• 11.502 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Braden R. Duemmler

Met onder meer: Ema Horvath, Trey Tucker en Mena Suvari

Gesproken taal: Engels

Plot What Lies Below

"Fear comes to the surface."

Liberty, een sociaal onhandige 16-jarige, keert na twee maanden terug van kamp. Ze wordt geconfronteerd met haar moeders verloofde, John Smith, wiens charme, intelligentie en uiterlijk het beeld schetsen van de perfecte man. Alles aan hem is zo perfect dat ze begint te vermoeden dat hij misschien iets anders is.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dat ziet er uit als een spannende film. Weet iemand wanneer deze hier uitkomt? Ik zag wel 17 december in Duitsland, hoop dat het voor NL dezelfde datum is. Het is zo te zien het debuut van deze regisseur, en hopelijk meteen eentje die de moeite is.

avatar van macrobody

macrobody

mcdaktari schreef:

Ik schat die kans op 20%

avatar van clockwork72

clockwork72

Ik moet echt kappen om dit soort bagger te gaan kijken De eerste 3 kwartier gingen nog wel maar daarna werd de film belachelijker en lachwekkender. Op het eind vroeg ik mezelf echt af waar ik nou precies anderhalf uur naar gekeken had.

avatar van schumacher

schumacher

What da fack was me dit?

Degene die deze film heeft gemaakt moet serieus aan de pillen hebben gezeten haha.

1 vd bizarste films die ik de laatste jaren heb gezien, op wat sloeg dit nu?

En pas op , zoals clockwork72 het hier heeft gepost was het in den beginne nog best oke maar derna = whaaatttt??? Die laatste 45min ong verpeste in feite alles, alle geloofwaardigheid weg. Jammer.

Ik heb die puur uitgekeken omdat ik toch die spanning had van wat dat boeltje zou geven maar om eerlijk te zijn is het uiteindelijk 87min verspilling vd tijd geweest.

Bizar, heel bizar.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Prettige verrassing. Juist de eerste helft is drakerig. Niveau RTL4-thriller voor hitsige huisvrouwen. Gelukkig voor hen is Trey Tucker allergisch voor shirts, maar voor wie iets meer dan dat wilt, biedt de tweede helft eventueel uitkomst. Een Lovecraftiaanse 'twist' die opvallend sfeervol uit de verf komt. Heeft interessante elementen die langzaam gebracht worden en vrij natuurlijk hun plekje weten te vinden. Een geinige mengelmoes van genres met een aardige troef in handen, maar die mindere eerste acte kan je niet door de vingers zien.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ja ik kan dit ook wel waarderen. Vooral het eerste deel van de film is wel goed vind ik, je hebt geen idee welke kant het op gaat. Het blijft sowieso één groot vraagteken, maar dat kon ik wel hebben bij deze film. Het hoeft toch niet altijd voorspelbaar te zijn. En voorspelbaar is What Lies Below totaal niet. Maar waar valt dit soort films nou eigenlijk onder? Een beetje mystery/sciencefiction/thriller. Ik had het ook liever gehad als de film wat meer uitgewerkt was en wat meer achtergrond informatie vrij had gegeven. Maar we zullen het hier mee moeten. En dat vond ik helemaal niet onaardig.

avatar van TrudeVinke

TrudeVinke

Tja... wat moet ik er van zeggen.

Het kijkt lekker weg, best goed geacteerd en best spannend.

Niet te veel bloed en horror.. gewoon goed te behappen allemaal.

Alleen het einde vind ik toch ergens een beetje jammer, maar ja zo kan het lopen )

avatar van Rickyman

Rickyman

Einde was toch precies goed, ze zitten opgesloten of zijn dood en valt er dan niets meer uit te leggen..
Waarschijnlijk bij een vervolg kunnen ze daar meer dieper op in gaan.
Ging zonder enige voorkennis de film in en wilde die 'Rtl4-film' bijna afzetten, maar uiteindelijk toch aardig verrast!

avatar van Alathir

Alathir

• 2084 berichten

What Lies Below... Eigenlijk nog wel een amusant filmpje en zeker het concept vond ik best cool gevonden. Alleen jammer dat er zoveel plotgaten in de film zitten. De acting is best nog redelijk goed met Ema Horvath en Mena Survari. Trey Tucker is een echte weirdo met een bijna goddelijk lichaam. Het blijft ook allemaal een beetje vaag, maar daar heb ik op zich minder problemen mee. Er zitten gewoon teveel gaten in het verhaal. Ook het einde is een beetje een domper en nogal snel afgehaspeld. Jammer want qua concept en sfeer zat deze film eigenlijk wel goed in elkaar. Het mysterieuze dat er bij komt kijken houd je als kijker geïnteresseerd. Een slasher is het zeker niet, wel een bovennatuurlijke flick.

avatar van umbra

umbra

clockwork72 schreef:

