ad
  • 8.149.304 stemmen

banner

The Mitchells vs. the Machines (2021)

Animatie / Avontuur | 110 minuten

Met onder meer: Maya Rudolph, Danny McBride en Abbi Jacobson

Releasedatum: 14 oktober 2020

• Netflix Bekijk via Netflix

Over The Mitchells vs. the Machines

"Saving the world can be a trip."

Katie Mitchell droomt van een carrière in de filmwereld en kan haar geluk niet op wanneer ze aangenomen wordt op de filmacademie. Haar vader Rick vindt dit echter de ultieme kans om Katie samen met het hele gezin naar de school te brengen. Hierdoor vergezellen ook moeder Linda, Katie's broertje Aaron en hond Monchi vader en dochter. Hun reis wordt verstoord wanneer alle technische apparaten wereldwijd uitvallen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Katie Mitchell / Dog Cop (stem)

Rick Mitchell (stem)

Linda Mitchell (stem)

Aaron Mitchell / Furbies / Talking Dog / Wifi Enthusiast (stem)

Mark Bowman (stem)

Deborahbot 5000 (stem)

Eric / PAL Max Robots (stem)

Hailey Posey (stem)

Jim Posey (stem)

Vanaf 7 oktober in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van moviefreak 13

moviefreak 13

Zalige film. Dankzij de mix van 2d en 3d animatie ziet de film er visueel uniek uit. De humor is razendsnel wat dit tot één van de grappigste animatiefilms maakt die ik de laatste paar jaren gezien heb. Niet elke grap slaat raak maar de grapdichtheid ligt zo hoog dat dit vaak rap vergeten wordt. De emotionele kern werkt verrassend goed. Voornamelijk door de band tussen vader en dochter. De boodschap is trouwens niet enkel dat technologie slecht is. Er wordt zowel kritiek gegeven op de technologie bedrijven als de old school levensstijl van de vader. De cast doet het ook grotendeels erg goed alhoewel de kleine broer van het gezin nogal duidelijk gespeeld wordt door een volwassene. Sony animation zou tot grote verbazing van de kijkers van de emoji film nog eens een concurrent kunnen worden voor pixar. Ze hebben een film gemaakt die vol zit met actie en emotie, maar vooral heel erg grappig is. Echt een perfecte film om met het hele gezin te kijken.

4.5 sterren

scorsese

Goeie film waarin een tienermeisje niet kan wachten haar familie te verlaten en te starten op de filmacademie. Een vermakelijke, kleurrijke animatiefilm met een vlot tempo. Een leuk verhaaltje en ook de dynamiek binnen het gezin is prima neergezet. Genoeg actie, leuke humor en ook een fijne soundtrack (met een aantal knipogen naar andere films).

avatar van Shinobi

Shinobi

"Movies were always there for me."

Bij het zien van de eerste trailer keek ik er al naar uit om deze film in de bios te zien, maar dat is helaas door de huidige situatie niet meer van toepassing.

De familie Mitchell is nou niet echt een normaal gezin te noemen. Zodra dochter Katie wordt aangenomen voor de filmschool besluiten ze om de banden eens aan te halen middels het maken van een road trip. Nietsvermoedend komen ze terecht in een technologische apocalyps waarin robots de wereld overnemen.

Qua stijl doet 'The Mitchells vs. the Machines' mij erg denken aan het geslaagde 'Into the Spider-Verse'. Ook deze film schotelt jou als kijker in een rap tempo een hoop visuele hoogstandjes voor. Daarbij zijn de gevatte grappen over het gebruik van technologie mooi meegenomen. Het komt allemaal lekker fris over.

Op den duur merk je wel dat de hyperactiviteit iets te veel van het goede is; al die memes en dergelijke worden hinderlijk. Hiervoor wordt er af en toe wel wat gas teruggenomen door wat meer in te gaan op het familiegebeuren. Echter ligt laatstgenoemde er soms te dik bovenop.

Al met al een vermakelijke animatiefilm voor het hele gezin.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van Macmanus

Macmanus

Amerikaans.

Waar de meest US animaties gewoon Pixar klonen zijn, lijkt deze film op het eerste gezicht iets eigens te willen zijn. Dat komt vooral door de wat lossere tekenstijl, die mij ook wat deed neigen naar de Spider-Verse film. Het is ook de stijl die je even hoop doet geven op iets echt anders. Helaas komen al snel bekende tropes om de hoek kijken. Vader die totale digibeet is, dochter die zich niet begrepen voelt omdat ze youtube filmpjes maakt. Vanaf de eerste 15 minuten kun je elke character-arc wel uittekenen. Die moeder op het einde moet dan ook weer zo luidruchtig woman-power-chick worden. Ik weet het er niet mee. Men vreet het op gezien de internet cijfers. Dus waarschijnlijk is een grote mensen hand ook al snel gevuld.

Het kijkt wel weg, maar gezien de stijl is het zo jammer dat het scenario en de personages zo 13 in een dozijn zijn.

