Line of Duty (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Steven C. Miller
met Aaron Eckhart, Ben McKenzie en Giancarlo Esposito

Frank Penny is een politieagent die op zoek is naar verlossing. Wanneer de 11-jarige dochter van de politiechef wordt ontvoerd, zet Frank alles op het spel om haar te redden. Maar om het meisje te vinden heeft Frank de hulp nodig van Ava Brooks. Zij volgt Frank op de voet en zendt alles live uit op haar nieuwskanaal. Terwijl de stad toekijkt, beginnen Frank en Ava aan een race tegen de klok.

• Vanaf 18 juni in de bioscoop

avatar van renemanu
vage film

avatar van boemboem27
fantastische actie/thriller.
va de eerste minuut volop spanning.
tot op het laatste moment toe op het puntje van mijn stoel gezeten.
effe geleden dat ik zo'n goede achtervolging,actie etc heb gezien.
niet alleen Aaron Eckhart,maar ook de verslaggeefster (Courtney Eaton als Ava Brooks)) speelde geweldig.
als je even ruim 1.5 uur wilt genieten is dit een echte aanrader.

avatar van Left4Dead
Nou ja zeg, hier zit ook echt niets in. Eckhart is geen superacteur maar dit is wel erg laag zeg.
Wat een flut verhaal en een tenenkrommend script. Overslaan is mijn advies.

avatar van Gonster
Een film met een paar behoorlijke fouten, zo wordt Eckhart zijn wapen in genomen, 20 seconden later zien we hem rennen en kennelijk is zijn wapen op een buitenaardse manier terug in het holster gekomen. Dan staat er een auto in de fik; de lak is er af en de motorkap is verdwenen, een scene later is de lak weer terug en kennelijk weet deze auto zijn motorkap weer terug te toveren....

verder best vermakelijk om te kijken, maar zeker geen hoogvlieger deze!

avatar van filmkul
Aardige actiefilm met een flinke knipoog. Het verhaal is niet origineel en is ook niet altijd even logisch. De uitwerking is redelijk. Miller weet de vaart er goed in te houden echter is er van een goede opbouw weinig sprake. De actiescenes zien er redelijk verzorgd uit en soms valt er een beetje te lachen, waardoor de film lekker luchtig is. Echt spannend wordt het nooit en sommige scenes voelen wat tweederangs aan. Het acteerwerk kan beter. Voor een B-film best redelijk. 2.5/3.0

avatar van schumacher
Ondanks fouten in de film waar ik nu niet bepaald opgelet heb is dit echt wel een zeer zeer vermakelijke film vh begin tot het einde.
Er zit ook een klein beetje humor in en het is een luchtig filmpke, niet serieus nemen, het is film mensen. Film moet vermakelijk zijn, mag niet saai zijn en dat was deze ook niet, de film keek lekker weg.

De jonge mooie dame en de hoofdrolspeler vond ik goed samen spelen, dat klikte wel.

Ik beoordeel de film dan ook puur op het amusante en het gewoon gaan met de banaan was en de paar kleine leuke humor momentjes. Ja, ik heb ondanks de fouten en het flauwe script erg genoten van deze film.
Verstand op 0 en genieten maar.

avatar van AniSter
Tjonge jonge, blij dat het allemaal nét goed is gekomen! Dju, wat spannend en wat zijn het toch een taaie vechtersbazen. Jammer van al die neergeschoten agenten.
Ok, even serieus: ik sluit me aan bij het verslag van schumacher; heb er van genoten.

Leuke film, en wat maken die paar foutjes nou uit. Heb me prima vermaakt met deze film.

avatar van Luudje10
Aardige actiefilm. Spannend en kijkt lekker weg

avatar van missl
Vermakelijke actie waar je niet bij na moet denken.

avatar van Q Jones
Goede acteur. Vreselijke regisseur

avatar van Graaf Machine
Ik kan het niet helemaal goed horen, maar wordt er nou serieus gezegd:

- "you almost died, trying to save your stupid phone".
- "it's a smartphone!"

En dan geen grappige scene hè, maar bloedserieus.

avatar van Walter S.
Ik ben nooit zo kritisch bij dit soort popcornvermaak, maar deze was wel echt slecht. Voorspelbaar, cliché op cliché, volslagen idioot verhaal waarvoor het woord ongeloofwaardig volledig tekort schiet, met een aantal ongelooflijk irritante personages (met name Clover).
Zag er soms nog wel okay uit, spannend vond ik het niet want bij elke scene kon je vrijwel volledig voorspellen hoe die zou verlopen. Creatieve armoede.

Graaf Machine schreef:
Ik kan het niet helemaal goed horen, maar wordt er nou serieus gezegd:

- "you almost died, trying to save your stupid phone".
- "it's a smartphone!"

En dan geen grappige scene hè, maar bloedserieus.

Yep. Ik zag die shit in een trailer vandaag en eergisteren en ik dacht echt...."really?"