Oei, zit halfuur ver en vind het nu al niet veel soeps, eerder slecht komisch door zwak acteerwerk, zeker niet spannend...ik ga dus nog een zwaar uur tegemoet

avatar van umbra

umbra

Nee dit was me bagger eerste klas Werkelijk slecht van begin tot einde, nergens een opflakkering...pure waste of time. 2/10 omdat het kerstperiode is

avatar van AniSter

AniSter

• 2019 berichten

Mystery/Thriller. Jammer dat dit de enige genrevermelding hier op MovieMeter is. Op IMDb staat er nl. nog 'sciencefiction' bij en dat plaats het geheel al vanaf zo'n 30 min. in een ander daglicht. Had ik dit vooraf niet geweten dan zou ik me ook vrij lang hebben afgevraagd waar dit over ging. Maar dit wetende vond ik deze film zo slecht nog niet. Er zit zelfs geen open einde aan alhoewel het gekozen slot ietwat onbevredigend is. Het duurde allemaal niet te lang wat ik ook een voordeel vond. Zo bleef de spanning er redelijk in.

avatar van joolstein

joolstein

Hm, toen ik begon met kijken dacht ik; "Waar ben ik aan begonnen?" De film begint met Liberty, (Ema Horvath) een tienermeisje dat aan het eind van de zomer thuiskomt van het kamp en ontdekt dat haar moeder (Mena Suvari) een regelrechte toy-boy met strakke buikspieren en uitpuilende Speedo aan de haak heeft geslagen! Je ziet het tienermeisje dat zich overweldigend aangetrokken voelt tot het vriendje van haar moeder. Oftewel, voor het grootste deel van de eerste act bevindt de film zich stevig in Lifetime Movie-territorium inclusief de cinemagrafie. Het acteerwerk is verder degelijk! Al is Ema Horvath geen 16-jarige maar een 26-jarige, en is dat vrij duidelijk te zien! Mena Suvari te zien als moeder in plaats van het tienermeisje uit American Beauty vond ik minder goed, maar past perfect bij het soort genre, waarvan ik dacht in terecht te zijn gekomen! Tja en pas in de laatste act scoorde film bij mij toch nog voldoening! Wel helaas, zodra er eindelijk een aantal afstotelijke onthullingen komen, houdt regisseur Braden R. Duemmler de zaken meestal geïmpliceerd en buiten beeld. De film hint nu op een creature-feature, maar gaat nooit helemaal voluit! Ik had het schepsel zeker wat meer in beeld willen hebben! Jammer want daardoor schiet het net een beetje tekort in zijn potentieel. De film was niet baanbrekend en voor het grootste deel kun je zien waar het naartoe gaat, maar in zekere zin was het nog wel fijn b-filmmateriaal. Een soort mix tussen een erotische 90's thriller en een sci-fi creature-film

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Best wel een leuk concept alleen had ik weer eens moeite met dat ongelooflijk lang intro voordat het los gaat. Want verder waren de personages niet heel erg interessant in mijn ogen. De uitwerking van het concept mocht beter, voelde als half afgerond aan. En dat laatste dopt een hoge beloning van mijn kant.

avatar van Shadowed

Shadowed

Terughoudend.

What Lies Below had een best interessante film kunnen zijn. Het concept lijkt best eenvoudig, maar dat komt omdat het zichzelf slim niet te veel weggeeft aan de kijker, en vooral niet te vroeg. Hierdoor kan de kijker zelf wat raden naar het mysterie, want er is iets duidelijk niet pluis. Helaas is de ontrafeling teleurstellend.

Acteerwerk is in ieder geval best aardig, maar ondanks beste pogingen zijn de personages zelf niet zo interessant. Er wordt wel enigszins geprobeerd er wat flair aan mee te geven, maar het komt niet veel verder dan een redelijk typerende, ongemakkelijke tienerrol. Het is een aanwezige prestatie, maar te weinig onderscheidend om memorabel te blijven.

Visueel redelijk half. De film kenmerkt zich in soms mooi kleurgebruik en een fantasierijke aanraking richting de finale, verder viel het me redelijk tegen. Het is dat de regie toch niet helemaal betrokken raakt en alles liever op een afstand houdt, waardoor de kijker het overzicht wel heeft, maar de interesse waarschijnlijk niet. Veilig camerawerk en een ietwat saaie presentatie. Wel jammer.

De ontknoping is eigenlijk nauwelijks een ontknoping te noemen, eerder een gebeurtenis. Het lijkt niet zo veel bij te dragen aan het verhaal door een onvoldoende aantal hinten. Op mij kwam het in ieder geval redelijk willekeurig over, waardoor de dreiging die wel heerst niet gecombineerd kan worden met een unieke ontknoping. Er is toch wel beter schrijfwerk nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Er zit potentie in en het ziet er vaak degelijk uit, maar de film kent een gebrek aan spanning en een onvoldoende hoeveelheid mysterie. De film geeft wel het gevoel af dat het zich slim ergens heen werkt, maar wat er uiteindelijk afspeelt wordt toch onvoldoende opgebouwd. Wel jammer, maar het is niet anders. Misschien dat anderen hier beter van kunnen genieten dan ik.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

whahaha wat een bagger zeg. Niet om aan te gluren. Geen tijd aan verspillen

avatar van princesspeach

princesspeach

Leuke film als je gedrogeerd bent.

Monster heeft een aantrekking tot vrouwen met rood haar, - moeder had het blond geverfd - en de kleur rood in het water. Werd ook niet echt uitgelegd hoezo. Misschien komt hij van een onderwater wereld onder de lake. Zijn wereld is aan het uitsterven dus zoekt hij dames - met rood haar- om
voor te planten.

Acteerprestaties matig en stelt teleur - is niet spannend.2.5 ster want heb me wel rot gelachen