Double World (2019)

China
Actie / Avontuur

geregisseerd door Teddy Chan
met Henry Lau, Peter Ho en Ming Hu

Als het buurland steeds machtiger wordt, organiseert een krijgsheer van een natie een wedstrijd om de beste krijgers te zoeken. Dong Yilong is een jonge dorpsbewoner die dit verneemt en zijn clan eer wil aandoen. Hij maakt een gevaarlijke reis om deel te nemen aan het toernooi dat krijgers selecteert voor de strijd.

avatar van horizons
Leuk & vermakelijk genoeg. Soms zelfs wat verassende momenten. Begint wat rommelig en dat ebt hele film wat door maar is niet storend om plezier te bederven.

avatar van Grindhouse62
Aardige fantasy acie film van 13 in een dozijn. Voor een keer wel leuk. Maar dat was het dan ook wel. 2.5

avatar van Nixon17
Wazige film. Slecht verhaal gaat alle kanten op en dat maakt het niet zo voorspelbaar wat 1 van de weinige goede punten is van de film. Aankleding is prima acteerwerk gaat ermee door met hier en daar slechte Chinese humor. Met name het verhaal was gewoon te onrealistisch hoofdpersonen maken rare beslissingen. De vecht scenes zijn nog het meeste te vergelijken met de powerrangers en dat is geen compliment.

avatar van joolstein
Prima Chinese blockbuster! Die doordat bioscopen gesloten waren zijn weg naar de streamingdienst Netflix heeft gevonden! In een fictief universum bestaan er tien naties en omdat de buurlanden te machtig worden, organiseert een krijgsheer een wedstrijd om de beste krijgers te ontmaskeren. Het toernooisegment had wel iets weg van 'Hunger Games' Maar de film is geen copycat want die is overigens gebaseerd op een Chinese MMORPG met dezelfde naam. Het is een film met een groot budget die zijn westerse tegenhangers zeker evenaart. Uiteraard vrij standaard maar de gigantische schorpioenen, gladiatorenachtige toernooien, en een draak met helm die uit het CGI-doosje rollen zien er goed en overtuigend uit. Het team dat ook achter de speciale effecten van Liu Lang Di Qiu (2019) zat levert hier nog veel beter werk af! En regisseur Teddy Chan is natuurlijk ook niet de minste om het geheel goed bij elkaar te houden. Ja, dit was zeer solide popcornvoer en het was dus best genieten geblazen!

avatar van filmkul
Aardig fantasy spektakel. Het verhaal gaat alle kanten op en is een wat onsamenhangende gatenkaas. Buiten dat is het een vermakelijke film met veel actie en spektakel waarbij het bloed rijkelijk vloeit. De opbouw is ok en elk personage krijgt voldoende introductie. Het tempo ligt ook lekker hoog. Visueel ziet de film er goed uit met redelijke special effects. Rommelige film maar voor fantasy en spektakel liefhebbers een aanrader. 3.0/3.5

avatar van Luudje10
Vermakelijk sprookje met de nodige actie. Niet verveelt tijdens deze Netflix film

avatar van Filmkriebel
Goed gemaakte avonturenfilm met een vleug fantasy en veel actie. Geen historische film ditmaal. De CGI zagen er echt goed uit en de film kent voldoende spectaculaire scènes. Vooral die in de arena en met het Koningsbeest vond ik tot in de puntjes uitgewerkt. Het visuele feest moet dan een wat dertien-in-een-dozijn verhaal compenseren die totaal niks nieuws biedt. Vond het iig een erg leuk exemplaar in dit genre en ideaal zaterdagavond-kijkvoer.