• 8.518.146 stemmen

Met onder meer: Moa Gammel, Madeleine Martin en Trine Wiggen

Oorspronkelijke taal: Zweeds

Plot Breaking Surface

"There is only you"

Een paar dagen na Kerstmis nemen de halfzussen Ida en Tuva een winterse duik. Tegen het einde van de duik komt Tuva door een rotsverschuiving onder water vast te zitten. Terwijl Ida boven water komt, ontdekt ze dat de rotsverschuiving hun apparatuur, telefoons en autosleutels heeft begraven. Ze zijn volledig afgesloten van de rest van de wereld en er is geen uitzicht op redding.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

stinissen (crew films & series)

Ben gek op dit soort films en deze was erg spannend.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Vond je Gravity (2013) met Sandra Bullock spannend dan is dit een aanrader. Vond je die film destijds tenenkrommend dan moet je voor iets anders kiezen.

avatar van Drifter

Drifter

Film zit goed in elkaar. Familiebanden zijn eenvoudig en goed uitgelegd. Het duiken is volkomen realistisch.

Voor mij iets teveel drama in de film, desondanks 3 sterren.

avatar van schumacher

schumacher

Ik moet knuppel hier volgen in wat die heeft gepost.

Niet echt mijn ding.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Goed maar niet bijzonder

scorsese

Aardige film waarin twee zussen gaan duiken en waarbij er één vast komt te zitten onder een rots. Niet echt origineel allemaal, maar op zich een prima overlevingsfilm die ook zeker niet te lang duurt. Een aantal prachtige beelden van het Noorse landschap en de onderwater-scenes zien er ook realistisch uit. De 'spannende' muziek is op sommige momenten iets te nadrukkelijk aanwezig. Met gemak 3.0 sterren.

Je hebt maar weinig spullen nodig, een bijzondere omgeving, twee goed acterende actrices en een goed drama verhaal.Voila en hiermee is een spannende drama/ thriller film geboren.Absoluut een aanrader.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, viel mij toch wat tegen deze film.

2 zussen die gaan duiken en door een aardverschuiving ligt er 1 zus vast onder een dikke steen en kan nergens meer heen, ondertussen zoekt de andere zus hulp.

Ik vond het allemaal wat makkelijk gaan, ook niet echt een verassing of dat hij spannend word.

Ik miste toch wat meer actie en spanning, maar dat ontbrak, had mij hier meer bij voorgesteld, wel mooie onderwater beelden en landschap, maar verder een beetje een saaie film ondanks dat hij maar 78 minuten duurt.

avatar van james_cameron

james_cameron

Spannend, zij het qua plot wat beperkt drama over twee zussen die tijdens een duiktrip te maken krijgen met een rotsverschuiving, waarna één van hen onder water vast komt te zitten. De twee hoofdrolspeelsters leveren degelijk werk en de film zit visueel sterk in elkaar, daarbij oneindig geholpen door de werkelijk schitterend locatie, de Lofoten in het noorden van Noorwegen. Op gegeven moment dreigen de beperkingen van de plot de film een beetje op te gaan breken, maar gelukkig wordt de boel daarna snel afgerond. En met 80 minuten is het allemaal net lang genoeg.

avatar van Rodger

Rodger

Benauwde film.. maar zat wel prima in elkaar ...

3.0 ***

avatar van teigertje

teigertje

• 1958 stemmen

Ijzersterke kleine film.

Die naarmate hij bezig is steeds indrukwekkender wordt.

De actrices die hoofdrol vertolken,zijn fantastisch.

Verwacht geen groot spektakel, maar zeer knap gemaakt en zeer raak, en aangrijpend en ontroerend, op het puntje van je stoel staat deze film garant.

avatar van grandpa

grandpa

(Bijna) 75 minuten op het puntje van je stoel. grandma had bijna geen nagels meer over. Laat er maar meer van dit soort film komen

avatar van Fernando1993

Fernando1993

om claustrofobisch van te worden Erg spannende film. die moeder-dochter relatie werd verder niet uitgewerkt, had eigenlijk niet gehoeven, maar verder een prima film!