The SpongeBob Movie: Sponge on the Run (2020)

Alternatieve titel: Spongebob Schiet te Hulp

Verenigde Staten / Zuid-Korea
Animatie / Komedie

geregisseerd door Tim Hill
met de stemmen van Tom Kenny, Awkwafina en Clancy Brown

We zien hoe SpongeBob tijdens een zomerkamp kennismaakt met de rest van Bikinibroek. Nadat SpongeBobs huisdier, de slak Gerrit, ontvoerd wordt gaat hij samen met Patrick op een groots avontuur naar de verloren stad Atlantis om Gerrit te redden. Terwijl ze langs de geneugten en gevaren van deze gevaarlijke reddingsmissie navigeren, bewijzen SpongeBob en zijn vrienden dat er niets sterker is dan de kracht van vriendschap.

• Vanaf 27 mei 2020 in de bioscoop

Vanaf 27 mei 2020 in de bioscoop (Universal)

avatar van moviefreak 13
Als Spongebob fan had ik mijn twijfels over de overgang van 2D naar 3D animatie maar persoonlijk vind ik de animatie er fantastisch uitzien. De humor lijkt voor mij veel op de eerste drie seizoenen. Vooral de cameo van Keanu Reeves. Dit ziet er erg leuk uit en ik ga deze zeker zien als hij uitkomt.

avatar van MickM
Dit ziet er aan de trailer te zien, echt verrassend leuk uit.

avatar van Ajax&Litmanen1
Heb liever dat ze een vervolg maken op de eerste film uit 2004, gewoon in tekenfilmstijl. Die film was echt leuk.