One Week (1920)

geregisseerd door Buster Keaton en Edward F. Cline
met Buster Keaton, Sybil Seely en Joe Roberts

Keaton en Seely, pasgetrouwd, ontvangen als bruiloftscadeau een huis dat ze zelf in elkaar moeten zetten. Echter, een afgewezen aanbidder nummert stiekem de kratten verkeerd. Vervolgens begint de worsteling om het huis nog op de juiste manier in elkaar te zetten.

Aardig begin met een...folks are throwing shoes and rice. Eindelijk dat gezegde in beeld.
Klassieker met als hoogtepunt in het amusante plot de belevenissen rond en in Busters huis, zoals verwoord, van het merry-go-round type.
Verbaas mij steeds over de kundigheid waarbij dergelijke filmpjes - 100 jaar oud, weet je wel - worden gerestaureerd en hoe ze genietbaar zijn.