• 8.985.880 stemmen

Genre: Thriller / Drama

Ontwikkeld door: Marnie Dickens

Met: Julia Ormond, Ben Barnes en Jemima Rooper

Datum van release: dinsdag 12 november 2019

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Gold Digger

Nadat de 60-jarige Julia haar hele leven voor haar gezin heeft gezorgd, maakt ze tijd voor haar eigen leven. Ze begint een relatie met de 33-jarige Benjamin. Julia beseft dat ze verliefd is geworden op Benjamin. Maar is hij wel degene die hij zegt dat hij is?

1. 1. Her Boy

12 november 2019 (56 minuten)

Julia is net gescheiden van haar man, nadat hij was vreemdgegaan. Op haar 60e verjaardag laten haar drie kinderen het afweten, dus gaat ze in haar eentje naar het British Museum. Daar ontmoet ze Benjamin, een man van 33. Er bloeit al snel een romance op, maar haar kinderen zijn ronduit wantrouwig. Ze vermoeden dat Benjamin op haar geld uit is.

2. 2. Her Daughter

19 november 2019 (56 minuten)

Julia is nu echt verliefd op Benjamin, maar haar kinderen zijn daar helemaal niet blij mee. Patrick en Della proberen uit te zoeken wie Benjamin eigenlijk is, en daarin gaan ze vrij ver. Della wil haar moeder niet te snel afvallen, omdat ze zelf ook de nodige problemen heeft. Haar ex Emily blijkt terug te zijn in de stad, en ze zijn elkaar duidelijk nog niet vergeten.

3. 3. Her Rival

26 november 2019 (55 minuten)

Patrick en Della laten Julia foto's zien van Benjamin met een andere vrouw. Julia reageert geschokt, maar wellicht heeft Benjamin wel een goede verklaring. Haar ex-man Ted maakt zich ook steeds kwader over de relatie tussen Julia en Benjamin, en zijn nieuwe vrouw Marsha is bang dat hij gewoon jaloers is. Hoezeer iedereen ook tegen ze is, uiteindelijk komen Julia en Benjamin elkaar nog nader.

4. 4. Her Husband

3 december 2019 (58 minuten)

Julia vertelt met kerst aan haar kinderen, kleinkinderen en Ted dat ze gaat trouwen met Benjamin, wat de nodige opschudding veroorzaakt. Ted vraagt prompt Marsha ook ten huwelijk, maar die is daar niet van gediend. Patrick geeft zijn moeder een formulier voor huwelijkse voorwaarden. In eerste instantie is ze woest, maar later gaat ze toch twijfelen.

5. 5. Her Baby

10 december 2019 (59 minuten)

Er duikt ineens iemand op die zegt dat hij Benjamins halfbroer is, ook al beweerde Benjamin dat hij enig kind was. Julia twijfelt steeds meer of ze hem wel kan vertrouwen. Ze gaat op onderzoek uit, maar daar zou ze weleens spijt van kunnen krijgen. Zelf heeft ze ook de nodige geheimen en Patrick dringt erop aan om open kaart te spelen naar Leo, hoe pijnlijk dat ook is.

6. 6. Her Love

17 december 2019 (57 minuten)

Julia is zich rot geschrokken van Benjamins geheim. Op de dag van de bruiloft spreekt ze met Ted af om hem te vragen of gewelddadige mannen ooit echt veranderen, en zijn reactie spreekt boekdelen. Benjamin doet zijn uiterste best om uit te leggen wat er destijds echt is gebeurd. Als ze allebei open en eerlijk zijn over hun duistere verleden en hun geheimen, heeft hun relatie misschien nog wel een kans.

avatar van AniSter

AniSter

• 1970 berichten

Wát een verhaal over 'one happy family'! De spanning blijft aanwezig van het eerste tot het laatste deel. Goed opgezet, bijv. de titels van de afzonderlijke delen met bijbehorende inhoud. Het knappe is dat het echt heel lang alle kanten op kan gaan waardoor het geheel blijft boeien, maar wat tevens een klein nadeel is omdat het geduld op de proef wordt gesteld; wanneer komt de waarheid nu eindelijk eens aan het licht? Prima serie, goed gespeeld, typisch muziekje erbij en nooit geweten dat er een Engelse versie van '99 Luftballons' bestond. En leuk dat Julia en Ben dezelfde namen in de serie hebben.

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

Blijkt voor mij matige serie te zijn: die Benjamin met grote problemen, zie je vanaf deel 1 al aankomen...

Julia Ormond heeft een prachtige manier van acteren, veel onderhuidse spanning verbeeld en ook mooi: haar rimpels en gezicht worden van heel dichtbij gefilmd, ook vrouwen op leeftijd zijn dus ook beeldschoon, dat blijkt maar weer,

want ook zij nadert de zestig (56).

Ex-echtgenoot is een griezel, je weet nooit of hij een klap uitdeelt of iets hatelijks gaat zeggen, dominant type.

Karakter van Julia Ormond is te volgzaam naar mijn smaak, laat veel over haar kant gaan, ouderwets!

Of zij als moeder "zo druk bezig was met haar kinderen" betwijfel ik sterk: haar kinderen zijn al járen volwassen en zelfstandig, op een na, dus deze beschrijving klopt niet. Wel erg Brits en upperclass, prettig tijdverdrijf om te zien, hier en daar.

Te weinig van gezien voor een eerlijk oordeel, maar er lijkt wel weer enorm veel bijgehaald te worden.

Krijg van wat ik gezien heb, niet veel zin om dit nog es in zijn geheel te checken, hooguit wél vanwege Julia.

avatar van jester

jester

Mooie mini-serie. De opzet waar per aflevering een ander personage centraal staat werkt goed, de spanning wordt mooi opgebouwd en in de laatste aflevering bevredigend afgesloten. Als je moeite hebt te stoppen na een aflevering mag dat als een goed teken beschouwd worden, en daar was zeker sprake van na aflevering 4 en 5.

avatar van Suitehome

Suitehome

Julia Ormond (bouwjaar 1965) speelt in Gold Digger Julia, een puissant rijke, aantrekkelijke en flierefluitende vrouw van 60. Welvarend, knap en lief zijn zaken waar begin dertiger Ben (Ben Barnes) voor valt. Is hier sprake van bedrog of is hier sprake van liefde, en is Ben gewoon een Old Digger? Genoeg voor 6 afleveringen familiedrama en oplopende emoties. Het verhaal voelt geforceerd, misschien niet per sé ongeloofwaardig, maar het wringt wel een beetje; als uit een hoge hoed borrelen de geheimen in rap tempo naar de oppervlakte. Net op het moment dat wij kijken! Daar komt bij dat zowel de hoofdpersonen als de overige familieleden, je behoorlijk op afstand weten te houden. Er ontstaat weinig compassie bij de kijker. Het middendeel van de serie kijkt gelukkig prettig weg. En graafschap Devon in Zuid-Engeland is uitnodigend in beeld gebracht. Een mixed bag.

avatar van frans123

frans123

Tegenvallende serie , waarin ( enge) mensen beter afstand van elkaar kunnen houden. Iedereen loopt bij iedereen naar binnen , iedereen bemoeit zich met iedereen ,waarop vaak ruzie volgt of misverstanden en het gaat maar door., 6 afleveringen lang. Onnodige sidelines met lesbo dochter bv.

Mager en daardoor oninteressant verhaal. Met 150 km per uur door heen gezapt.

Als je hem niet gezien hebt heb je niks gemist.