ad

Met onder meer: Idris Elba, Caleb McLaughlin en Jharrel Jerome

Releasedatum: 10 september 2020

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Concrete Cowboy

"You are who you ride with."

De vijftienjarige Cole gaat bij zijn vervreemde vader Harp in het noorden van Philadelphia wonen. Hij ontdekt er de levendige cowboycultuur van de stad die er reeds een eeuw heerst. De subcultuur biedt een geborgen plek voor de buurtbewoners die veelal in armoede leven en regelmatig met geweld in aanraking komen.

imageimageimageimage

Aangekocht door Netflix!

Release in 2021

avatar van schram101

schram101

Concrete Cowboy doet niet zo veel verkeerd maar blinkt eigenlijk ook nergens in uit. Behalve de acteerprestaties misschien; de hoofdrollen worden prima neergezet. Maar verder kleurt de film vooral braaf binnen de lijntjes.

avatar van Waku

Waku

Sympathiek drama over een kleinschalige cowboy gemeenschap in de amerikaanse stad Philidelphia.

Elba zet altijd wel een geloofwaardige rol neer en zorgt ervoor dat je naar een degelijke film kijkt.

Maar de scheidingslijn tussen het nostalgische cowboy gevoel met het realistische gang leven in een kansarme wijk had wat mij betreft wat harder in beeld gebracht mogen worden.

3*/3.5*

avatar van missl

missl

Voorspelbaar maar oke.

avatar van YSV

YSV

Er zitten aardige fragmenten in, maar verder ontzettende saaie film

avatar van macrobody

macrobody

Apart. Dat is het woord wat ik meestal gebruik als ik iets niet mooi vind maar dat niet kan zeggen omdat je dan mensen triggered omdat die er wel helemaal weg van zijn.

Dus bij deze. Aparte film.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een wat geforceerd drama dat blijkbaar goede bedoelingen had als je het verhaal volgt. Deels naar echte feiten met enkele echte cowboys uit Philadelphia trouwens. De film kan de juiste toon niet vinden en het lukt niet om echt diepgang te krijgen. Dat ligt vooral aan hoofdrolspeler Caleb McLaughlin die niet sterk genoeg is om de film te dragen. Met acteurs als Idris Elba en Lorraine Toussaint wordt veel goedgemaakt.

Concrete Cowboys is geen slechte film. Best wel gezellig met een mooi verhaal. Alleen blijf je wat op je honger zitten. Iets voor tussendoor dit.