ad

Alternatieve titel: DJ Cinderella

Oorsprong: Brazilië

Geregisseerd door: Bruno Garotti en Anita Barbosa

Met onder meer: Fernanda Paes Leme, Filipe Bragança en Maisa Silva

IMDb beoordeling: 4,5 (798)

Oorspronkelijke taal: Portugees

Releasedatum: 28 februari 2019

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Cinderela Pop

De 17-jarige Cíntia Dorella is een romantisch type, maar haar ideeën over liefde veranderen nadat haar vader betrapt wordt op vreemdgaan. Hierna trekt ze in bij haar tante Helena en haar vriend Rafael, die haar leert DJ te zijn. Tijdens haar eerste klus als DJ krijgt ze het aan de stok met een oudere dame die de muziek zachter wil. Om te klagen bij de manager vraagt ze Cíntia's naam. De dame verstaat echter "Cinderella". Wanneer Cíntia verliefd wordt op een succesvolle zanger en daarbij haar twee stiefzussen als concurrenten krijgt, heeft haar nieuwe bijnaam opeens veel meer betekenis dan alleen een simpele spraakverwarring.

imageimageimageimageimage

avatar van soom

soom

Een bepaald rauw randje, met een charmante, lichtvoetige sfeer erbij. Niet zo opgeblazen vrolijk als het Amerikaanse zusje in de vorm van de Cinderella Stories. Maar mevrouw Silva heeft wel een bepaalde Selena Gomez liefheid in zich. Tegelijkertijd schreeuwt ze wel net ietsje meer.

Het is opvlammend, als een vuur, die de hele tijd heet blijft steken om zich heen, maar niet uitdooft. Ik geniet dan ook zeer van het tweede echte gesprek tussen Freddy en Cíntia, op het podium. Daar is wat ik net beschrijf, echt heel erg aanwezig. Ze nagelt hem nog net niet aan de schandpaal vast, zogezegd.

Lekker dus, ja. Het plezier is merkbaar en voelbaar, klemt mij heel erg vast aan mijn scherm. Mooie mensen, heerlijk wegdromen.