American Son (2019)

geregisseerd door Kenny Leon
met Kerry Washington, Steven Pasquale en Jeremy Jordan

In een regenachtig Zuid-Florida loopt de bezorgde moeder Kendra Ellis-Connor om 3 uur 's nachts bezorgd te ijsberen in de wachtruimte van een politiebureau, terwijl ze probeert te achterhalen wat er met haar vermiste zoon is gebeurd. Ze probeert erachter te komen waar haar zoon is, maar wordt geconfronteerd met een reeks frustrerende, onbeantwoorde vragen. Ze moet een weg zien te banen door een systeem van onbewuste vooroordelen, verstrengelende perspectieven en een gespannen dynamiek met haar ex-man.

avatar van kelama3
Ja...deed me wel even nadenken.. over (voor) oordelen van beide kanten.
Maar ik kreeg op den duur wel het gevoel dat ik naar een soort toneelstuk keek, met een duidelijke boodschap.
Verwacht geen spanning en sensatie, maar slecht is deze film daardoor zeker niet!

avatar van AniSter
Bagger. Afgezet na 10 min. Een halve ster is nog een halve teveel.

MGG
Slecht geacteerd en vaak een herhaling van zetten. Interessante achterliggende boodschap, maar zeker geen aanrader.

Deze film naar een theatervoorstelling is een draak van een film. Het gaat over het afschuwelijke racisme bij de politie in de USA en bij uitbreiding in het ganse land, goed thema maar verschrikkelijk uitgewerkt, en mijn parkiet kan beter acteren!!!

avatar van Pazmaster
Abominabel. Anderhalf uur vreselijk gekibbel tussen een zwarte moeder, een blanke vader en een politieagentje in een wachtruimte van een politiebureau. Acteerwerk is ondermaats en van een verhaal is nauwelijks sprake. Na 67 minuten lijkt er eindelijk een beetje schot in te komen, maar al gauw gaat het weer op dezelfde voet verder. Pas in de laatste minuut wordt duidelijk wat er nou echt gaande is, het stelt echter niet veel voor. Er is voor het dramatisch effect voor een einde als dit gekozen maar het maakt de film er beslist niet beter op, elk ander einde had ook gekunt. Maar het maakt allemaal niet uit want de rest van de film is sowieso tenenkrommend.

avatar van RebbelDebbel
Wow, ik ben verbaasd over de andere recencies. Het is inderdaad geen standaard film. Ik vond het acteerwerk juist erg goed. Op bepaalde momenten wordt het inderdaad een lange dialoog, maar het thema is echt enorm actueel. De manier waarop hier de zwart/wit cultuur wordt duidelijk gemaakt, is pijnlijk confronterend. Geen tussendoortje.

avatar van schumacher
Jezus zeg, wat een saaie film.
Madam kwebbel is er niks tegen.
Wat een zaag is die vrouw en ik hou nie van gezaag.

Heel den tijd dus gekibbel, no thx...