ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Elliot Weaver en Zander Weaver

Met onder meer: Tom England, Joshua Ford en Arjun Singh Panam

Over Cosmos

"Only they will hear. Only they will believe."

Drie astronomen zitten opeengepakt in een auto die is afgeladen met wetenschappelijke apparatuur om de ruimte te observeren. Als één van hen een eigenaardig signaal opvangt, stuurt hij als antwoord een radiosignaal terug. Kort daarna ontvangt hij hetzelfde eigenaardige geluid nog eens. Het geluid lijkt een intelligente oorsprong te hebben. De drie zijn in eerste instantie sceptisch maar verliezen langzamerhand hun ongeloof.

imageimageimageimage

avatar van 606

Pfff langdradig en saai, alles in de auto en soms beetje er buiten....

avatar van AniSter

AniSter

Film over iets dat zomaar zou kunnen gebeuren. De eerste helft van de film is iets te langdradig maar wordt gebruikt om de onderlinge relatie van de drie mannen in beeld te brengen. Pas in de tweede helft wordt het interessant en ontstaat er toch een bepaalde spanning. Het einde was 'af' ondanks dat het voorspelbaar was. Best wel genoten van deze film, mede omdat ik voorkennis had van de Areciboboodschap:

Areciboboodschap - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van schumacher

schumacher

Jezus, wat slecht en saaaaiiiii.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

AniSter schreef:

Areciboboodschap - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Persoonlijk heb ik mij goed vermaakt met deze film. Er wordt in de eerste helft goed op achtergronden en verhoudingen tussen de drie mannen ingegaan, er is een goede interactie tussen de vrienden en daar houd ik wel van. Zo is het werkelijke leven toch ook in contacten met anderen? Helaas moest ik de film in twee delen zien omdat mijn vriendin deze wel interessant vond maar het 2e uur eigenlijk niet meer wilde zien, dus werd er een andere opgezet.

Net als "AniSter" heb ik genoten van de film maar mensen die liever meer reuring zien, zou ik een actiefilm aanbevelen.

Er wordt idd veel in gesproken zonder actie. Je behoeft niet al te veel af te weten van astronomie maar enige kennis is niet overbodig. Van de Areciboboodschap (het woord) had ik geen voorkennis.

Een ruime 7!

avatar van pamela200

pamela200

De flimtekst schept verwachting. Een signaal uit de ruimte en we gaan even kijken waar het vandaan komt. Hoeveel films zijn daar al niet van gemaakt? Toch doet dit product het aanemelijk aan. Die Areciboboodschap, die in Puerto Rico in 1974 werd verstuurd, wordt pas over 25.000 lichtjaar bezorgt in het Herculesbolhoopcluster. Tja daar kunnen we niet op wachten dus moet er een oplossing voor komen. In het begin is de film behoorlijk saai. Pas na 1 uur werd het interresant en houdt de aandacht vast. De nodige spanning wordt veroorzaakt door een bijna lege computerbatterij en een race tegen de klok op de autoweg. De bemanning van "wegmisbruikers" kan maar beter niet kijken naar deze film. Goede passende muziek. Uitstekend gespeeld. 1 auto en 4 acteurs op hoofdzakelijk 1 locatie in het bos midden in de nacht. Lekker goedkoop maar wel de moeite waard. 3 points.☺

Zo zie je maar dat je geen groot budget moet hebben om een zeer onderhoudende film te maken , zeer geslaagd een dikke zeven dus 3.5*

avatar van eempag

eempag