Een draak van een film en dat slot.... Omg, hoe verzin je het!!

avatar van pierre18
Tja verstand op 0 wordt er gezegd en gaan met die banaan. Helaas hadden de makers dat wel heel erg voor ogen. Tenenkrommend slecht verhaal met belachelijke teksten bij tijd en wijle en zo ook het idiote shaky camerawerk op verscheidene momenten om zogenaamd de vaart erin te gooien. En politieauto's die alleen maar slippend de bocht door konden. Een groot drama. Enige pluspunten waren de man tot man gevechten, die zagen er goed en realistisch uit. En tja, dat einde.....brrrr. En waar komt die vriedin van Ava in eenen vandaan?

avatar van Graaf Machine
Geinige parodie op een actiefilm. Eckhart speelt met glans een serieus achterlijke agent, met heldere momenten, die natuurlijk na tien minuten film al uit het corps geflikkerd had moeten worden, maar uiteindelijk een beetje de held is.
De andere leden van de cast vertolken humoristische rollen.
Af en toe lekker geknok en onzinnige acties.

Geen gedenkwaardige prent, maar heb me nog best een beetje vermaakt.

Edit: alleen al die poster die hierboven staat. Dat is zo heerlijk B-film. Ik had zoiets wel verwacht, en dan valt het best mee allemaal. De poster liegt niet.

Ik ging erin met een heel laag verwachtings patroon gezien de matige recensies hier boven.
Maar ik was positief verrast direct al vanaf het begin.
Beetje humor maar vooral heel veel actie.
Nee, realistisch is het allemaal niet.
Maar ja, dan kan je de "Die Hard" reeks ook zo de prullenbak in mieteren.
Vermakelijk is "Line of Duty" zeker.
En wat een lekker snoepje die Courtney Eaton
Lekker filmpje, niks mis mee.
3.5*/4*

avatar van mrklm
Waardeloze actiethriller waarin blogger Ava [Courtney Eaton] pretendeert 'de waarheid' te willen delen over het dagelijkse politiewerk. Daarvoor volgt ze agent Frank Penny [Aaron Eckhart, veel te goed voor dit soort pulp] op de voet tijdens diens zoektocht naar een vermist meisje. Achtervolgingen, explosies, een vrouwke dat met behulp van Wikipedia in een paar seconden hele dossiers kan samenvatten en meer van dat soort onzin, dat is wat Line of Duty te bieden heeft. En terwijl Ava steeds weer pocht dat haar beelden 'ruw en niet gemonteerd' zijn, moet de kijker zich tegoed doen aan allerlei rommelig gemonteerde, lawaaiige actiescènes die zo typerend zijn voor dit soort Z-thrillers. Zelfs de meest wanhopige kijker zou hiervoor niet de bioscoopzaal moeten betreden.

Na de Coronasluiting van de bioscopen, zijn ze nu weer open. En naast wat “klassiekers” (lees: films die veel mensen trokken in afgelopen 5 jaar), draaien er geen goede films. De studio’s willen namelijk wel volle zalen en hun blockbusters worden dus allemaal uitgesteld. Dus wat krijg je dan? Alle goedkope rommel om maar íéts in de zalen te draaien. Line of Duty is zo’n kwalitatief uitermate teleurstellende film. Slecht script, onlogische actie en beslissingen van de personages en zeer bedroevend acteerwerk. Alle cliché’s worden uit de kast getrokken. Dat je dit in de bios durft te draaien en mensen hiervoor laat betalen. Een paar van zulke films en mensen komen vanzelf niet meer in de bioscoopzalen. Troep van de bovenste plank? Kijk dit niet in de bios, als je me niet gelooft: wacht dan tot ie op Netflix staat maar spendeer geen euro aan dit gedrocht. Mocht je I See You nog in een bioscoop kunnen vinden, ga dan die kijken voor een spannend avondje film.

avatar van Walter S.
doctorw schreef:

Wat deze film betreft ben ik het met je eens, maar the Gentlemen draait ondertussen nog steeds, the king of Staten Island is een prima film, Color out of Space heeft niet lang gedraaid maar is wel een prima film, has alleen pech in week 1 na de opening van de bios te draaien.
Rundfunk Jachterwachter moet je humor zijn, maar vind ik een goeie film, Queen and Slim vond ik erg goed. I See you geef je nota bene zelf 5 sterren, dus het valt best mee met 'alleen maar goedkope rotzooi'.

Eigenlijk vond ik alleen Line of Duty echt slecht.
Maar dat dat niet veel soeps was had je hier al kunnen lezen want je mening wordt hier alom verkondigd.

avatar van mjk87
Deze film sloeg helemaal nergens op, maar ik heb me wel kostelijk vermaakt. Soms met humor die totaal niet past bij de rest van de film, maar op de één of andere manier mij minstens een glimlach bezorgde. Actie is goed in beeld gezet (af en toe leuke camerabewegingen), tempo is goed, Eckhart is een fijne lead en er loopt ook wat vrouwelijk schoon rond waar het fijn naar kijken is. Jaren terug zou ik dit niks hebben gevonden, maar ik merk dat ik af en toe enorm behoefte heb aan dit soort hersenloze pulp, en als het dan goed in elkaar gezet is, dan krijgt dat ook een goede voldoende. 3,5*.

Wat een slechte film, wij zijn dan ook als geheel groepje midden tijdens het filmvoorstelling opgestapt en heerlijk een drankje gaan doen.

Niet gaan en ik kan me niet voorstellen dat iemamd hier een goede recensie of score noteert.....

Prima film. In het begin via het meisje tenenkrommend, maar leek me bewust gedaan om ze te kunnen laten groeien, plus als spiegel voor de mensheid. Luchtig voor wie van luchtig houdt. Doordacht voor wie van doordacht houdt. Humoristisch genoeg ook.