• 8.489.545 stemmen

Geregisseerd door: Malik Vitthal

Met onder meer: Mary J. Blige, Nat Wolff en Anika Noni Rose

Plot Body Cam

"Protect. Serve. Survive."

In Los Angeles wordt een Afro-Amerikaan vermoord door een stel blanke agenten. Dit incident is vastgelegd op de bodycam, maar wordt samen met enig ander bewijs door de agenten vernietigd. Kort daarna wordt de politie geteisterd door een kwaadaardige entiteit, wat verband kan houden met de moord.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Susan Hayes

Police Officer

avatar van steffv1

steffv1

Degelijke film, snap de lage score niet zo

avatar van Rickyman

Rickyman

Dit leek me vooraf ook een aardig politiefilmpje in deze tijden van de demonstraties, maar gaat het hier toch meer de paranormale kant op.

Met in de hoofdrol de zangeres Mary J. Blige, die meteen laat zien dat acteren ook een vak is en daarbij kwam ze ook geen liedjes zingen, dus snap haar meerwaarde in deze film niet zo..

Verder een beetje traag en standaard werkje met een aantal spannende en creepy momenten, dat vrij donker is gefilmd.

avatar van umbra

umbra

Mwaah, vrij middelmatig tot zwak "horror"filmpje, met echt té weinig spanning. Vond de entiteit ook vrij lachwekkend eigenlijk. Het verhaal is ook echt niet denderend, net als de cast. Een 3/10 is nog mild dus.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Op het moment dat de mysterie zich manifesteert had ik er wel zin in. Dit eigenlijk in tegenstelling tot mijn uitgangspositie vooraf de prent, het verhaal leek me eigenlijk helemaal niets. In een wereld van ongelijkheid en extreme protesten en vergaand zinloos geweld, wil ik daar zo ver mogelijk van houden.

Sinds de komst van social media lijkt het of men nu echt volledig losgeslagen is op deze planeet. Zuckerberg zei in zijn belofte dat social media, en daarmee vooral zijn product, mensen bij elkaar zouden brengen. Ik weet wel beter..... Dacht daarom ook meteen van "lekker makkelijk scoren in deze tijd", met dit verhaal, de entiteit zou voor mij de doorslag moeten geven. En ja, bij het eerste geringste mysterieuze was ik toch aardig de prent ingezogen, zeker ook door M.J. Blige, die doet het aardig goed hier.

Er zitten duidelijk betere en mindere momenten in de prent, en dat is jammer te noemen. Want het verhaal heeft wel iets en de regie is zo slecht niet. Daarnaast een wat standaard soundtrack maar die zat er wel lekker onder. Foute cops is zeker niet origineel maar het vleugje mysterie maakt het toch best interessant. Het trok mijn aandacht goed, en dat is al heel wat in betrekking tot de rotzooi die er allemaal uitgebracht is en wordt de laatste tijd.

Vooruit 3** een 6,5/10. Viel me behoorlijk mee, keek aardig weg.

Helemaal zo slecht nog niet.

avatar van schumacher

schumacher

Nee, dit is geen goeie film en onrealistisch ook.

En op een bepaald moment begon ik me te vervelen en nam ik de phone in de hand, dat is een teken dat de film niet oke is bij mij. .

Als een film degelijk tot goed is dan zal ik niet snel naar mijne phone grijpen tenzij ik smske ofzo krijg.

stinissen (crew films & series)

Aparte combi maar bij mijn werkte het wel, gewoon onderhoudend en dat is waar om het gaat.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2036 berichten

Zeer mysterieus en redelijk spannend net een aantal jump scares. Deze film is zeker de moeite waard om te gaan zien. Wij hebben ons er prima mee vermaakt.

avatar van MelB

MelB

schumacher schreef:

De welbekende pak-unlock-en-check drang. Dat zie ik vaak op straat. Eigenlijk overal. Hoe het werkt?

De trigger.

