Have a Good Trip: Adventures in Psychedelics (2020)

Documentaire

geregisseerd door Donick Cary
met Anthony Bourdain, Carrie Fisher en Nick Offerman

Have a Good Trip: Adventures in Psychedelics verkent de cultuur rondom psychedelische drugs. Dat gebeurt aan de hand van persoonlijke verhalen van onder andere beroemde acteurs, uitgebeeld door de acteurs zelf of met behulp van trippy animaties. Op een manier die (bijna) de werking van de drugs zelf moet benaderen.

avatar van Dudady
Leuke en herkenbare verhalen van verschillende mensen die psychedelische drugs hebben gebruikt. Toch blijft het naar mijn idee toch te braaf en voegt het weinig toe. Het is wel vermakelijk om er naar te kijken, maar ik had stiekem op wat meer wetenschappelijke informatie gehoopt. Daarbij vond ik de aflevering over psychedelische drugs veel interessanter in The Mind, Explained.

avatar van SmackItUp
Erg grappig dit!

avatar van Pecore
Een verzameling anekdotes en sketches over psychedelica. Gaat nergens echt de diepte in, blijft oppervlakkig. Maar bij vlagen wel ontzettend grappig en vermakelijk.