• 15.801 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.883 stemmen
Avatar
 
banner banner

Last Night in Soho (2021)

Mystery / Thriller | 116 minuten
3,47 732 stemmen

Genre: Mystery / Thriller

Speelduur: 116 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Edgar Wright

Met onder meer: Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy en Matt Smith

IMDb beoordeling: 7,0 (197.857)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 4 november 2021

Plot Last Night in Soho

"When the past lets you in, the truth will come out."

De jonge Eloise ontwikkelt een obsessie voor ene Sandie, een vrouw die zich ophield in Londen in de jaren 60. Ondanks dat Eloise niet in dezelfde tijdsperiode leeft, blijkt er een eigenaardige band tussen de dames te zijn. Een band die verschrikkelijke gevolgen met zich zal meebrengen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Saving Pvt. Pyle

Saving Pvt. Pyle

  • 527 berichten
  • 1257 stemmen

Onderhond schreef:

Ik begrijp dat je je stoort aan overdreven "woke" gedoe, het is alleen even storend om het overal bij te gaan betrekken, ook waar het eigenlijk niet echt van toepassing is. Dat maakt je vooral deel van het probleem waar je je zelf zo aan stoort.

James Bond mag van mij ook een blanke man blijven, maar wat heeft dat te maken met een film die op niks bestaands gebaseerd is?

Dat mag je vinden. Ik vind dat het wel van toepassing is op deze film zoals ik al heb uitgelegd.

James Bond wordt beschreven als een blanke man. We gaan Shaft toch ook niet door een blanke man laten spelen.

Om over de grote franchises zoals Star Wars, Star Trek, Doctor Who etc nog maar te zwijgen. Gedeeltelijk of zelfs compleet vernietigd door de woke-ziekte.

eRCee schreef:

Als je alleen een hamer hebt, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Dat is inderdaad een goede omschrijving voor de woke en critical race theory aanhangers.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Saving Pvt. Pyle schreef:

Dat mag je vinden. Ik vind dat het wel van toepassing is op deze film zoals ik al heb uitgelegd.

Ja, maar je uitleg slaat nergens op, want die kan je op zowat elke film toepassen. Pure balans is er zelden, en de film spendeert er verder niet expliciet aandacht aan. Dan lijkt het gewoon sterk op wa eRCee zegt. En ja, da's ook wat de "overdreven woke mensen" doen, maar het lijkt me niet dat je je met hen wil vereenzelvigen, toch?

Verder begin je weer over James Bond en Star Wars, geen idee waarom. Wat betreft de "plotse" aanpassingen aan bestaande franchises geef ik je gelijk, maar nogmaals, hier niet van toepassing.


avatar van Saving Pvt. Pyle

Saving Pvt. Pyle

  • 527 berichten
  • 1257 stemmen

Nee, dat is niet zo. Vroeger werd die diversiteits en gender norm niet zo opgelegd. Nu is er zelfs kritiek op een film als Dunkirk omdat er niet genoeg vrouwen en gekleurden in meespelen. Of wat dacht je van Anna Boleyn (serie) die gespeeld wordt door een zwarte vrouw. De balans is er allang niet meer.

Feit blijft dat in deze film alle schurken gespeeld worden door blanke mannen. Zelfs de blanke man die de vrouwen wilde beschermen wordt als een ouwe kneus afgeschilderd en zelfs van kant gemaakt door de 'heldin'.
Waarom zitten er geen zwarte schurken in....voor de balans?


Verder heb ik al gezegd dat de woke in deze film subtieler is. In tegenstelling tot oa James Bond en andere grote franchises. Daarom begon ik daarover.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Saving Pvt. Pyle schreef:
Waarom zitten er geen zwarte schurken in....voor de balans?

Omdat dat niet in elke film nodig is? In de helft van de Amerikaanse actiefilms zijn het ofwel de Russen of Koreanen die de slechterikken spelen. Klaag je daar ook dat er niet genoeg blanke slechterikken inzitten dan? Als je zo naar films begint te kijken is de lol er wel snel af.

Trouwens, de "main bad guy" hier is een oude vrouw. Blank, maar wél een vrouw. Daar moet je toch blij van worden!


