The War with Grandpa (2020)

Alternatieve titel: Roomies

Familie / Komedie

geregisseerd door Tim Hill
met Robert De Niro, Oakes Fegley en Christopher Walken

De 10-jarige Peter vindt het leuk om te horen dat zijn grootvader, wiens vrouw pas overleden is, bij hem thuis komt wonen. Er is echter wel één groot minpunt: opa is slecht ter been en kan dus niet in de gastenkamer verblijven, want deze is op zolder. Opa zal nu in Peters kamer slapen en het jongetje wordt naar de zolder verdreven. En dus besluit Peter zijn opa de oorlog te verklaren, door hem tot last te zijn met irritante listen. Helaas voor Peter blijkt opa ook een bedreven grappenmaker, die niet zonder slag of stoot met zich laat sollen.

• Vanaf 16 september in de bioscoop

avatar van missl
Ik zie Robert De Niro liever in wat serieuzere rollen, met komedie heeft hij me nog niet gegrepen, maar we zullen zien.

Why, Bob??;(

Vanaf 16 september in de bioscoop (WW Entertainment)

avatar van schumacher
Het is een familiefilm niet te vergeten maar wel een zeer genietbare. Ik heb me geen seconde verveeld, alle acteurs doen het gewoon top en de rivaliteit is leuk. Stak goed en leuk in elkaar.
Robert De Niro als persoon vind ik maar bah maar als acteur vind ik die 1 vd beste die er is, nog steeds, speelt z'n rol heel goed, als ik dat vergelijk met bv Bruce Willis amaai, De Niro speelt nog in degelijke en leuke films mee.
Ik heb toch een paar keer kunnen lachen ook.

Heel leuke avond gehad.

avatar van Master Blaster
Ik had hier toch wat meer van verwacht, beetje meer home alone achtige boobytraps. Er zitten toch wel een aantal leuke grappen in. Ik denk als ik meer rekening had gehouden dat het een familiefilm is had ik anders naar de film gekeken

avatar van Pazmaster
Op zich wel een leuke cast, en er zitten een paar grappige scènes in, maar het is allemaal een beetje te braafjes. Echt een familiefilm.

avatar van boemboem27
gewoon leuk,niet meer en niet minder
100 minuten vermaak,leuke cast.
Klein rolletje voor Christopher Walken.
Robert de Niro speelt zijn rol prima.
vergeet niet na de aftiteling effe te kijken naar een paar leuke bloopers/shots.
3 sterren echt waard

avatar van Mr. Chiel
Goede familie/kinderfilm. Het aantal keren dat ik hardop moest lachen is niet op 2 handen te tellen. Bijzonder vermakelijk!

avatar van Grindhouse62
Een prima familiekomedie die echt leuk is en voldoende lachsalvo's aflevert. Ik heb in ieder geval enorm genoten van deze film. Een 3.5

avatar van Angelo2
Aardige, wat brave familie/feelgood film met mijn grote held De Niro. Echt hilarisch wordt het niet maar het kijkt toch prima weg. Een 6

avatar van de grunt
Ik word best wel sneu van die poster.

Godsamme. Ik had me al ingesteld op alweer een vreselijke kutcomedy met DeNiro maar hij bleek echt nog veel slechter dan gedacht.

Het is me echt een raadsel hoe iemand ouder dan pak m beet 6 jaar hier om kan lachen.

avatar van stormfox
Wat is De Nero toch gigantisch afgegleden. Heel jammer dit, maar in het vervolg sla ik al zijn films maar over.

avatar van Donkerwoud
Dat Robert de Niro nog eens in een film zou spelen met de tagline: waterpistolen op scherp.

avatar van Ajax&Litmanen1
stormfox schreef:

Zijn vorige twee films waren The Irishman en Joker. Kan slechter...

Ik vind het wel mooi dat die man schijt aan iedereen heeft en lekker zijn ding doet, ook al vind de massa het niks. Voor het geld of aandacht hoeft hij het al heel lang niet meer te doen. Hij loopt ook richting de 80...

