij het was. Zijn affiniteit met crime was zeer groot, kans is aardig groot dat hij opkeek tegen de killer. Dus het is een eer als de cops hem als de dader zien. Aan de ene kant jammer dat we het niet duidelijk hebben, aan de andere kant wel tof weer. Het eind met die speld is dan echt nice ook wel, want nu gelooft Jimmy dat het opgelost is.

Zelf vond ik het een prima film. Het mistte misschien die spanning van soortgelijke films, toch bleef het allemaal uitermate boeiend. Enige wat een beetje apart was......

Deacon volgt Jimmy en Sparma, maar het is duidelijk dat Sparma ver voor hem uit rijdt. Toch weet Deacon precies bij welke afslag hij eraf moest.

scorsese

Aardige film waarin de hulpsherrif van een klein stadje terug gaat naar Los Angeles waar hij voorheen een moordonderzoek leidde. Een onderhoudend plot met onverwacht (maar wel uitstekend) einde. Helaas wordt het soms wat rommelig gebracht allemaal (alsof er iets te veel momenten op de montagetafel achtergebleven zijn). Een goeie cast met een fijne rol van Jared Leto. Net geen 3.5 sterren.

avatar van Kees Draaihuis

Kees Draaihuis

Had een hele goede film kunnen zijn. Had.

avatar van perreke

perreke

Prima film met top acteurs

Verrassend en de film verveelt geen minuut en blijft spannend

avatar van memorable

memorable

Filmkriebel schreef:

Tweede inderdaad meest waarschijnlijk en wel omdat Deke op het einde een four-pack van die haarspelden verbrandt. Hij heeft één haarspeld naar Jimmy opgestuurd, om hem te laten denken dat Sparma de moordenaar was, om zijn geweten te sussen. Een moordenaar koopt echter geen four-pack, maar bewaart de speld. Deke heeft dus die four-pack gekocht om de gemoedsrust van zijn jongere partner te bewaren.

avatar van pampelonne

pampelonne

Goeie spanningsboog.

een beetje traag, maar dat houdt het wel mysterieus.

ik vind het einde erg onbevredigend.

goeie muziekscore trouwens van Thomas Newman!

avatar van De wind

De wind

Het voelt allemaal erg 'geregisseerd' aan. Je voelt continu dat ze op een 'set' staan.

Eigenlijk heb ik nu niet zo'n idee waar ik naar heb zitten kijken. Alles is een beetje voorspelbaar. Echter heeft de film me ook wel geboeid, wellicht door het sfeertje en 'spanning' wat lastig te plaatsen of te definiëren valt.

Einde, erg onbevredigend. Geen aanrader maar het is ook geen straf om naar zitten kijken. Wel een van de minste films waarin Denzel heeft mogen acteren.

avatar van Skuller

Skuller

Voor het eerst in een hele lange tijd dat ik weer met spanning een film heb gekeken. Absoluut 1 van de betere films die ik in lange tijd heb gezien. Goed acteerwerk ,goeie soundtrack spannend van begin tot het einde.

avatar van nadrin

nadrin

Film met intense sfeer maar matig verhaal

avatar van loneranger

loneranger

Toch een tegenvaller deze. Een trage film. Ondanks de aanwezigheid van Denzel Washington is dit het niet voor mij. Het storendste vind ik dat niet duidelijk wordt wie de seriemoordenaar nu eigenlijk is.

avatar van hoffhaan

hoffhaan