In het geval van een telefoonverslaving zijn dat de notificaties. De bekende rode bolletjes, bliepjes, pingetjes en visuele pop-ups op je beeldscherm.

De routine.

Dat is je slechte gewoonte. Je pakt je telefoon en gaat meteen vanalles checken. Voordat je het weet ben je weer enkele minuten van je leven compleet in je apparaat verzonken.

De beloning.

Het meest typische verslavingskenmerk. Je brein geeft het blijheidsstofje dopamine vrij zodra je je behoefte bevredigd hebt.

Ben blij dat ik geen social media en geen internet buitenshuis heb op mijn nieuwste Galaxy phone. Al 23 jaar dezelfde PrePaid nummer en nooit een abonnement afgesloten. Wat een vrijheid! Mij zie je bijna nooit telefoon in de hand. Tegenwoordig zijn de abonnementen helemaal niet zo duur en ik zie/hoor ze eindeloos bellen. Vaak zijn dat gespreksstoffen ook nog eens van een bedroevig niveau.

avatar van schumacher

schumacher

MelB schreef:

De trigger.

De routine.

De beloning.

Hug? Wat heeft dit met de film te maken .

Als een film niet goed is dan is die niet goed aja, io heb er al gehad die ik zo slecht vond dat ik die na 15-20 min al heb afgezet omdat ik weet oh god no thx....

avatar van MelB

MelB

schumacher schreef:

Hug? Wat heeft dit met de film te maken .

Omdat je voegwoord 'tenzij' zei. Dus dat betekent dat alle berichten je zou lezen. Maargoed excuses voor misverstand.

avatar van Noodless

Noodless

Een verhaal waarvan het verloop en de clou al na een klein kwartiertje bekend is. Gevolg : geen spanning, saaie zit. Ook de personages blijven oppervlakkig en weten niet te boeien. 4/10

avatar van Collins

Collins

Een horror die politiegeweld en racisme op de korrel neemt. Vaker zie je dergelijke thema’s voorbij komen in een drama of desnoods een thriller. Dus extra nieuwsgierig naar de maatschappijkritische uitwerking in een bovennatuurlijke setting.

Dat het in deze film om bovennatuurlijke verschijnselen gaat, wordt meteen in de eerste scène duidelijk. Prima scène, waarin iemand op mysterieuze wijze wordt vermoord. Spannend geschoten. Met gebruikmaking van korte snelle cuts wordt de moord in beeld gebracht. Het penetrante geluid van de ruitenwissers van een politiewagen in een spannend ritme op de achtergrond. Regen klettert neer. De dashcam van de auto integreert found footage materiaal in de scène. De atmosfeer is onheilspellend en onmiskenbaar bovennatuurlijk. Een fijn duister begin van de film die uiteraard verwachtingen schept voor het vervolg.

En dan blijkt natuurlijk dat de eerste scene de beste was. De verdere scènes bestaan uit variaties op de eerste prachtige scène. Weliswaar steeds iets explicieter en bruter, maar de cinematografische kern is steeds dezelfde. Op zich staand is zo’n scène het aanzien absoluut waard. Als zoveelste scène in een gelijksoortige reeks is hij echter weinig verrassend.,

Het tonen van politiegeweld past uitstekend in een horrorfilm. Als excessieve en brute component voldoet het prima. Als serieuze maatschappijkritiek functioneert het niet. En dat leek me toch ook een doel dat de film zich stelt. In plaats daarvan worden politiegeweld en racistische tendensen sensationeel ingezet. Logisch natuurlijk. Horror draait om spanning. Om shock. En in fysiek en visueel opzicht lukt dat heel behoorlijk.

Body Cam verzuimt echter om in de film een psychologische component te brengen als serieuze tegenwicht voor de sensationele insteek. Een goed doordacht verhaal ontbreekt. Een verhaal met karaktervorming voor de personages en verrassende zijsprongetjes. Die dingen miste ik.

