Cops (1922)

Komedie / Familie

geregisseerd door Buster Keaton en Edward F. Cline
met Buster Keaton, Joe Roberts en Virginia Fox

In deze kafkaesque film komt Buster Keaton terecht in een reeks misverstanden. Elke politieagent in de stad gaat achter hem aan, nadat hij per ongeluk een parade van de politie onderbreekt. Het lijkt er niet op dat hij iets goed kan doen in de ogen van het Los Angeles Police Department.

avatar van Duke Nukem
Een erg grappige film waarbij Buster Keaton door zowat elke politieagent uit de stad wordt achtervolgd. De stunt waarbij hij aan een auto hangt en die met de paardenkoets zijn erg memorabel. Keaton was een genie en zijn tijd ver vooruit!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Keaton deed toch al mooie dingen in deze film, het is wat meer dan taartengooien zoals Laurel & Hardy. Een korte charmante film, maar het grootste deel blijft het verouderde slapstick met de agenten die achter hem aanlopen. Ik mis de echte memorabele scènes uit zijn andere films. Voor die tijd zeer goed en denkelijk qua invloed op latere films, maar ondertussen wel sterk verouderd.