• 8.302.676 stemmen

Geregisseerd door: André Øvredal

Met onder meer: Nat Wolff, Priyanka Bose en Iben Akerlie

Plot Mortal

"Courage is immortal."

Na een traumatische gebeurtenis te hebben overleefd houdt Eric zich reeds drie jaar op in de bergen. Wanneer hij zich realiseert dat hij over krachten beschikt die hij kan controleren noch begrijpen, zoekt hij hulp van een psychologe. Samen ontdekken ze dat zijn achtergrond in verband staat met de Noorse mythologie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van eltorro

eltorro

Klinkt goed, ik ben benieuwd wat André Øvredal ervan maakt.

avatar van John Milton

John Milton

Ik ook. Na Jane Doe en Scary Stories wel een regisseur waar ik in de toekomst meer van wil zien.

avatar van Doom4

Doom4

Ik vond het voornamelijk eentonig, daardoor werd het op den duur een beetje saai. Het einde vond ik wel goed.

stinissen (crew films & series)

Thor...

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Best een geinig filmpje. Het verhaal is redelijk en de cast kan er ook mee door. De cgi laat helaas wat te wensen over, het ziet er soms niet best uit. Maar al met al heb ik me er wel mee vermaakt. Een kleine voldoende.

avatar van Superboy

Superboy

De titel van de film is "Donder", en dat verraadt al meteen waar het op gaat uitdraaien. Dat is jammer ! Want het gegeven is best leuk !
Helaas zit er geen énkele spannende wending in de film en is het redelijk rechttoe rechtaan. De hoofdpersoon heeft visioenen van een grote boom (Dan denk je dus al meteen : Yggdrasil, en ja hoor ........)

Ook valt het me op dat de emoties niet kloppen met de gebeurtenissen in de film. Ik denk dat als ik zou ontdekken dat ik goddelijke krachten had ik niet so sloom zou reageren als de hoofdpersoon doet.

Ik denk dat er beter door de makers een andere godheid gekozen had kunnen worden waar de hoofdpersoon vanaf stamt dan Thor. Je gaat toch automatisch vergelijkingen met het MCU trekken, En dan ziet de hamer Mjolnir er wel erg lullig uit.

Ik vond dit een grote teleurstelling ! Alle gebeurtenissen zijn zeer voorspelbaar, En het wordt geen moment eigenlijk echt boeiend of spannend.

avatar van james_cameron

james_cameron

Goed gemaakt, traag maar redelijk spannend opgebouwd mysterie rond een amerikaanse man (Nat Wolff) die in Noorwegen verband lijkt te houden met de lokale mythologie. Geen grote verrassingen en een en ander werkt toe naar een enigszins voorspelbaar (en te abrupt) einde, maar de sympathieke personages en de degelijke regie van Andre Ovredal zorgen wat mij betreft voor een aangenaam filmpje.

avatar van joolstein

joolstein

Helaas toch wel een tegenvaller! Op papier leek dit het soort film waarvan ik best van kan genieten. Een soort oorsprongsverhaal. En Oké men brengt de Thor-legende dus terug naar het land van het ijs en de sneeuw. De mooie locatie van Noorwegen... Echter de uiteindelijke onthulling was dus nauwelijks een verrassing, aangezien er ook in de synopsis expliciet wordt onthult dat het verhaal is gebaseerd op de Noorse mythologie. Nog wel enige complimenten in het proberen om een ​​versleten verhaal op een nieuwe manier te vertellen, maar het wordt allemaal met zoveel ernst gebracht, alsof het een voor een Oscar-genomineerd drama was. Wat een traag tempo. Regelmatig deed het me ook meer denken aan een rampenfilm. De effecten zijn nog best goed, zeker gezien het zichtbaar lagere budget. Ook de charmeloze personages hielpen de film niet! De Amerikaanse agente Hathaway lijkt een belangrijk personage te zijn, maar waarom...het kom er niet uit! Oké het was enigszins vermakelijke maar een teleurstelling, gezien het eerdere werk van de regisseur.

avatar van AniSter

AniSter

Behoorlijk genoten van deze schitterende film. Daarbij was het achteraf gezien een voordeel dat ik totaal geen voorkennis had, dus geen idee dat dit over Noorse mythologie ging. De special effects waren niet uitstekend maar ruim voldoende. Het verhaal redelijk standaard, geen echte verrassingen en het slot was iets te afgekapt. Desondanks toch een 8 van mij; mede vanwege het geheel, de mooie beelden en het idee erachter.

Onderhond

joolstein schreef:

America, policeman of the world toch? Waar men schrik van heeft moet uit de weg geruimd worden. Met haar personage wordt inderdaad niet veel gedaan, maar ze representeert ook meer de attitude van haar land denk ik.

Vond het wel een fijne film. Weg met die Marvel kitsch, in de plaats wat Scandinavische urban fantasy.

avatar van Macmanus

Macmanus

Øvredal

Viel toch wat tegen. Eens dat het leuk had kunnen zijn om de Folklore terug te brengen naar Europa. Maar Øvredal weet het script niet boeiend genoeg te maken. Het mysterie sleept veel te lang, zonder dat het echt onduidelijk is wat er met hem is, en de personages zijn nogal voorspelbaar. Uiteindelijk is het vooral jammer dat hij niet meer doet met de folklore, waar hij met Trollenjager dat wel deed, waardoor deze film eigenlijk teveel een standaard origin story is.

Hij heeft nog wel wat visuele flair maar het tempo moet omhoog bij meneer.

2.5 sterren.