• 8.668.088 stemmen

Met onder meer: Thomas Jane, Anne Heche en Jason Patric

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Hour of Lead

"How far would you go to find your daughter?"

Een man en een vrouw trekken met de camper naar een camping. Hun dochter raakt daar vermist. Ze doen aangifte van het verdwenen meisje bij de politie. Als de politie er niet in slaagt aanwijzingen te vinden, gaat het echtpaar zelf op onderzoek uit. Ze deinzen hierbij voor niets terug om hun dochter te vinden.

avatar van Silvy

Silvy

Bijzonder goede film met een eind wat je totaal niet hebt zien aankomen!

avatar van santaro

santaro

Superspannend, en redelijk onvoorspelbaar. Ik zat in het begin maar te denken wie nu wat heeft gedaan, dan komt de wending dat iedereen in één keer verdachte kan zijn hahaha. Ik heb zeer genoten van deze film iig

avatar van Jynxter

Jynxter

Zeer matig.

Aan de prachtige en wat onheilspellende locatie ligt het niet. En de cast zou toch ook garant moeten kunnen staan voor een boeiende film. Maar met het script vol wringende dialogen en onnatuurlijke handelingen weten ook ervaren acteurs als Jane en Heche niet te overtuigen. Daarbij kampt The Vanished grotendeels met een gebrek aan spanning en gebeuren er allerlei onsamenhangende dingen die nergens toe leiden. Natuurlijk horen gebeurtenissen die je als kijker niet kan plaatsen bij een mysterie/thriller als deze. Maar dan wel omdat het ergens naartoe opbouwt. Terwijl het nu gewoon een hoop nietszeggende losse flodders zijn. En dan heb ik eigenlijk het grootste manco nog niet eens benoemd: De uber-incapabele politie die alle mogelijke manschappen optrommelt om vervolgens lukraak enorme stukken bos af te zoeken, maar alle logische zoekplaatsen gewoon lekker links laat liggen. Al met al hangt de film zo aan elkaar van idiote ongeloofwaardigheden dat het simpelweg irritant wordt.

Erg jammer, want het basis idee is helemaal niet slecht. Ook wordt het naar het einde toe allemaal wel wat spannender (al is dat louter door antieke clichés als jumpscares en dom in je eentje gaan lopen speuren terwijl je weet dat je elk moment betrapt kan worden). Maar tegen die tijd waren de leidende karakters, hun acties, en eigenlijk alles er omheen al zo ongeloofwaardig dat het me allemaal niet zo veel meer kon schelen.

Hier zat echt veel meer in.

avatar van Dropout

Dropout

Vermakelijk zolang het duurt. Beetje jammer dat ik na 5 minuten al wel doorhad hoe de film zou gaan verlopen. dat Taylor alleen maar door de ouders word gezien en niemand anders. Dat was voor mij gelijk al aanleiding om te denken dat het meisje of; al dood was of dat de ouders er zelf achter zaten. Dat de film vervolgens iedereen verdacht probeert te maken, terwijl de ouders de ene na de andere "verdachte" vermoorden was een beetje te obvious. een beetje een simpele oplossing en erg voorspelbaar door de vele hintsEen soort van prisoners 0.5

avatar van Tetterovic

Tetterovic

Verrassende film met verrassend eind, zag dit niet aankomen. Knap staaltje script dat je zolang de clou kan verbergen. Van mij 3,5 *

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Ik had de film ook al gelijk door na de eerste 5 minuten

avatar van AniSter

AniSter

Prima filmpje ondanks dat het vrij snel duidelijk werd wat er werkelijk aan de hand was. Jammer van sommige dialogen, vooral in het begin, waarbij soms een teiltje nodig was. De setting was goed en de twee hoofdrolspelers vond ik het ook goed doen. Het einde mag je zelf verzinnen maar is vrij duidelijk.

avatar van flurk

flurk

teleurstellend naargelang te score, nee hier had ik meer van verwacht.

avatar van italklaas

italklaas

Het verhaal op zich was nog niet zo gek, alleen de uitvoering laat veel te wensen over...