3 sterren.

avatar van james_cameron

james_cameron

Drukke, luidruchtige, nerveus gemonteerde animatiefilm met een weinig subtiele moralistische boodschap en klef sentiment. Geen Pixar-productie derhalve. Het ziet er allemaal fraai geanimeerd uit en de stemmencast is redelijk, maar de personages zijn aan de vlakke kant en qua plot valt er bijzonder weinig te beleven, op een paar leuke grappen na. Duidelijk een geval van stijl boven inhoud, al valt die stijl hier ook best wel tegen.

avatar van DonR4mon

DonR4mon

Kun je deze film het beste in het Engels kijken, of is die in het Nederlands net zo grappig?

avatar van hydex

hydex

Erg leuke film. Gek genoeg sprak de trailer mij niet zo aan. Denk dat het kwam door de 2D special effects. Dacht dat het te kinderachtig zou zijn. Het is natuurlijk een familiefilm en zeker geschikt voor kinderen. Maar ik heb enkele keren dubbel gelegen van het lachen. Leuke humor. Het verhaal is wat dunnetjes. Maar ik geef toch 4 sterren voor originaliteit. Want ik heb de manier waarop dit in beeld wordt gebracht niet eerder gezien. de humor, de herkenbare dochter en zoon relatie en de hoge snelheid van de tekenfilm maken het een aangename verrassing. Leuk om te kijken. Misschien is 4 sterren wat te hoog. Want het haalt de kwaliteit van soul of andere Pixars films niet.. maar daar moet je het ook niet mee willen vergelijken. Mm toch maar 3,5 sterren gegeven.

avatar van devidia

devidia

Ik was niet echt fan van de animatiestijl. Het was ook heel vaak veel te hectisch en chaotisch in een poging om hip te lijken, maar ik kreeg er eerder hoofdpijn van en het ging ook vaak veel te snel om de creativiteit er soms van te merken.

Desalniettemin was het bij momenten best wel geestig en was het hier en daar wel origineel en spitsvondig.

Een 2.5 met een volwassen oog. Met een kinderoog was dit waarschijnlijk ietsje meer.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een leuke animatie die qua verhaal niet veel bijzonder doet en nog altijd mikt op een jong publiek, maar het spervuur aan grappen ligt hoog genoeg. Dat in combinatie met de mix tussen 3D en 2D animatie, zorgt voor een film die beter is dan je zou verwachten. De makers doen alvast meer dan met de computer een animatie uit de band te laten rollen, je merkt het enthousiasme achter de schermen en het idee om er toch wat creatiever mee om te gaan. Achter de vele grappen en mooie beelden, ziet dan wel een standaard verhaaltje. Maar verder is het wel een aanrader.

avatar van bjerik76

bjerik76

Drukke film, maar daar werd je voor de film al voor gewaarschuwd.

Zeker leuke ( en herkenbare) stukjes zitten er in voor zowel jong als oud.

Ook leuke afsluiter met al die foto's van de medewerkers van deze film.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Hoogst vermakelijke animatiefilm met af en toe een duister randje. Ik was even bang voor diversiteitsgedram, maar dat bleef gelukkig beperkt.

De animatie is heel aardig, zeker de combinatie 2D/3D. De flauwe grappen, duidelijk bedoelt voor jonge kijkers, werken redelijk; zo heb ik hardop zitten lachen toen de hond een vlieg doorslikte.

De boodschap moge ook duidelijk zijn. Een aanval van Sony op Google en Facebook? Dikke prima!

avatar van Baggerman

Baggerman

De verrassing van de maand! Ik moet toch bekennen dat ik deze film met zeer veel plezier bekeken heb. Vooral vanwege de lol die de film uitstraalt, de vele soms flauwe grapjes die bij mij zeker vaak werkten en de soms ook best fraaie animatie. En inderdaad: de afsluiter met familiefoto's vond ook ik passend bij de film en gewoon leuk!

Jammer van het toch wat dunne verhaaltje en van het soms toch wat morele en sentimentele gedram. Maar uiteindelijk wel een aanrader voor een leuk avondje plezier.

avatar van Karst

Karst

Matig. Ziet er goed uit, karakters zijn ook geinig. Maar de drakerige moraal, de te lange speelduur en volkomen stupiditeit halen voor mij redelijk wat lol uit de film.

avatar van Sylvia@vliss

[email protected]

moviefreak 13 schreef:

4.5 sterren

inderdaad

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Wat een te gekke animatie film. Super leuk verhaal en ik kon er nog mee lachen ook. Dit is de beste animatie die ik de laatste tijd gezien heb. En met nog een kern van waarheid dat wanneer je WiFi wegneemt dan breekt er paniek uit

Iets staat me tegen om dit te gaan kijken.

Het lijkt op een allegaartje met leentjebuur uit Pixar-animaties en Disney films.

Of heeft het nog wel genoeg eigens?

avatar van Timk

Timk

mcdaktari schreef:

Sluit ik me bij aan, gewoon 2uur lang genoten van deze heerlijke flauwekul. 4*

avatar van Fryce

Fryce

• 1904 stemmen

Zelden zo kunnen genieten van een film in dit genre!

avatar van amenmalek

amenmalek

It doesn't matter if you're different - Fijne rolprent. Bijzondere manier van animeren. Beetje clichématig verhaal, maar de waarde 'familie' wordt op een fraaie manier centraal gesteld. De hond steelt de show. Katie is schattig, pa en ma doen het aardig en Aaron, tja, grappig ventje wel. De serieuze thema's springen er ook uit en de boodschap (rode draad) door de hele film is duidelijk: besteed eens aandacht aan elkaar i.p.v. altijd maar op en achter die schermen te zitten.

Prima te pruimen filmpje.