Fukushima 50 (2020)

Alternatieve titels: Fukushima | フクシマフィフティ

Japan

geregisseerd door Setsurô Wakamatsu
met Kôichi Satô, Ken Watanabe en Hidetaka Yoshioka

In 2011 veroorzaakt een zware aardbeving in de Stille Oceaan een tsunami aan de kust van Japan. Dit heeft een verwoestende werking op Fukushima en de omgeving. In de kerncentrale Fukushima 1 riskeren een manager en zijn werknemers hun levens om een ramp te voorkomen, wanneer ze ontdekken dat er radioactief materiaal weglekt uit de reactorkern.

avatar van Phantasm
Redelijk drama dat voor een keertje is te doen.

avatar van mjk87
Matig als drama en als rampenfilm. De film zit er direct in en na de ramp (met wat slechte cgi) komen we pas bij de personages terecht. En dat is duidelijk wel te laat. Ook al zijn de momenten in de centrale wel oké, al die personen konden me simpelweg weinig boeien en de film steunt toch vooral daarop. Twee uur is ook te lang hiervoor aangezien er geen enkele aanloop is. 2,0*.

avatar van Elchapo
Wat een schreeuwers zijn die Japanners toch,normaal praten is er niet bij.De film gaat nog wél ook al is het acteerwerk niet echt sterk.3 stars.