• 8.516.018 stemmen

Geregisseerd door: Will Wernick

Met onder meer: Holland Roden, Ronen Rubinstein en Denzel Whitaker

Releasedatum: 16 juli 2020

Plot Follow Me

"It isn't a game anymore."

Een sociale media-persoonlijkheid reist met zijn vrienden naar Moskou om nieuw materiaal vast te leggen voor zijn succesvolle vlog. Daar blijkt echter het gevaar op de loer te liggen. Wanneer de grenzen tussen het echte leven en sociale media vervagen, moet de groep vechten om te ontsnappen en te overleven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Ekmichel

Ekmichel

RogerV schreef:

De hele escape room blijkt in scene gezet. Maar zijn vriendinnetje was toch echt bijna verzopen en die Cole was toch echt bijna doorboord door de ijzeren maagd. Lijkt me niet dat je dat soort dingen aan het toeval overlaat.

Niet genoeg geduld gehad, om pas na het einde van de film te reageren?

avatar van Maximalisatie

Maximalisatie

dra ma tis che film, 1 van de allerslechtste..

avatar van Basto

Basto

Is dit niet gewoon een main stream rip off van Like Me (2017)

Maar dan dus ook veel minder interessant.

avatar van leatherhead

leatherhead

Basto schreef:
Is dit niet gewoon een main stream rip off van Like Me (2017)

Maar dan dus ook veel minder interessant.

Mwah, het is een rip-off van een hele hoop films (The Game is het meest evident), maar nou niet bepaald van Like Me.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1910 stemmen

Ik heb ervan genoten,prima film met een sterk plot.heeft wat hostel ingrediënten en the game met Michael Douglas en Sean Penn.4 stars.

avatar van milan90

milan90

Ik zeg April Fool's Day 1986

avatar van warme douche

warme douche

Leuke film on 1x te kijken. Leuk verhaal om te volgen alleen was het acteerwerk niet van heel hoog niveau

avatar van TimF

TimF

Het hoofdpersonage begint wel erg irritant met zn zogenaamde gevlog. Gelukkig wordt dat -na een iets te lange aanloop- minder, en begint de eigenlijke film. Wat volgt vond ik toch wel een spannend tochtje, met alleen een wat flauw einde. Maar toch zeker leuk voor een avondje thrilleren met voldoende actie.

avatar van Daan258

Daan258

De zoveelste escape room film!

Ook deze wist mij totaal niet te vermaken. Irritante personages en zeer voorspelbaar.

avatar van slam1975

slam1975

Saw vs The Game ofzo. Keek wel lekker weg hoor. Goed voor avondje Netflix op de bank. Meer heb ik er niet over te zeggen.

avatar van Moviedetective

Moviedetective

Zeker een aanrader. Goede diepgang, het neemt je aan de hand en laat je kennis maken met de hoofdpersoon. En laat echt zien hoe leeg youtubers zijn.. alles voor de likes! Ook een goede opbouw van de film.

Zeker leuke voor een thriller avond.

avatar van Boeikens

Boeikens

Niet echt vernieuwend en met de ingrediënten van films als SAW, HOSTEL, ESCAPE ROOM enz...

De aanloop van de film deed me wat schrikken, ik had niet graag de hele film door zo'n vlogbeeld willen zien, gelukkig duurt dat niet al te lang. De rest is gesneden brood met toch een leuke twist op het einde.

avatar van Q Jones

Q Jones

Vond toch wel een lekker filmpje hoor. Genoeg gore, en een keihard einde. Prima vermaakt

avatar van HollandGermany

HollandGermany

Wat een boutfilm, zag het einde al van ver aankomen en eerlijk gezegd vond ik dat ze die gebeurtenis aan het einde gewoon over zichzelf hebben afgeroepen. Hoeven ze niet allemaal zo geshockt te staan kijken, wat had je dan gedacht dat er zou gebeuren.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima film met een goed plot.

avatar van Plientjuh

Plientjuh

leatherhead schreef:
Vermoeiende herhalingsoefening van The Game die probeert mee te liften op ''hippe'' horrortrends om zo de boel op te leuken. Het is alsof Wernick dacht dat als hij én Escape Rooms én Social Media/vlogging én het hele The Game concept in één film zou stoppen het vast wel wat zou worden. Helaas zijn alle onderlinge elementen echt matig uitgewerkt. De Escape Room is nogal saai vormgegeven, het hele torture gedeelte erg braaf als je het met genre-genoten vergelijkt. En dan die hele Livestream ook, met van die gefabriceerde reacties die zogenaamd naturel zouden moeten overkomen. Tamelijk cringy.