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Voorspelbaar maar toch vermakelijk. Het sfeertje is wel oké, met af en toe wat spannende scènes, en de cast doet het ook niet slecht. Er wordt getracht de verdenkingen verschillende kanten op te sturen, maar uiteindelijk eindigt het toch zoals ik voorspeld had. Desalniettemin toch leuk.

avatar van Waku

Waku

Goed onderhoudende drama thriller. Misschien uiteindelijk meer drama. Het einde heb ik nooit zien aankomen en verraste mij zeker. 3.5*

avatar van filmkul

filmkul

Aardige thriller met wat drama elementen. Het verhaal zit best aardig in elkaar met een enigszins verrassende twist. De uitwerking is niet verkeerd. De film wordt goed opgebouwd en als kijker wordt Je er redelijk ingesleept. De film weet tot het einde te boeien. De ontknoping is aardig maar heeft geen wauw effect. De acteurs zetten goed werk neer. De sfeer en settings passen goed bij de film. Prima tussendoortje 3.0/3.5

avatar van Luudje10

Luudje10

Wij vonden het een spannende film met aardige complotwendingen. Sommige waren erg verrassend.

Goed uitgewerkt met een camper waar iedereen op jaloers zou zijn. Bus 15 was er niets bij .

Een aanrader

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Originele film in een niet origineel thema. Maar vooral de prachtige natuur maakt indruk.

avatar van dwid

dwid

Helemaal eens met jynxter, met als toevoeging dat het acteerwerk ook wel te wensen over liet, naar mijn bescheiden mening...

Jynxter schreef:

Zeer matig.

Hier zat echt veel meer in.

avatar van PCTERN

PCTERN

Minimalistische low budget film die desondanks de aandacht tot einde vast houdt met een toch wel originele verhaallijn. Maar wat teleurstelt in de finale. Dit soort eindes worden wat afgezaagd.

avatar van mrkos

mrkos

Wauw dat einde had ik wel aan gedacht, maar nog niet definitief mijn vinger op gelegd. Naarmate de film voort borduurt, zie je wel signalen. Vooral van de vader, die gewoon totaal niet bezig is met zijn dochtertje terug te vinden, maar liever wil vrijen met zijn vrouw. Sommige acties van de politie en de hoofdpersonen zijn gewoon belachelijk. Bijvoorbeeld, waarom laat de politie geen foto zien van de crimineel die los rondloopt? En zo zijn er nog wel meer kleine dingetjes. Deze film vond ik tot het einde toe spannend en daarom gewoon een mooie voldoende. 3.0

avatar van schumacher

schumacher

Goeie film ik heb ervan genoten, bleef me de hele tijd boeien.

Alleen lezen als je de film hebt gezien:
Ik vond het ook raar dat diene man niet zo in zat met zijn dochter maar die had er net voor dat koppel zien rampetampen dus zo abnormaal was het niet haha, op basis van dat dacht ik mss heeft hem er iets mee te maken al kon het nog steeds een andere zijn geweest maar wat ik niet had verwacht is dat ze beide zo zot als een achterdeur zijn, alhoewel ik ook bij haar haar rare dingens zag doen, psychopatisch gedrag de manier hoe ze het speelde met die reep snoep enz.... niettemin was ik toch wel verrast vh einde

avatar van K. V.

K. V.

Deze thriller meegebracht en het was niet mis. Je bleef toch wel geboeid kijken hoe het verhaal zou evolueren. Toch wel een goed einde. De cast deed het ook prima.

Verder nog een nieuw woord geleerd "wieberen". Blijkbaar zijn het Amsterdammers die de films ondertitelen.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Ik weet niet wat ik hier nou van moet vinden, vond het een goede film en spannend en hoopte op een goed einde, maar ben nog steeds in de war wie het nou gedaan had en na het lezen van de spoilers hier begin ik het pas een beetje door te krijgen wat er met het meisje gebeurd is...

Je verdenkt eigenlijk iedereen wie deze 2 ouders tegen komen en dan ook nog de onthulling van de eigenaar van de camping dacht ik dat het afgelopen was, maar nog steeds ben je in verwarring wie het nou gedaan kan hebben, na het einde zat ik dus met een hoop vragen, maar het is mij dus wel een beetje duidelijk wat er heeft afgespeeld, maar dan moet je wel heel goed nadenken want ik had het niet door!~

Ik hou hier persoonlijk niet zo van, had op een ander einde gehoopt.

avatar van blurp194

blurp194

Wat een trieste troep.

Leuk om Jason Patric nog eens te zien, al is er van zijn vroegere uitstraling niet zo veel meer over. En daarmee is alles al wel gezegd dan, want de rest is droefenis. Heche en Jane weten er ook niets van te maken. Slordige en lelijke beelden, triest lelijke jumpscares, een verhaal dat aan alle kanten rammelt en een gezochte kunstgreep nodig heeft om het voorspelbare einde te verklaren. Zonde van mijn tijd.

avatar van hannes64

hannes64

Goeie film, over de vermissing van een klein meisje.

