ad

Oorspronkelijke titel: 승리호

Releasedatum: 5 februari 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Seungriho

"2092, the space sweep begins!"

Ondanks hun goede wil zijn de bemanningsleden van ruimteschip Victory nog altijd blut. Wanneer de vernietiging van de aarde nabij is, proberen ze nog wat geld te verdienen. Ze zijn niet van plan de wereld te redden, maar met rijkdom in het verschiet kunnen ze misschien niet anders.

imageimageimageimageimageimageimageimage

mcdaktari

Dit ziet er helemaal nog niet zo slecht uit. Ben benieuwd, een Koreaanse sciencefiction.

avatar van Kondoro

Kondoro

Ziet er gaaf uit!

avatar van weerwolf79

weerwolf79

Erg vermakelijk film, met actie, humor en drama.

Ziet er erg mooi gemaakt uit en het acteerwerk is prima.

Nadeel is de vele talen tussendoor, maar met ondertiteling goed te volgen.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

IMDb: 6,8/10/362

avatar van Drifter

Drifter

helemaal eens met weerwolf79

avatar van bjerik76

bjerik76

is dit een vervolg van iets?

Als ik zo al de eerste regel lees waar het over gaat ziet het er wel naar uit,

" Ondanks hun goede wil zijn de bemanningsleden van ruimteschip Victory nog altijd blut. "

bjerik76 schreef:

is dit een vervolg van iets?

Als ik zo al de eerste regel lees waar het over gaat ziet het er wel naar uit,

Ik denk dat het maar net is hoe je die zin leest

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

Visueel ziet deze film er op alle fronten zeer verzorgd uit, maar het is echt een film voor kinderen. Ik vond zelf de volwassenen, kinderlijk acteren. Dit was geen film die mij kon vermaken.

avatar van Mickey b

Mickey b

Een space-Sciencefiction die visueel zeer mooi en sfeervol in beeld is gebracht. Enorm kleurrijk en vooral gedetailleerd. De spaceships en setting zijn echt van hoog niveau. Komt niet goedkoop en gemaakt over. Special effects top. Koreaans, maar volgens mij geen low-budget. Enigste minpunt is de typische Aziatische ‘kinderlijkheid’. Beetje niveau genre Teenage Mutant Ninja Turtles. Maar toch vond ik deze ok. Zeker in deze COVID-19 tijden waar Hollywood er niet meer in slaagt om deftige films op de markt te brengen. En ik ben nu eenmaal liefhebber van het echte Sci-fi-werk, waar we in dit genre al weinig aanbod in hebben. En al zeker op dit grafisch niveau. Deze film is zekerlijk Hollywood waardig. Verwacht geen diepgaand verhaal genre Star-Wars, maar zie het als de Koreaanse variant van Guardians of the Galaxy, hoewel ik laatstgenoemde net iets beter vind... Door de weinige concurrentie van het moment, waardoor ik echt geniet van het aanbod in dergelijke films, krijgt deze 3,5*. Nog vermelden waard dat het toch dankzij Netflix is dat we van dergelijke films kunnen genieten...

• 20891 berichten

Ik ben gek op Koreaanse films maar deze was inderdaad te kinderachtig, helaas een gemiste kans want de special effecten waren meer dan redelijk.

mcdaktari

Ik vind dat die acteur die Tae-ho speelt wel wat van Jet Li weg heeft zo nu en dan

avatar van macrobody

macrobody

Twee sterren voor de moeite. Als je een verhaal laat afspelen in 2092 en dan denkt dat we nog steeds met papiergeld rondlopen of rekenen in dollars dan schort er echt iets aan je inlevingsvermogen.

Verder is het eigenlijk een film van 30 min die 4x wordt herhaald. Kind gevonden, kind teruggeven, mislukt, opnieuw en opnieuw en opnieuw. De laatste 5 min van de film gemist doordat de stroom uitviel in huis, maar die laten zich raden.

Oh en over gebrek aan inlevingsvermogen gesproken, een robot die met een harpoen loopt te gooien in de ruimte en het beschieten van de vijand gebeurd door handmatig je geweer af te vuren vanaf het achterbalkon van een ruimteschip? Serieus?

avatar van james_cameron

james_cameron

Spectaculair zuid-koreaans science fiction-avontuur, voorzien van mooi production design en eersteklas special effects. En in de vorm van Richard Armitage heeft de film een gerenommeerde engelse akteur als bad guy in huis. Minpunten zijn er helaas ook: het script schiet alle kanten op, de film is erg chaotisch gemonteerd en het duurt allemaal veel te lang. Kinderachtige toestanden worden afgewisseld door bot geweld, flauwe humor en melodrama gaan hand in hand. Toch werkt het op een bepaalde manier wel en alles wordt met zoveel overgave in beeld gebracht dat je tegen wil en dank wordt meegsleept in de chaos.