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Dus even samenvatten wat er allemaal fout is:

- Een vrouwelijke hoofdpersoon. Want waarom is dat geen man?

- Een vrouwelijke regisseur die een prijs wint. Wint alleen omdat ze vrouw is.

- Een zwarte hoofdpersoon. Waarom niet wit?

- Een witte slechterik. Waarom geen zwarte?

- Een zwarte goeierik. Waarom geen witte?

- Een volledig zwarte cast. Waarom zitten hier geen witte mensen tussen?

- Alles wat te maken heeft met transgenders of homoseksualiteit in een film die daar niet expliciet over gaat. Waarom niet gewoon witte hetero's?

Veel plezier met filmkijken mensen!


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Volgens mij hebben al die mensen die de bij elke film 'woke!' roepen met deze gezochte flutargumenten niet door dat ze zelf de grootste jankers zijn.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

Dus even samenvatten wat er allemaal fout is:

- Een vrouwelijke hoofdpersoon. Want waarom is dat geen man?

- Een vrouwelijke regisseur die een prijs wint. Wint alleen omdat ze vrouw is.

- Een zwarte hoofdpersoon. Waarom niet wit?

- Een witte slechterik. Waarom geen zwarte?

- Een zwarte goeierik. Waarom geen witte?

- Een volledig zwarte cast. Waarom zitten hier geen witte mensen tussen?

- Alles wat te maken heeft met transgenders of homoseksualiteit in een film die daar niet expliciet over gaat. Waarom niet gewoon witte hetero's?

Veel plezier met filmkijken mensen!

Blank. Mensen zijn blank. Ga weg met dat wit.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Volgens mij hebben al die mensen die de bij elke film 'woke!' roepen met deze gezochte flutargumenten niet door dat ze zelf de grootste jankers zijn.

Je kan ook als jou doen en net doen of het hele onderwerp niet bestaat. Jij zal wel een trouwe tv-kijker van M zijn.

We worden overspoeld met woke shit en goddank beginnen steeds meer mensen zich er gigantisch aan te storen. Bij bioscoopfilms gaat het sowieso bezoekers kosten.

Bij deze film stoorde het me overigens niet zo.


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Haha hou toch op. Dan hadden zwarte, homoseksuele mensen en vrouwen de afgelopen 60 jaren ook bij elke film heel wat harder moeten janken dat ze nooit vertegenwoordigd werden. Aanstellerij alleen maar omdat er nu wat meer reeele vertegenwoordiging is.

Er zijn altijd grenzen en overdreven doorgeslagen voorbeelden maar voor 95 procent valt het allemaal reuze mee.


avatar van Fortune

Fortune

  • 4316 berichten
  • 2772 stemmen

Saving Pvt. Pyle schreef:

Waarom zitten er geen zwarte schurken in....voor de balans?


Omdat er toen geen zwarte mannen in die sociale kringen zaten. Ze waren er niet. De echte schurk is toch de vrouw op het einde waarbij de mannen eigenlijk ook weer slachtoffer waren?


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87597 berichten
  • 12851 stemmen

kos schreef:

Volgens mij hebben al die mensen die de bij elke film 'woke!' roepen met deze gezochte flutargumenten niet door dat ze zelf de grootste jankers zijn.

Om een beetje fair te zijn ... "even grote jankers". Het is nu ook weer niet zo dat het woke gebeuren een urban legend is. Hangt er misschien wat vanaf waar je uithangt, maar Hollywood pakt er natuurlijk ook af en toe graag mee uit.


avatar van jantjec1

jantjec1

  • 6 berichten
  • 1 stemmen

Jammer dat de reviews weer allemaal over discriminatie moeten gaan... Misschien moet hierover een aparte column over gemaakt worden zodat de mensen die hier de reviews over de kwaliteit van de films willen lezen niet steeds met geconfronteerd moeten worden met info die hier niets mee te maken heeft...


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1978 stemmen

jantjec1 schreef:

[...] de mensen die hier de reviews over de kwaliteit van de films willen lezen niet steeds met geconfronteerd moeten worden met info die hier niets mee te maken heeft...