Maar, 1 tip....zie de trailer niet...............Wat Patric op `t eind van de trailer zegt verraad de hele film.

En `t heeft al langzaamaan een zeer goed eind.

Ik zou en wel aanbevelen, en zie door de hoge bomen (de waardering) het bos maar gewoon, want de film is `t waard om 1 keer te zien. Toch 3 sterren.

Is toch voldoende?

avatar van AC1

AC1

Entertaining. Had een Coen brothers film kunnen zijn. Jammer dat het eindigde met een 'twist'. 6/10

Theunissen

Deze ontvoeringsthriller was gisteren te zien op "Film1" en gezien de cast (met o.a. Thomas Jane en Anne Heche) trok de film mijn aandacht.

Wat een leuke campervakantie aan een idyllisch meertje moest worden, ontaardt in een nachtmerrie wanneer het dochtertje van Paul (Thomas Jane) en Wendy (Anne Heche) plots spoorloos verdwijnt. Hoewel de lokale sheriff (Jason Patric) zijn best doet, kan hij geen spoor van het meisje vinden. Paul en Wendy vermoeden kwade opzet en nemen het recht in eigen hand. Met alle gevolgen van dien.

Films over verdwijningen zijn altijd bijzonder spannend om naar te kijken en dat is met "The Vanished" niet anders. De film weet te vermaken en gaat in een aangenaam tempo vooruit en weet ook steeds het mysterieuze te bewaren, maar de weg naar het einde zit wel vol clichés en voorspelbare wendingen. Het probleem met de plot is dat het elk nevenpersonage wil afschilderen als een potentiële dader en op een gegeven moment voelt het was geforceerd aan.

Wendy en Paul leggen de schuld bij henzelf, elkaar en alle anderen en zo krijg je een soort paniekerige klopjacht, die hen van de ene onwaarschijnlijke actie naar de andere brengt. Ook voelt het soms aan alsof Paul en Wendy helemaal geen zorgzame ouders zijn en zelfs niet meer bezorgd zijn over de verdwijning van hun dochter. Dat is zeker vreemd, al wordt alles in de loop van de uiteindelijke finale wel een heel stuk duidelijker.

Op het vlak van de personages is de film van regisseur Peter Facinelli niet helemaal foutloos. Op het eerste gezicht zijn Paul en Wendy immers wel goed uitgewerkte personages, maar naarmate het verhaal vordert moet je je mening enigszins bijstellen. Je krijgt immers weinig achtergrond van het koppel mee en dat is jammer. Dat zorgt er dan ook voor dat het acteerwerk van Thomas Jane en Anne Heche niet altijd indruk kan maken, al doen de twee absoluut hun uiterste best. Het beste acteerwerk komt misschien wel van Jason Patric, die vol overgave de rol van de onfortuinlijke Sherrif Baker voor zijn rekening neemt. Tot slot zie je ook Alex Haydon, Aleksei Archer en Peter Facinelli zelf in degelijke rollen de revue passeren en Aleksei Archer mocht er zeker ook wezen (zeker als ze op een gegeven moment uit een bad aan het meer stapt).

"The Vanished" is een kleine Amerikaanse titel die wellicht totaal ongemerkt aan je voorbij zal gaan. Dat betekent evenwel niet dat de film helemaal niet de moeite waard is. Integendeel juist, want de film heeft heel wat in zich om je tot op het einde geboeid naar het scherm te laten staren. De rode draad van de film is boeiend, maar door zijn ietwat ongeloofwaardige subplots komt niet alles even sterk over. Ook de personages zijn niet altijd even goed uitgewerkt. Gelukkig zorgen Thomas Jane en Anne Heche voor degelijk acteerwerk, al stoten zij op de limieten van hun personages.

avatar van voskat

voskat

Schrijver/regisseur/producer/acteur Facinelli is een apart figuur, afgaand op deze thriller die onbedoeld hilarisch is door de nonstop onbegrijpelijke reacties van alle personages.

En apart genoeg is het einde dan juist weer mooi en goed uitgewerkt, wat een beetje zorgt voor een whiplash effect.

Maar... juist daarom is hij zo vermakelijk. Erg veel cult-potentieel!

avatar van cor1946

cor1946

Duurt veel te lang, verder een aardige film en niet spannend.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Prima film die mischien wel net ietsje te lang duurt. Wel constant boeiend en een verrassend eind.