En zo verloopt de film toch enigszins teleurstellend. Na een veelbelovend begin volgt veel meer van hetzelfde. Enige verdieping in de personages gebeurt halfslachtig. De film richt zich met name op shockelementen, is in beginsel visueel heel aangenaam, maar voegt daarna te weinig inhoudelijke componenten toe om de aandacht over de volle lengte vast te houden.

Dit is een goeie onderhoudende, spannende film die ook politiegeweld en racisme ook aankaart. De film heeft ook iets weg van The X-Files. Mooie acteerpresatatie ook van Mary J. Blige die opnieuw laat zien dat ze meer kan dan alleen maar zingen.

avatar van Daan258

Daan258

Politie-mysterie met een vleugje supernatural horror. Iets wat je niet heel vaak bij horror films tegenkomt.

Jammer dat het allemaal niet zo goed uitpakt. Het verhaal is achteraf zeer simpel en flauw. Je hoopt en verwacht tijdens het kijken zeker iets beters. De spanning was ook niet erg aanwezig, dit kwam mede ook door de vele donkere beelden, waardoor je af en toe niet goed kon zien wat er gebeurde.

avatar van Mercurio

Mercurio

Vrij onbevredigende combinatie van sociale aanklacht en horror.

avatar van boemboem27

boemboem27

heel zwak filmpje.

die zich bijna geheel in het donker afspeelt.

heb m afgekeken in de hoop dat t nog iets zou worden.

maar helaas ,lekker laten liggen dit prul

avatar van Doom4

Doom4

Dit was best een aardige film, goed verhaal, beetje gore en paar jumpscares. Helaas net niet eng genoeg en ergens in het midden word het wat saai.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad onderhoudend is the magic touch hier.

Eng werd deze nergens, maar goed genoeg voor een voldoende.

avatar van frake

frake

Prima film.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Erg chic is het niet om het trieste politie geweld ( zeer actueel ) te ver werken in een horror flick .

Maar voor war het is is het best goed gedaan . Enkele jump scares , een plot verre van realistisch, maar dat mag in dit genre .

Goed te doen 3*

avatar van filmkul

filmkul

Redelijk thriller met een horror sausje. Het verhaal is eenvoudig en een wat vreemd aanvoelende mix van sociaal drama en bovennatuurlijke horror. De uitwerking is best te doen. De film kent een grauwige sfeer en speelt zich met name af in het donker en in de regen. De spanning wordt daarmee extra ondersteund en een aantal scènes zijn ook zeer geslaagd. Richting het einde schiet de film iets uit de.bocht. Het acteerwerk is verder in orde. Beetje een vreemde combi maar wel okay. 3.0

avatar van DragQueen

DragQueen

De film blaakt niet van originaliteit, maar is desondanks toch prima kijkvoer gebleken en naar mijn mening ietsje beter dan de score hier doet vermoeden. 3 Sterren.

avatar van james_cameron

james_cameron

Middelmatig horrorwerkje, dat na een sterk begin langzaam maar zeker afzakt naar een bedenkelijk niveau. Het uitgangspunt heeft wel enige potentie en de cast is niet al te beroerd, maar script en personages zijn gewoonweg te vlak en dertien-in-een-dozijn om op te kunnen vallen binnen het overvolle genre. Een paar enge momenten, that's it.

avatar van jippie2010

jippie2010

• 1942 berichten

Aardig, maar meer ook niet. Mary J. Blige kan niet in haar ééntje een film dragen, al was het scenario ook pover. *2.5

avatar van lang pee

lang pee

Mary J. Blidge is een zeer goede zangeres, maar als ik een goede raad mag geven, blijf gewoon zingen!!! Zwak verhaaltje, zwak acteren, geen echte spanning, één van de vele horrorfilms die niet om aan te zien zijn. Kreeg ook van de kenners meestal slechte reviews, ik begrijp ze volledig....