Bronx (2020)

Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Olivier Marchal
met Jean Reno, David Belle en Lannick Gautry

In Marseille ontvouwt zich een complexe vorm van rivaliteit tussen gangs en een groep agenten. Een loyale agent die deze gangs bestrijdt gebruikt hierbij onorthodoxe methoden. Samen met zijn rivaal onderzoekt hij een schietpartij bij een lokale nachtclub en probeert hij tegelijkertijd zijn team te beschermen.

avatar van Left4Dead
Eindelijk weer eentje van Marchal, zin in zeg.

avatar van Left4Dead
Olivier Marchal en Franse misdaad politieprenten. Tja dat zijn twee handen op één buik en er zijn in die combinatie mooie werken ontstaan. Harde, rauwe misdaad en corruptie overgoten met een saus van drama. Zo kun je het werk van Marchal wel omschrijven.

De regisseur had de beschikking over een behoorlijke cast, zeg maar dé grote namen uit de Franse filmindustrie. En dat ik daar zin in had toen ik het verhaal las, de cast leerde kennen en de naam van de regisseur zag staan. Dat zou me toch een Franse misdaad feestje van jewelste worden, handenwrijvend de prent in gegaan met de verwachting heel snel op het puntje van de stoel te belanden.

Maar al snel deed de prent mijn wenkbrauwen fronzen, vreemde, zeg gerust domme, ontwikkelingen waar ik eigenlijk verdrietig van werd werden op het beeld geprojecteerd. De welbekende weg weg wordt bewandeld terwijl er talloze wegen naar Rome leiden, of in dit geval Marseille. Het verhaal verstompt menigmaal in onwerkelijke keuzes en daden. Oké een film mag fictief zijn maar hier wordt de wetenschap der realisme wel heel erg de das om gedaan. En dat bederft de pret enorm.

Het verhaal nekt zich en helaas kan de cast het ook niet redden. Het script loopt op zijn manier nog aardig maar loopt mank op één poot door eerder genoemde knullige tot stupide plotwentelingen. Ook zijn de personages niet van de bovenste plank te noemen als je het mij vraagt. Het is allemaal al eens eerder gedaan maar zeker ook beter. Want als je de eerste drie prenten kijkt van de regisseur dan weet je dat beter zeker een optie is. Met andere woorden, ik ben gepiepeld. Als dat nou aan mijn verwachtingen lag of dat men dit verhaal gewoon niet sterk uitgewerkt heeft laat ik in het midden. Maar duidelijk is dat dit niet één van de sterke misdaadprent is geworden die we kennen van de Franse misdaadfilms.

Helaas, ik kom niet verder dan 3**. Ik ben meer gewend van deze regisseur en aan het materiaal heeft het niet gelegen. Eeuwig zonde.

avatar van Grindhouse62
Bronx is een 13 in een dozijn misdaadfilm met redelijk wat actie. Hij kijkt lekker weg en is best voor een keer gezien te hebben.

avatar van Left4Dead
Ik zie nu net dat dit een Netflix productie is. Vandaar dat de echte kwaliteit uitbleef.

Matige film waarin een groep agenten een schietpartij onderzoekt tussen twee rivaliserende bendes. Een vrij standaard politie-misdaadfilm, die prima in het straatje past van regisseur Olivier Marchal. Te veel personages waardoor het wat ingewikkeld wordt en waardoor geen van de personages ook weet te boeien.

Veel personages met veel namen waardoor de film moeilijk te volgen is. Ook het acteerwerk vindt ik niet van het hoogste niveau. Dat in combinatie met een verhaallijn die mij niet boeit geef ik 2 sterren. Film overigens niet afgekeken.

Prima film waarvan er 13 in een dozijn gaan
Goed verhaal en redelijk spannend
Goede acteurs

avatar van DreamTech
Niets mis mee hoor weer een lekkere franse film !!

avatar van schumacher
Ik volg firepeetje.

avatar van Donnie Vallermee
Eigenlijk gaat heel de film nergens over...

avatar van Luudje10
een redelijke politiefilm waarbij je wel heel goed moest opletten wie wie was. Jammer dat Jean Reno geen grotere rol had. Goede acteur vind ik. Moet zeggen wel een verrassend eind

avatar van Kliko_Green
Ik had totaal geen moeite met de verschillende (volgens sommige vele) karakters.
Prima Franse film die eigenlijk geen moment verveelt.
Wat een verrassend slot moet zijn vond ik maar een gemakkelijk afgeraffeld einde.

avatar van filmkul
Matige misdaadfilm. Het verhaal kent te veel personages waardoor de film op een gegeven moment aan de aandacht weet te ontsnappen omdat het focus mist. Naast dat het lastig te volgen is, voel je als kijker ook geen band met de personages waardoor er geen ziel in de film zit. Wellicht had een serie versie beter uitgepakt. Verder bevat de film genoeg rauwe actie en de actiescenes zien er goed uit. De Godfather achtige eindscene kwam wat uit de lucht vallen en had niet gehoeven. Er had veel meer in kunnen zitten. 2.0

avatar van trebremmit
Vreselijk wat voor troep er door netflix wordt uitgebracht. Dat terwijl deze regisseur toch best aardige films heeft gemaakt, maar dit niet helaas.

Vermakelijke film, niet meer, niet minder.

Firepeetje schreef:

Hahaha ik heb exact hetzelfde met veel films en series. Heel veel personages, veel namen, en je weet niet meer Wie Wie is, "good or bad"..Een reden voor mij om bij veel films en series af te haken. Zijn wij de enigen?? Skandinavische series lijden daar nogal al onder....en al die namen lijken op elkaar..lol

avatar van cor1946
Prima actie film, wat traag maar verder een goed verhaal en acteurs