Vond de ''The Game'' twist ook helemaal niet zo goed werken. Ik klaag niet gauw over het realisme-gehalte in simpele genrefilms als deze, maar dit kwam allemaal wel héél gemakzuchtig en lui over. Alsof het er achteraf nog even gauw aangeplakt was. Geen idee ook hoe je bijvoorbeeld die vriendin die bijna verdronk verklaart, maar ach. 1,5* voor wat grappige Russen.

Bij de aftiteling kan je zien hoe die vriendin het overleeft.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Ok, now remember, as real as everything might seem, you're safe.”

Erg onsmakelijke tiener horror was dit zeg. Ik heb me eigenlijk erg geïrriteerd aan het geheel in deze film, de cast, het script en het plot vond ik echt wel héél erg bagger, dat dit werkje de bioscopen heeft gehaald betekend wel dat ze heel erg radeloos moest zijn. Nee, dit was duidelijk niet mijn film en het is een film duidelijk gericht op de huidige maatschappij, wat natuurlijk dan wel weer goed is dat ze in ieder geval de films zo ‘realistisch’ mogelijk willen maken, al was eigenlijk alles bagger.

Het b-niveau spat eigenlijk direct van je beeldscherm af, en daarbij passend een heel mager en saaie cast aan toe gevoegd want het was nou echt geen topwerk wat we hier zagen. ‘Keegan Allen’ vond ik het bijvoorbeeld echt verschikkelijk doen, wat een vreselijke acteur en werkende op mijn zenuwen. Je hebt vaak (en dat is ook in deze film) dat regisseurs bij zichzelf bedenken om bepaalde typeringen erg overdreven over te laten komen, waar de druk zwaar op gelegd wordt en het te overduidelijk is. Dat is in deze film niks minder, het moment wanneer ‘Cole’ begint te filmen voor zijn ‘vlogs’ is het zo overdreven nep wat eerder irritatie opwekt.

Het verhaal was saai. Het concept was leuk. Toch wel een hedendaags concept en iets wat erg populair is, zijn de zogeheten escape rooms. Hier wordt duidelijk gebruik gemaakt van de ‘hype’ over deze escape rooms en dat wordt ontzettend slecht uitgewerkt. De puzzels waren wel aardig om te volgen maar, het is erg saai uitgewerkt.

En dan het einde, wat toch wel voor het grootste dieptepunt zorgde in deze film en mij deze lage score ook heeft laten noteren is het onrealistische, meest clichématige en absurd slechte einde die je maar kan toepassen in een film. Niemand blijkt gestorven. Het is allemaal part-of-the game. Vreselijk. Wanneer ‘Cole’ het hoofd van ‘Alexei’ in ramt met een pistool (wat overigens de leukste scene was in deze film) komt iedereen tevoorschijn die mee heeft gedaan, en tijdens de aftiteling zie je hoe ze dit overleefden. Nee, echt slecht.

En dat maakt dat deze film eigenlijk in mijn ogen zelfs nog hoger scoort dan mijn gevoel zegt, alleen er zijn een paar momenten (zoals hierboven in de spoilertags) besproken die de film nog enigszins wisten te redden, waarvan ook het moment dat hij een lichaam moet open snijden om een sleutel te zoeken en hier even grondig wat ingewanden doorzoekt, wat ook toffe scene was. Hiermee wekte ‘Wernick’ wel de nodige interesse mee op maar, ook de verwachtingen dat dit meer kwam, omdat het over kwam alsof we ons klaar moesten maken op een gore-festijn. En als je dat net zoals mij deed, dan kom je met de koude kleren thuis.

avatar van fritsy

fritsy

Vond The Game (1997) beter.