• 8.484.963 stemmen

Geregisseerd door: John Lee Hancock

Met onder meer: Denzel Washington, Rami Malek en Jared Leto

Releasedatum: 11 maart 2021

Plot The Little Things

"Some things never let us go."

De uitgebluste hulpsheriff Deke heeft een oog voor details en sleept een geheim met zich mee. Tijdens zijn onderzoek naar een seriemoordenaar werkt hij samen met Baxter, een topinspecteur uit Los Angeles. Deke werkt niet volgens het boekje waardoor Baxter voor moeilijke keuzes wordt gesteld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Sergeant Rogers

Captain Henry Davis

avatar van Smugmarty

Smugmarty

Lekkere prent waarin Denzel goed uit de verf komt. Geloofwaardigheid heeft wel eens et leiden aan de snelheid waarmee de gebeurtenissen elkaar opvolgen maar dat kijkt niet natuurlij niet vervelend.

De karakters, sterke cast en onverwacht einde maken het tot een prima origineel verhaal.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Alles wat een misdaadthriller moet hebben!

Ondanks er geen grootse dingen gebeuren gaat het echt om "the little things" die je in deze film zuigen.

De rust, de constante spanning, het twijfel aan karakters, het een voor een vinden van een kleine aanwijzing, een mooie plottwist met een einde met meerdere mogelijkheden waar over na gedacht kan worden....

Denzel Washington zijn acteerprestaties staan "nooit" ter discussie en ook hier is hij weer erg goed, maar ook Rami Malek is een acteur die ik graag zie en steeds beter wordt in wat hij doet. Malek heeft iets mysterieus over zich, waardoor je geboeid naar hem blijft kijken.

Zijn eerste rol zag ik hem in een bijrol als terrorist in "24", daar kon je al zien dat deze jongen behoorlijk wat in zijn mars had. Het vervolg is bekend en ik hoop en denk dat we nog veel van hem gaan zien.

Top film!

8,5

avatar van RevengeN

RevengeN

Geen reet aan

Slechtste film van Denzel ooit?

avatar van boemboem27

boemboem27

op zich een goede en spannende film.

met weer een fantastische rol van Denzel Washington,

Rami Malek die ik alleen maar ken van de rol van Freddy Mercury in de film Bohemian Rapsody.

speelt zeker ook prima.

daar zullen we wel meer van horen.

over het plot whodunit, blijft toch een beetje gissen.

dat geeft de film misschien wel een extra tintje.

op filmsites als bv deze, gaan ook verschillende theorieën over het plot.

lees ze maar zou ik zeggen, en heb/geef voor je zelf maar je eigen ideeën hierover

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1940 stemmen

The Little Things is een sfeervolle, langzame misdaadfilm die aanvoelt als een Dirty Harry episode uit de jaren 70, maar dan zonder macho hoofdpersoon. Op zich heel prettig allemaal.

De film speelt zich af in 1990, hoewel dat geen ander doel dient dan sfeerschepping, waardoor de vibe van een klassieke politiefilm alleen maar wordt versterkt. Maar je weet: dit is een moderne film, dus komt er waarschijnlijk iets nieuws, iets raars, iets aparts. Dat is altijd zo: vroeger kwam je weg met een onderzoek, een achtervolging, een shootout en een aftiteling. In de jaren 90 ontdekte men dat je ook wel eens een ander einde kon bedenken dan 'happy end'. En tegenwoordig is daar de obligatoire 'twist'. Denzel is niet zomaar een agent, maar eentje met demonen uit zijn verleden.

Vaak vliegen films die een klassiek genre willen voorzien van een moderne sausje compleet uit de bocht, dus ik hield mijn hart vast. Maar ondanks dat er richting het einde inderdaad een hippe saus over het verhaal wordt gegoten, beklijft de prettige, klassieke politiefilm sfeer.

Het grootste manco vond ik eigenlijk de casting van Rami Malek. Hij doet het prima, maar hij heeft een moeilijk hoofd waardoor hij vaak getypecast wordt, het meest recent nog als schurk in No Time To Die. Het is dan ook erg wennen om hem te zien in een 'normale' rol.

3,5 sterren

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1940 stemmen

memorable schreef:
Tweede inderdaad meest waarschijnlijk en wel omdat Deke op het einde een four-pack van die haarspelden verbrandt. Hij heeft één haarspeld naar Jimmy opgestuurd, om hem te laten denken dat Sparma de moordenaar was, om zijn geweten te sussen. Een moordenaar koopt echter geen four-pack, maar bewaart de speld. Deke heeft dus die four-pack gekocht om de gemoedsrust van zijn jongere partner te bewaren.