Iederéén erg negatief maar ik heb een aardige avond gehad.

avatar van Mitakcor

Juist dan is het onbegrijpelijk dat hij dit soort rollen aanneemt.

Hoezo onbegrijpelijk dan? Ik vind het een geweldige vent die erg lang op hoog niveau heeft gewerkt en nu gewoon wat minder gas geeft. De Niro is absoluut minder in komediefilms, maar dat betekent niet dat hij moet stoppen met zijn hobby.

Net alsof je na een mooie voetbalcarrière gezellig meedoet aan een benefietwedstrijd.

Mitakcor schreef:

Wie heeft het over stoppen? Minder gas geven is ook niet erg.

Je zou zeggen dat, als je het niet meer voor het geld en de aandacht hoeft te doen, je zorgvuldig je rollen uitzoekt en kiest voor kwaliteit. Op voorhand weet je natuurlijk nooit of iets artistiek slaagt, maar bij een komedie als deze weet je zeker dat dit niet het geval gaat zijn. Je geeft zelf al aan dat hij absoluut minder is in komediefilms. Zonde dat hij de staart van zijn carrière zo lelijk laat hangen.

avatar van Mitakcor
Nicolage Rico schreef:

Zonde dat hij de staart van zijn carrière zo lelijk laat hangen.

Valt wel mee. Er komen nog films als Killers of the Flower Moon (2021) en After Exile. Dit is een leuk tussendoortje, wat voor De Niro niet de eerste keer is. Zijn filmcarrière is in ieder geval zwaar geslaagd.

Mitakcor schreef:

Het wordt nu off-topic, maar wat heeft De Niro nou voor denkwaardige rol gehad in de laatste... 10 jaar? In The Joker had hij een klein rolletje, waarin hij zich niet kon onderscheiden. Vooruit, in The Irishman liet hij vlagen van zijn acteerkunsten zien. Maar verder?

avatar van Ajax&Litmanen1
Nicolage Rico schreef:

Niet veel, maar zijn piek lag ook in de 70's, 80's en 90's. Wat ik al zei, de man is oud en kiest de films die hij nu nog leuk vind. Schijnbaar slappe komedies. Ik heb er wel respect voor, ook al zijn het niet de films die ik zoek. Verwacht niet dat ik War with grandpa ga kijken. Ik onthou De Niro liever van zijn topwerken.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Laten we het daar maar op houden dan: het leukste dat de Niro nog vindt om te maken op zijn oude dag zijn slappe komedies.

avatar van Antonev
Mooie cast en een leuke trailer. Dat is voor mij genoeg om ‘m op m’n wishlist te zetten. Jane Seymour is voor mij ook altijd een plusje .

avatar van missl
Voelt allemaal wat home alone aan, DeNiro maakt het nog vermakelijk.

avatar van Roel_
missl schreef:

Meet the parents was anders legendarisch en erg grappig...

avatar van moviemike
Ajax&Litmanen1 schreef:

Van halverwege de 70's tot halverwege de 80's, en in die periode durfde hij ook wel eens in flutfilms opduiken.
20 jaar top, 60 jaar iets anders
In die periode van 20 jaar is hij dan wel regelmatig zo diep gegaan en heeft hij zoveel grote klasse laten zien dat alles wat de man nog uitbrengt zijn carrière alleen maar indrukwekkender kan maken.

avatar van Drs. DAJA

Juist dan is het onbegrijpelijk dat hij dit soort rollen aanneemt.

Hij mag samen met Uma Thurman en Christopher Walken in een film spelen en heeft zichtbaar plezier in het acteren met kinderen (wonderbaarlijke chemie trouwens met het meisje dat zijn kleindochter speelt). Volgens mij waren dit best een paar leuke maanden om te werken.

Ok, het is een familie film en waarschijnlijk voor die doelgroep best vermakelijk maar ik kon hier echt niks mee. Wat een vreselijke flauwe hsp is dit. Zelfs de geforceerde credits tijdens de aftiteling zijn een aanfluiting. En hoezo is de dochter des huizes ineens een rock babe? Blijkt ook nergens in de film. 1.5*

avatar van moviemike
moviemike schreef: