The Good Lord Bird (2020)

Miniserie, 7 delen

geregisseerd door Albert Hughes en Haifaa Al-Mansour
met Ethan Hawke, Joshua Caleb Johnson en Beau Knapp

1857, Kansas. De jonge slaaf Henry 'Onion' Shackleford groeit op aan de vooravond van de Amerikaanse burgeroorlog en heeft dagelijks te maken met het slagveld rondom de afschaffing van de slavernij. De tiener komt terecht bij John Brown zijn bonte groep soldaten die tegen de slavernij strijdt in de tijd van Bleeding Kansas. Uiteindelijk neemt hij deel aan de beroemde inval in 1859 op het legerdepot bij Harpers Ferry.

avatar van jarno1975
Toffe trailer!