Veel mensen zien in het einde een reden om Deke zelf van de moorden te verdenken, maar het enige wat hij deed was een fake bewijs aanleveren dat Sparma het echt gedaan had (al was dat waarschijnlijk ook wel zo, gezien de krantenartikelen die hij onder de vloer bewaarde en het feit dat hij een stijve lul kreeg bij het zien van de crime scène foto's). Hij wilde niet dat Baxter er net als hij aan onderdoor zou gaan. Dat is alles.

avatar van Boneka

Boneka

• 2016 berichten

The LIttle Things heeft inderdaad iets weg van Se7en uit 1995, maar daar is duidelijk wie uiteindelijk de moordenaar is. In The Little Things blijft men tot het eind in het duister. Heb nog flink gezocht op internet, maar ook daar is niet echt duidelijk wie de uiteindelijke moordenaar is. Een leuk open eind dus, maar had het graag anders gezien. Wie het weet mag me een persoonlijk bericht sturen of als spoiler markeren.

Heb me verder wel vermaakt met deze trage mysterieuze thriller. Zit verder goed in elkaar en de beelden zijn ook mooi weergegeven. We kunnen inmiddels ook zien dan Denzel steeds ouder wordt. Vond het wel een beetje jammer dat er weinig interactie zat tussen Rami en zijn vrouw in deze film. Het was meer staren dan vragen.

Muziek levert hoewel soms subtiel ook een mooie bijdrage aan deze film. Hij is zeker niet top, maar ook wat gekke momenten. Zoals altijd na een moord komt het hele zooitje zonder pak naar binnen toe en verassend was ook dat die vrouw in een keer naar binnen stapte op plaats delict. Zoiets wordt altijd voorzien met een lint nietwaar?

Desalniettemin heb ik me prima vermaakt met deze film ondanks het eind niet helemaal duidelijk werd voor mij, maar daar hebben de meesten wel last van denk ik zo te zien op internet.

Film 3.5
Beeld 4.5
Geluid 4.5

avatar van Boneka

Boneka

• 2016 berichten

Captain Pervert schreef:

Mooi verteld lees het net..........

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Boeiende film. Denzel Washington is 1 van mn favoriete acteurs, en ook in dese film speelt hij weer top!

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Goede film, zeker. Maar dat ik nou op het puntje van mijn stoel zat ....nou, nee. En dat vind ik nou wel essentieel bij een thriller. Het ging me nou net iets te langzaam allemaal. Wel een goed verhaal en uitstekende acteerprestaties, dus daarom toch 3 sterren.

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Goed geschreven, intelligente en gelaagde thriller, waarin in feite niet zoveel gebeurt, maar die het meer moet hebben van de onderhuidse spanning die de hele film aanwezig blijft tot en met de toch wel tamelijk verrassende ontknoping.

Goede rollen van Denzel Washington en Rami Malek, maar ondanks dat hij het minste in beeld komt, is het Jared Leto die in die spaarzame scenes wat mij betreft de show steelt.

avatar van Collins

Collins

The Little Things is een sfeervolle film. In de traditie van de film noir. Een film die geen gemakkelijke antwoorden geeft en een paar aardige verrassingen in petto heeft. De film is meer een karakterschets dan een keiharde politiethriller.

Door de ogen van twee detectives volgt de kijker de jacht op een seriemoordenaar. En hoewel de film veel aandacht aan die jacht besteedt, gaat zeker evenveel aandacht uit naar de twee detectives. De film interesseert zich waarschijnlijk zelfs meer voor die twee personages dan voor de moordenaar en de ontrafeling van moordzaken. Ook wel een beetje logisch als het perspectief steeds bij de detectives ligt en de film zich niet aan een breder perspectief waagt. Dat werkt wat verstikkend.

Op zich interessante personagges trouwens. Twee tegengestelde personages die in toenemende mate gefrustreerd raken in hun jacht op de moordenaar. Twee personages die zich gaandeweg realiseren dat het de kleine dingen zijn die er toe doen. Details lossen een moord op. Toevalligheden bepalen levensgeluk of ongeluk. Details zijn een cruciale factor. Ze zorgen voor onzekerheid, zetten levens op hun kop, maar lossen ook moorden op.

De film is nergens sensationeel, maar verloopt vrij sereen en piekt hier en daar met wat bedachtzame actiescènes. De sfeer is grimmig en kil. Er is cynisme. De film bouwt daarmee een fijne onderhuidse spanning op. Het einde past daar uitstekend bij. Dat schudt de boel nog eens stevig door elkaar en spoelt de laatste vaste waarden weg. Het gaat regisseur Hancock inderdaad om de kleine dingen. En ja, kleine dingen zijn inderdaad spannend en interessant.