Doodlebug (1997)

Verenigd Koninkrijk
Fantasy / Mystery

geregisseerd door Christopher Nolan
met Jeremy Theobald

In een tamelijk vieze flat zit een man op de grond met zijn schoen in de hand. Hij jaagt op een insect dat hem steeds te snel af is en probeert hem plat te slaan.

avatar van maxroelofs
Duidelijke inspiratie voor zijn latere inception.

avatar van DiamondsRealDeal
Ik dacht dat zulke posters met deze speelduur niet geplaatst mochten worden

avatar van mcdaktari
DiamondsRealDeal schreef:
Ik dacht dat zulke posters met deze speelduur niet geplaatst mochten worden
Ik vind het ook een beetje te ver gaan om nou opeens allemaal korte films op moviemeter te plaatsen , deze zelfs 3 minuten??! Waarom, omdat het een clip is van Nolan (want film kun je het niet noemen) Maar dan kunnen ze nog veel korte filmpjes gaan plaatsen, heel veel, maar iets zegt me dat ze dat niet gaan doen. Wel vreemd dat ze dit wel plaatsen.

avatar van Shadowed
Leuk sfeertje dat door de film hangt. Qua sfeer had ik de hand van Nolan ook eigenlijk niet meteen herkend. De twist is wel grappig, maar zonder enige vorm van uitleg of verduidelijking voelt het net wat te goedkoop aan.

avatar van Fisico
Een leuke Nolan. Alleen erg jammer dat hij maar drie minuten duurt. Deze kortfilm had nochtans veel potentieel om een veelvoud te duren. Inderdaad een fijne spannende sfeer met de sound. Het einde is inventief met de leuze “there is always a bigger fish”, waarbij de jager ineens ook prooi wordt.

avatar van moviemike
Leuk bij een film als deze is dat je vijf minuten nadat je weet dat het bestaat alweer een filmpje rijker bent en een stem kunt toevoegen

avatar van mjk87
Aardige short wel. Heel gruizig, bijzonder om te zien dat zo'n regisseur als Nolan die toch redelijk mainstream cinema maakt met dit soort filmpjes begon. Visueel oké, montage prima, de clou op het eind wel aardig maar als geheel wel te kort om echt indruk achter te laten. 3,0*.

avatar van Don Homer
Aardige psychotisch tripje van Nolan.