Eens met je punt, hoewel discussie niet altijd te vermijden is. Ik wil je in elk geval tippen dat er linksboven bij het invoerveld de mogelijkheid is om te selecteren op 'meningen', dan krijg je alleen berichten die aangemerkt zijn als review.


avatar van Saving Pvt. Pyle

Saving Pvt. Pyle

  • 527 berichten
  • 1257 stemmen

Onderhond schreef:
(quote)

Omdat dat niet in elke film nodig is? In de helft van de Amerikaanse actiefilms zijn het ofwel de Russen of Koreanen die de slechterikken spelen. Klaag je daar ook dat er niet genoeg blanke slechterikken inzitten dan? Als je zo naar films begint te kijken is de lol er wel snel af.

Trouwens, de "main bad guy" hier is een oude vrouw. Blank, maar wél een vrouw. Daar moet je toch blij van worden!

Volslagen ander onderwerp en ook dat keur ik niet goed.
Ook die oude vrouw is een slachtoffer van blank mannelijk geweld.

eRCee schreef:
blabla
Veel plezier met filmkijken mensen!

Wat een onzin. Het gaat om de constante haat naar blanke mannen als oorzaak van alle ellende van vrouwen en zwarte mensen. Ik heb genoeg films in mijn top 10 staan waar zwarte mannen de helden spelen. Het gaat mij om de agenda van woke en mensen die blanke mensen witte mensen noemen.
LAST NIGHT IN SOHO (2021) Rant & Review: WRIGHT'S WOKE WORK? - YouTube

kos schreef:
Volgens mij hebben al die mensen die de bij elke film 'woke!' roepen met deze gezochte flutargumenten niet door dat ze zelf de grootste jankers zijn.

Ik roep dit niet bij elke film, gaf bijv. Promising Young Woman een 3,5 en talloze andere films met sterke vrouwen en zwarte helden zelfde cijfer of hoger, dus jouw argument is niet valide en volslagen flut.

The Oceanic Six schreef:
Blank. Mensen zijn blank. Ga weg met dat wit.

Precies. Een teken dat het een woke-gehersenspoelde is.

The Oceanic Six schreef:
(quote)


Je kan ook als jou doen en net doen of het hele onderwerp niet bestaat. Jij zal wel een trouwe tv-kijker van M zijn.

We worden overspoeld met woke shit en goddank beginnen steeds meer mensen zich er gigantisch aan te storen. Bij bioscoopfilms gaat het sowieso bezoekers kosten.

Bij deze film stoorde het me overigens niet zo.

Haha, ja. Zal ook wel een twitterprofiel hebben met he/him of zo. Media, politiek (50% vrouw kabinet)...zo ver is het al gekomen dat we niet niet kijken naar kwaliteit of het nu 100% vrouwen is of 0% mannen.
Klopt, bij deze film was het subtieler. Gaf ik even aan, maar kennelijk kan kos het niet aan en begint die te janken.
Ja, ontkennen van woke is ridicuul. Kan zoveel voorbeelden geven (Ghostbusters 2016, Anne Boleyn, Batwoman, Charlies Angels, X-men en nog tientallen voorbeelden).

kos schreef:
Haha hou toch op. Dan hadden zwarte, homoseksuele mensen en vrouwen de afgelopen 60 jaren ook bij elke film heel wat harder moeten janken dat ze nooit vertegenwoordigd werden. Aanstellerij alleen maar omdat er nu wat meer reeele vertegenwoordiging is.
Er zijn altijd grenzen en overdreven doorgeslagen voorbeelden maar voor 95 procent valt het allemaal reuze mee.

Is niets reëel aan. Alsof er in Predator, Aliens, Shawshank Redemption, Seven geen zwarte mensen spelen. Alsof er geen sterke vrouwen in films speelden 40 jaar geleden. Het gaat erom dat het niet zo geforceerd WOMAAAN STROOOONG in the face was. Vroeger waren het echte sterke vrouwenrollen, nu vaak met de haren erbij gesleurd.

