• 10.518 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Michaël R. Roskam

Met onder meer: Hans Knaepen, Fabrice Boutique en Olivier Bony

IMDb beoordeling: 6,8 (167)

Gesproken taal: Nederlands en Frans

Plot Carlo

Wanneer Nicky zijn voeten breekt, vraagt hij zijn neef Carlo om hem te vervangen tijdens een voetbalwedstrijd. Carlo stemt hiermee in. Maar op de dag van de wedstrijd wordt hij opgepikt door een verkeerde wagen. Op die manier komt hij in een netelige situatie terecht.

avatar van mister blonde

mister blonde

Bij Michaël R. Roskam:

Op de dvd van Rundskop staan de drie korte films van Roskam. 2 van de 3 vond ik weinig bijzonder. Carlo (2004) - IMDb is echter erg de moeite waard. Een leuk filmpje over toeval. Iemand anders deze films ook gezien? Zo niet, moet je in elk geval Carlo nodig eens zien.

avatar van goongumpa

goongumpa

Carlo is inderdaad een erg leuke kortfilm.

avatar van Metalfist

Metalfist

Toen ik een jaar of 15 a 16 was en in het 5e middelbaar zat, stond in mijn boek van Nederlands een opdracht die met deze Carlo had te maken. Het was de periode nog van voor Rundskop en je kunt mijn verbazing wel voorstellen toen ik, na het zien van Rundskop, opeens doorhad dat dat het om dezelfde regisseur ging. Eigenlijk niet zo verwonderlijk, want het je ziet hier al elementen terug die hij in zijn later werk zou tentoonstellen. Die quote rond chance en malchance is me al die jaren nog bijgebleven en ik moet zeggen dat de herziening daarstraks me nog goed is meegevallen. Beetje gekunsteld weliswaar maar verder to the point en had misschien nog iets meer uitgewerkt worden. Het personage van Sam Louwyck valt er dan ook een beetje van tussen.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Sommigen lijken inderdaad voor het ongeluk geboren te zijn. Verkeerde plaats en verkeerd tijdstip,
Carlo heeft het inderdaad niet getroffen. De intro met de voice-over, ik vermoed de stem van
Roskam zelf, doet vermoeden naar een bikkelharde tragedie en dat wordt het ook.

Bende van Nijvel style, hoe amateurshotters ingewisseld worden voor niets ontziende criminelen. De één al wat gekker dan de andere. Uiteraard moet je daarvoor bij karakterkop Sam Louwyck zijn. Fijn om gezien te hebben, maar best ruw en heftig.

avatar van Movsin

Movsin

Buiten de jammerlijke vooringenomenheid en onbegrip tussen Walen en Vlamingen dat hier erg cru is voorgesteld, heeft deze kortfilm het over geluk of ongeluk en de gevolgen die ervan zouden losstaan...En ook dat is cru voorgesteld.