Tian Shu Qi Tan (1983)

Alternatieve titels: Secrets of the Heavenly Book | Legend of Sealed Book | Tales about the Heavenly Book | Book Which Came from the Sky | 天书奇谭

China
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Shuchen Wang en Yunda Qian
met de stemmen van Ke Bi, Jianhua Ding en Xiu Su

De oude diaken Yuangong opent een afgesloten heiligdom waarin een heilig boek wordt bewaard. Hij wil het boek openbaar maken voor de mensheid en schrijft de inhoud op een muur in een grot. Hiervoor wordt hij gestraft door de oppergod Jadekeizer. Om het heilige boek toch met de mensheid te delen, zal hij heel wat moeite moeten doen.