The Lovebirds (2020)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Michael Showalter
met Kumail Nanjiani, Issa Rae en Anna Camp

Jibran en Leilani staan op het punt een einde aan hun relatie te maken. Op weg naar een etentje bij vrienden raken ze onbedoeld betrokken bij een bizar moordmysterie. Gaandeweg proberen ze hun namen te zuiveren en de zaak op te lossen, terwijl ze erachter moeten zien te komen hoe ze hun relatie en avond gaan redden.

Vanaf 30 april in de bioscoop (Paramount Pictures, via Universal)
UPDATE: bioscooprelease is komen te vervallen!

avatar van Nick Theunis
Aardige trailer, met die referentie naar 'Eyes Wide Shut' als uitschieter.

avatar van joeychim_
De film wordt naar alle waarschijnlijk op Netflix uitgebracht. Bron: Kijkwijzer classificatie van The Lovebirds - kijkwijzer.nl

joeychim_ schreef:

Ja dat klopt, dat is nu bevestigd: ‘The Lovebirds’ Finds a Home at Netflix | IndieWire

avatar van Jusstinb
Netflix kijkt hier blijkbaar erg naar uit, ze noemden de film in hun recente kwartaalpresentatie:

Een verassend leuke film. Voorspelbaar maar komische.

Redelijke film waarin een ruziënd koppel verwikkeld raakt in een mysterie. Niet bepaald de meest originele opzet waarbij het verloop ook vrij voorspelbaar is. Maar de film bevat wel een aantal vermakelijke ontwikkelingen en de humor (alhoewel soms flauw) is best te pruimen. Het helpt ook wel dat Kumail Nanjiani en Issa Rae het samen leuk weten te brengen. Een nipte 3.0 sterren.

Leuk vermaak.

Een comedy met een zwart randje, toch een leuke niche met jammer genoeg niet zo héél veel films die het aandurven. Nu is deze verder ook wel één van de bravere, maar ik weet het toch altijd wel te waarderen, zelfs al is het niet erg scherp of origineel.

Het helpt ook wel dat de chemie tussen Nanjiani en Rae lekker loopt. Een fijn duo dat deze film met gemak draagt. Ook een aantal solide jokes en een paar lollige parodietjes, die niet al té expliciet zijn. Maar de Eyes Wide Shut sectie en het Cape Fear-achtige einde lijken mij toch duidelijke knipogen.

Groots of erg memorabel is de film niet, wel erg makkelijk en vlot vermaak dat niet al te lang aansleept. 90 minuutjes is ook genoeg voor deze film. Binnenkort The Big Sick dan toch maar eens een kans geven, al twijfel ik daar toch een beetje aan de speelduur. Maar Showalter heeft in ieder geval wel wat krediet opgebouwd.

Vreselijk niet leuke komedie. Melig en met stereotypes gevuld. 1.5*

avatar van jippie2010
Ai, onoriginele geforceerde rommel. Nergens overtuigend en bij momenten tenenkrommend. Geen moment van genoten.
Tegen het einde trekt het geheel een beetje bij maar dan is het kwaad al geschied. *2.0

avatar van Grindhouse62
Een aardig komisch luchtig niemendalletje, die best wel lekker weg kijkt. Kumail Nanjiani en Issa Rae zijn aardig aan elkaar gewaagd en levert een aantal komische situaties op. Ik heb mij vanmiddag best vermaakt met deze film. Een 3.0

avatar van mjk87
Ik vind Nanjiani een beetje vervelende komiek, iets te veel op de humor zittend en daardoor niet geloofwaardig maar eerder irritant. Ook al is zijn rol in dezen soms wel oké en de chemie met Rae is er ook wel. Als de film zelf ontwikkelt richting het einde worden zowel zijn invulling als de film beter. Dat stuk met die sekte is best geinig en een enkele grap is ook wel geslaagd, maar als geheel net niet voldoende. 2,5*.

avatar van rep_robert
Nanjiani en Showalter komen opnieuw samen in een leuke komedie. The lovebirds is niet zo goed als the Big Sick, daarvoor is het plot te eenvoudig en is de film compleet afhankelijk van hoe Nanjiani en Rae hun rol vervullen. Dat doen ze naar behoren. Het onderlinge gekibbel is fijn en hun knulligheid is erg geloofwaardig. Er zit her en der een enkele leuke scène, zoals de Eyes Wide Shut achtige seksorganisatie, maar verder is de film puur kijkbaar door de twee in de hoofdrol.

Ik moest toch wel vaak lachen om deze slapstickachtige komedie met een bizar verhaal over een stelletje, dat in doldwaze omstandigheden de nodige stekeligheden blijft uitwisselen in de vorm van scherpe oneliners. Wat timing betreft zijn Issa Rae en haar tegenspeler Kumail Nanjiani een ontdekking voor mij. Geen topcinema, maar best leuk voor een keer.

avatar van notoirefilmhater
Review: wat een schijtfilm

Vermakelijke en grappige film.