Paydirt (2020)

Alternatieve titel: Pay Dirt

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Christian Sesma
met Luke Goss, Val Kilmer en Mike Hatton

Na vijf jaar in de gevangenis wil een charismatische crimineel de buit claimen die hij destijds aan zijn neus zag voorbijgaan. Maar het geld ligt ergens in de woestijn begraven. Hij is echter niet de enige die zijn oog heeft laten vallen op de gigantische stapel geld. En dan is er ook nog sheriff Tucker die hem genadeloos op de hielen zit.

avatar van 606
Wat ziet Val Kilmer er uit zeg, hij gaat steeds meer op Micky Rourke lijken met zijn gezicht.

avatar van Q Jones
Hij is herstellende van keel kanker. Maar laatste goede film van hem vond ik the spartan. En in snowman had ie een aardige bijrol

trailer ziet er ( te) symplistisch uit..ik pas.

avatar van Grindhouse62
Matige actie in deze actiefilm. Simpel verhaaltje, slecht acteerwerk. Luke Goss heeft veel betere films gemaakt en Val Kilmer acteert zoals gewoonlijk op de auto piloot. Geen aanrader dit verhikel. Een 1.5

avatar van AniSter
Na 5 min. afgezet . En dat was al te lang. Wat een bagger.
Welke vrachtwagen heeft er trouwens over het gezicht van Val gereden?

avatar van Multimediaknaller
606 schreef:
Val strijd al jaren tegen keelkanker en dan zie je er wel eens anders uit dan mensen van je zijn gewend.

avatar van de grunt
Is dit dezelfde Val Kilmer als uit deze film

avatar van Gi-Force
Zo hé wat een waarderingsverschil tussen hier en imdb. Ben nu echt benieuwd.

avatar van The Brain
Als je het oeuvre van regiseur Christian Sesma bekijkt dan beloofd dat niet veel goeds. Voor deze film 'Paydirt' heeft hij zich blijkbaar laten inspireren door films van Guy Ritchie en de Coen brothers en nog wat anderen. Helaas blijft het een slap aftreksel van een sterk concept. Stuk voor stuk worden de personages aan je voorgesteld, hun namen met vette letters in beeld. In korte flahbacks krijg je even te zien met wie je te maken hebt. Daar blijft het dan eigenlijk ook bij want verder presteren deze personages niet veel. Heel veel actie valt er ook niet te beleven en de humor is net te geforceerd om leuk te zijn.
De film ziet er best gelikt uit en de afzonderlijke scenes zijn zeker niet slecht. Maar als er in de laatste scene het complete plot nog uitgelegd moet worden en dan niet eens in beelden maar letterlijk verteld dan is er toch iets serieus mis met de film.
O ja... Val Kilmer speelt ook mee en zijn dochter heeft een niet beduidende cameo. Val heeft wat te lijden gehad en is daardoor gek genoeg geknipt voor deze rol. Veel heeft zijn rol niet om handen.