Fortune schreef:
(quote)


Omdat er toen geen zwarte mannen in die sociale kringen zaten. Ze waren er niet. De echte schurk is toch de vrouw op het einde waarbij de mannen eigenlijk ook weer slachtoffer waren?

Precies. 1 grote toxische omgeving van kwaadaardige witte mannen. Gelukkig hebben we nu de verrijkende diversiteit.
Maar Anne Boleyn wordt wel door een zwarte vrouw gespeeld. En er wordt wel vaker een loopje genomen met de realiteit om zo de 'diversiteit' te pushen.

Onderhond schreef:
Om een beetje fair te zijn ... "even grote jankers". Het is nu ook weer niet zo dat het woke gebeuren een urban legend is. Hangt er misschien wat vanaf waar je uithangt, maar Hollywood pakt er natuurlijk ook af en toe graag mee uit.

Joh. Hollywood is 1 groot incestieus deugfestijn. Het is allang niet meer af en toe.
Over echte sterke vrouwen gesproken:
The Force IS Female - Her Name is Gina Carano | Kathleen Kennedy Facing CRISIS at Lucasfilm - YouTube


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik moet weer aan South Park denken met PC Principal, Strong Woman en de PC Babies


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Stukje service van een gehersenspoelde: wit en blank (herkomst, betekenis en gebruik) | Genootschap Onze Taal

Ik heb er niks op tegen als je blank wil gebruiken. Of zelfs roomblank. Ga vooral je gang. Ik gebruik wit.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bla bla. Iedereen sprak altijd over blanke mensen, tot er weer een groep eeuwig gekwetsten kwam jammeren dat dit razziezme was. En toen ging oa de NOS plots weer over op witte mensen, want blank werd schijnbaar gezien als superieur en dat was fout enzo. Ongelofelijk.


avatar van De filosoof

De filosoof

  • 2453 berichten
  • 1668 stemmen

Grappig, ik proef aversie in dit stuk van Onze Taal tegen het gebruik van 'wit' welk gebruik volgens het stuk immers raar, opvallend en politiek ingegeven is (en daarom ook twijfelachtig of het stand zal houden). Mijn bezwaar is vooral dat het is ingegeven vanuit de Amerikaanse politiek en geschiedenis die je niet zomaar op onze cultuur en geschiedenis kunt toepassen (zoals ook Zwarte Piet naar mijn mening iets anders is dan de Amerikaanse Blackface). Het was de Black Power-beweging in de VS in de jaren '60 die het onderscheid maakte tussen de 'coloured' people, waarmee tot dan zwarten werden aangeduid en dat door de Black Panthers werd geïnterpreteerd als term voor de slaaf en onderdanige zwarte (dus de oude zwarte mens), en de 'black' people die trots op hun huidskleur, opstandig en vrijgevochten zouden zijn (de nieuwe zwarte mens). In reactie hierop kwam de leider van de American Nazi Party met de term en oproep van 'White Power'. De termen 'wit' en 'zwart' komen dus voort uit een debat tussen radicale politieke ideologieën in de VS waarin ze staan voor polarisatie en zelfs rassenoorlog. Ik vind het onwijs om dat Amerikaanse debat c.q. racistisch gif te importeren.

PS. Ik ga ervan uit dat deze berichten worden verwijderd omdat ze erg afdwalen van de film.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De filosoof schreef:

PS. Ik ga ervan uit dat deze berichten worden verwijderd omdat ze erg afdwalen van de film.

De moderator doet er zelf aan mee, dus dat zou wel HEEL hypocriet zijn.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87597 berichten
  • 12851 stemmen

jantjec1 schreef:

zodat de mensen die hier de reviews over de kwaliteit van de films willen lezen niet steeds met geconfronteerd moeten worden met info die hier niets mee te maken heeft...

De mening-filter is je vriend. Dient daar speciaal voor!


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jij zal wel een trouwe tv-kijker van M zijn.

Saving Pvt. Pyle schreef:

Haha, ja. Zal ook wel een twitterprofiel hebben met he/him of zo. Media, politiek (50% vrouw kabinet)...zo ver is het al gekomen dat we niet niet kijken naar kwaliteit of het nu 100% vrouwen is of 0% mannen.