avatar van grandpa

grandpa

Ons geen moment verveeld met deze verrassing in de ruimte.

avatar van joolstein

joolstein

De eerste Zuid-Koreaanse Sciencefiction-productie verteld een het verhaal dat niet heel bijzonder of buitengewoon is, maar het is wel erg vermakelijk en leuk. Zoals de naam al doet vermoeden, is het een verhaal van ruimtevegers die in het jaar 2092 ruimtepuin opruimen. De goeden winnen natuurlijk en redden de dag. Aangevuld met een "hartverwarmende" toevoeging van een schattig kind en 'deus ex machina' De effecten en de actie zijn het hoogtepunt van de film en waren gewoon goed. Ook de interacties van de sympathieke personages met 'Dorothy' waren schattig. Op de uitvoeringen van de cast was dan ook niets aan te merken! Opvallend dat naast het Zuid-Koreaans er ook regelmatig andere talen waren te horen! Ook een prima wereldopbouw. Ja dit was goed familie sci-fi-entertainment misschien soms voorspelbaar, maar dat maakte het niet minder leuk!

BBarbie

Aan spektakel geen gebrek in dit CGI-defilé over puinruimers in het universum. Mensen die op zoek zijn naar iets wat lijkt op een enigszins samenhangend verhaal komen er echter maar bekaaid vanaf. Het eerste uur of zo is nog wel leuk. Daarna vervalt de film veelal in visuele herhalingen uitmondend in een voorspelbaar einde. Puur voor de liefhebbers.

avatar van Shadowed

Shadowed

Half.

Het cijfer van Space Sweepers schommelde voortdurend tijdens het kijken. Eerst was het een 1,5*, toen een 3,5* om uiteindelijk tussen de 2,0* en 2,5* in te zitten. Ik vond de film op een hoop punten matig, maar ook op een hoop punten bovengemiddeld. Toch wegen de mindere punten net wat zwaarder.

Space Sweepers is een film die nogal kinderlijk van toon is, maar qua hysterie nooit te ver doorslaat. Het zijn vooral de grapjes die niet erg aanslaan omdat deze vaak wat aan de simpele kant zijn en inderdaad te kinderachtig. Als volwassenen is deze film daarom hier en daar wat moeilijker te slikken, maar echt ronduit irritant wordt het nooit.

Wat wel irritant is is het feit dat alles hier zo zwaar aangezet moet worden. De schurken zijn echt ultieme schurken en de good guys worden vervolgens ook op de meest karikaturale manier mogelijk neergezet. De stoere meid, de klunzige held etc. Het zijn allemaal typetjes die we te vaak hebben gezien, en als de nadruk er nog iets dikker bovenop ligt wordt het niet bepaald leuker.

Acteerwerk is verder ook niet al te best, slechts enkele crewleden weten zich een beetje te redden, bijvoorbeeld Jin die aardig goed om weet te springen met zijn rol. Dat kind is helaas wat aan de irritante kant en ook de andere volwassenen doen net wat te hard hun best om uniek te zijn, wat alleen maar resulteert in een extra lading clichés.

Daarnaast wil de film ook te vaak sentimenteel zijn, en doet dit door de soundtrack soms iets te ver door te laten slaan. Echt serieus kan je de meer emotionele scenes zo niet nemen, en omdat je als kijker ook maar moeizaam een band met de personages kan opbouwen wil deze film nooit echt voelen of raken. Hierdoor is het resultaat uiteindelijk wat plat.

Maar wel een plat resultaat die de visuele touwtjes goed in handen heeft. De effecten zien er prachtig uit. De werelden worden uitstekend compleet en gedetailleerd uitgewerkt met een puik staaltje cinematografie tussendoor. Alles is wel geanimeerd en net wat te weinig praktisch, maar dankzij de gelikte afwerking is dit snel te vergeven.

Het gaat allemaal relatief lang door maar echt vervelen doet het niet omdat het lekker groots is opgezet en genoeg spektakel biedt om de kijker geboeid te houden. Gevechtsscenes worden wat matig in elkaar gestoken, maar verder zit het qua actie en sciencefiction wel goed hier. Jammer van de overdreven aanpak hier en daar, maar ik heb me aardig weten te vermaken met Space Sweepers.

avatar van horizons

horizons

• 1951 stemmen

Amusant genoeg.

Die robot leek wel heel erg op die van Rogue One.