'zal wel' 'zal ook wel' .. zegt wel genoeg over het inhoudsloze niveautje van vooroordelen. Kroegpraat.


avatar van Fisico

Fisico

  • 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Beste filmliefhebbers

Gelieve het voortaan te hebben over de film. De tot op heden gevoerde discussies hebben op zich wel waarde, maar gaan meer en meer de film voorbij. Filter of niet, een kat moet momenteel al zoeken naar zijn jongen om iets doelgericht over de film terug te vinden. Dat kan niet de bedoeling zijn. En dat is jammer, want ik denk persoonlijk dat Last Night in Soho wel wat meer te bieden heeft dan dat. We respecteren ieders mening, maar iedereen heeft zijn punt gemaakt.

Laat ons het liever hebben over de knappe visuele effecten van de film, het talent van Edgar Wright of de veelbelovende carrière van de nog jonge Anya Taylor-Joy. Shoot!


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Off topic bericht verwijderd. Ik denk dat Fisico duidelijk genoeg was. En geniet vooral van Last Night in Soho zelf, want die verdient zeker meer dan een off topic discussie die al lang niet meer over film gaat.


avatar van Maus2105

Maus2105

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Super leuke film. Er staat Horror, maar het is meer een Thriller. Leuke twist zit er in, met super gave muziek. Echt een aanrader. Ik heb me echt vermaakt.


avatar van Fisico

Fisico

  • 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Audiovisueel sterke film die de jaren 60 sfeer van het scherm doet spatten. Ook Eloise houdt van de jaren 60 en is minder op haar gemak wanneer leeftijdsgenoten staan te dansen op hedendaagse beats. Geef haar maar Dusty Springfield. Om het te maken als mode-ontwerpster trekt ze naar Londen waar ze na een korte tussenstop in een studentenhuis intrekt bij een alleenstaande dame in een muf huis.

Ze droomt weg van de sixties die in haar dromen en fantasieën herleven. En hoe! Die eerste doortocht door het steegje naar het bruisende Londen van weleer was fantastisch. Bijzonder sfeervol en prikkelende scène.

En hoewel Thomasin McKenzie met haar onschuldige blik en nieuwe look wel wat heeft, is het toch de geweldige Anya Taylor-Joy die alle aandacht naar haar toe zuigt. Knappe spiegelscènes tussen beide personages. Glamour and glitter spat van het scherm en al dat fraais heeft ook zijn keerzijde. Het brengt de film naar een donkerder grauwer kantje. Geen horror, eerder een film met thrillerelementen. En eveneens een verwijzing naar de Me-too beweging.

Sterke opbouw met een strak tempo van Wright. Iets wat we onder meer ook al zagen in bijvoorbeeld Baby driver. Naar het einde toe de traditionele plottwist die er wel wat zat aan te komen. Desalniettemin zeer van genoten en één van de betere films van 2021.


avatar van 3316mixer

3316mixer

  • 168 berichten
  • 139 stemmen

Gekeken omdat deze film een hoge waardering kreeg in de overall 2021 door kijkers. Maar vraag me af waarom. Een middelmatige thriller met een 60ties vibe door de soundtrack. Niks verrassend, niks nieuws vergeleken met alle andere toppers uit 2021.


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23444 berichten
  • 76937 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je kan ook als jou doen en net doen of het hele onderwerp niet bestaat. Jij zal wel een trouwe tv-kijker van M zijn.

We worden overspoeld met woke shit en goddank beginnen steeds meer mensen zich er gigantisch aan te storen. Bij bioscoopfilms gaat het sowieso bezoekers kosten.

Bij deze film stoorde het me overigens niet zo.

Helemaal mee eens met Ajax Litmanen


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23444 berichten
  • 76937 stemmen

Persoonlijk vond ik de soundtrack het beste van de film.


avatar van stormfox

stormfox

  • 330 berichten
  • 777 stemmen

Leuke sfeervolle film tot hij na de eerste helft in een horrorfilm veranderde.


avatar van Erik1966

Erik1966

  • 19 berichten
  • 26 stemmen

Een geweldige film. Boeiend en origineel van het begin tot het einde!